Gå til innhold

Bør utlendinger i Norge forbys å ta fly?


Anbefalte innlegg

Alle vet vel om trikkmordet som skjedde for en tid tilbake.

 

Uansett, for ikke så lenge siden leste jeg om hendelser i Russland hvor folk nektet å ta fly med mindre personene med et egyptisk utseenede ble hevet av flyet først.

 

Så nettop på TV, hørte om en som hadde gådd amokk med øks på et fly. Tenkte at dette sikkert var nok en person med utenlansk opprinnelse. Gikk dermed opp, sjekket nettavisen, og bingo. En nord-afrikaner.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=247437

 

Nå blir jeg jo selv redd for å fly med disse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det får da være grenser på kor mykje vi skal kontrolere, vi kunne ha økt sikkerheitskontrollern på flyplassane men det vil medføre lengre køer og lengre opphald på flyplassen før ei reise.

Sykisk ustabile personer må vi prøve å plukke opp så tidleg som mulig, så det er betre å bruke pengane på den fronten. Enkelte ustabile personer angriper med øks og andre snakker med trær, det er berre at dei som er voldelige har lettare for å få hjelp, desverre.

Lenke til kommentar
- Det er krav til dette i forbindelse med typegodkjennelse. Utstyret skal brukes i en nødsituasjon, sier direktør Jan Bengtson ved teknisk-operativ avdeling i Luftfartstilsynet til VG Nett.

 

Han sier at Luftfartstilsynet nå skal vurdere tiltak for å forhindre at passasjerene kan få tak i sikkerhetsøksen.

 

Ser forresten at sikkerheitskontroll ikkje kunne ha avværget denne situasjonen, små fly krever andre slags sikkerheitstiltak. Men å forhindre passasjerene i å få tak i øksa? Kva er nå det for noke tull, skal øksa låsast inn i eit skap som kun åpner seg ved eit kræsj? Poenget med sikkerheitsutstyr er at folk kjappt og enkelt skal få tak i den.

 

Trur det kanskje hadde vært eit bedre alternativ og ha fleire økser i flyet, eit under kvart sete eller noke slikt.

Lenke til kommentar
Nå blir jeg jo selv redd for å fly med disse.

Rabiate algeriere med øks, eller utlendinger generelt?

 

Flyreiser utenlands er kjent for å ha et mannefall på rundt 20-30% grunnet rabiate algeriere med øks. Hvis du ser nøye etter, kan du se en egen innsjekkingsterminal hvor det står: Check in - Rabid Algerians with axe.

 

Fra spøk til revolver - det var nytt for meg at man faktisk kunne fly uten å bli sjekket for ulovlige gjenstander.

Lenke til kommentar

Utrolig godt gjort av de passasjerene som grep inn og stoppet galningen.

 

I følge noen snekkere som var vitner når flyet var på vei ned var det helt utrolig at det ikke gikk i bakken. Var på det verste ca. 30m over bakken.

 

Blir FORBANNA over disse svina som prøver å ta med seg masse uskyldige mennesker i døden.

 

Selvfølgelig husker ikke gjerningsmannen noe av det som skjedde, jaaada.

 

:realmad:

Lenke til kommentar
Fra spøk til revolver - det var nytt for meg at man faktisk kunne fly uten å bli sjekket for ulovlige gjenstander.

Det var ikke så veldig mange år siden at innenriks fly aldri hadde sikkerhetskontroll.

 

Og så et sarkastisk svar til trådstarter: Tenk på alle trafikkulykkene som hadde vært unngått om gutter under 26 år ikke hadde hatt lov til å kjøre bil.

Lenke til kommentar
Utrolig godt gjort av de passasjerene som grep inn og stoppet galningen.

All honnør til dem. Det er ikke sikkert folk forstår hvor alvorlig situasjonen var, i og med at det ikke gikk galt.

 

Selvfølgelig husker ikke gjerningsmannen noe av det som skjedde, jaaada.

For min del kan de slippe ham midt i Nordsjøen, iført kjettinger og betong.

Endret av alexf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...