Gå til innhold

Bør utlendinger i Norge forbys å ta fly?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan vel ikke kalle Bodø for småflyplass. Der er det kun Norwegian, SAS og Braathens som bruker sikkerhetskontroll. Widerøe og Kato Air bruker det ikke. Det er nok mest pga av kostnader, da det sikkert er flyselskapet selv som betaler dette...

Til og med braathens har ikke kontroll på småplassene. Jeg kunne tatt med Ag3 om jeg ville da jeg fløy fra Bardufoss til Bodø til Oslo. Ingen kontroll noen plass, og dette gjaldt også på Boing flyene.

Sikkerheten er ræv!

Og asylsøkere som ikke har fått svar burde vært i en form for leir eller karantene. Når søknaden er behandlet så blir de enten sendt hjem igjen eller velkommen til Norge.

Man trenger ikke å være norsk statsborger for å fly i Norge som noen skrev her, det som er snakk om er at de skal ha fått godkjennt asyl eller ikke. Altså Mujaffa, Yousef , Mohammed eller Ali, de alle kan gjerne ta fly bare søknaden er invilget.

Lenke til kommentar
Altså Mujaffa, Yousef , Mohammed eller Ali, de alle kan gjerne ta fly bare søknaden er invilget.

 

Så Bill fra statene kan ikkje ta flyet fra Oslo til Bergen?

Tror du misforsto poenget hans. Hvis Bill fra statene søker oppholdstillatelse på humanitert grunnlag og venter på behandling, så kan han gjerne holde seg i ro mens behandlingen pågår og ikke reise land og strand på sightseeing.

 

Det er jo ett spørsmål om hvor raskt man kan gi svar på søknader uten at det går utover rettferdig behandling.

Lenke til kommentar
Altså Mujaffa, Yousef , Mohammed eller Ali, de alle kan gjerne ta fly bare søknaden er invilget.

 

Så Bill fra statene kan ikkje ta flyet fra Oslo til Bergen?

Tror du misforsto poenget hans. Hvis Bill fra statene søker oppholdstillatelse på humanitert grunnlag og venter på behandling, så kan han gjerne holde seg i ro mens behandlingen pågår og ikke reise land og strand på sightseeing.

 

Det er jo ett spørsmål om hvor raskt man kan gi svar på søknader uten at det går utover rettferdig behandling.

Stemmer, dette er snakk om folk som også skal komme å bo i norge på et eller annet grunnlag.

Turisme er jo greit! Vi kan jo ikke forby turisme. Og tror ikke man kan putte Bill og eller annen ukjent asylsøker under samme tak.

Lenke til kommentar
Så du skal spre frykt for muslimer no?

Det er da hevet over enhver tvil at islam er en menneskefiendtlig ideologi.

 

Du veit ikkje ein gong om denne personen er muslim.

Tja, vet og vet. Han er fra Algerie, et land der tilnærmet 100% av befolkningen er muslimer.

 

Det er mangen kristne som og finner på slike ting.

Ja, veldig mange.

Lenke til kommentar
hadde noen nektet meg adgang på et fly, bare fordi jeg ikke er norsk, hadde jeg _hvertfall_ klikka med øks..

Det har vel ingenting med hudfarge å gjøre, ei heller religion. Det er ikke slik at mørke mennesker (som meg f.eks) er slemmere enn hvite. Det er heller ikke slik at moderate muslimer er ute etter verdensherredømme.

 

Dessverre er det likevel en bølge av fundamental islam utøvelse i midtøsten og nordafrika spesielt og dette har fått ganske skremmende konsekvenser. At enkelte grupper også bruker innvandring som ett middel til å integrere terrorister ødelegger enda mer. Det går ut over uskyldige og det er jævlig, akkurat som mange av opplevelse som disse menneskene har er helt jævlig.

 

Likevel kommer man til ett punkt der man må velge mellom pest eller kolera. Skal man ofre alt for å hindre at noen blir uskyldig berørt av enkelte krav, eller skal man forsøke å gjøre det vi kan for å forsterke sikkerheten til flertallet. (Både mørke, lyse, kristne, muslimer, osv)

 

Dersom man kan styrke sikkerheten ved å midlertidig frarøve mennesker uten oppholdstillatelse friheten til å reise rundt omkring syns jeg det er akseptabelt.

 

Bare for å ha sagt det så syns jeg at det overordnede målet må være at vi gjør alt vi kan for at så mange som mulig har ett verdig liv, men innvandrings og integreringspolitikken i Norge og vesten generelt er kanskje klar for en revurdering og endring

Lenke til kommentar
Dei som utfører slike handlinger er som oftest mentalt sjuke.

De som utfører slike handlinger, er ofte muslimer.

Det føles ikke bra å innrømme dette, men det er utrolig sjelden kristne/buddister/hinduer eller jøder kaprer fly og tar gisler som de truer med å drepe hvis de ikke får innvilget kravene sine :p

heheh

 

men så har de/vi ikke det problemet at noen andre eiger 90% av verdens rikdom, lever i fredelige land og generellt sett gir Faen om vi dreper hverandre eller ikke...

 

mindre å klage over = mindre flykapringer :p

Lenke til kommentar
men så har de/vi ikke det problemet at noen andre eiger 90% av verdens rikdom, lever i fredelige land og generellt sett gir Faen om vi dreper hverandre eller ikke...

 

mindre å klage over = mindre flykapringer :p

Tja.. Kanskje det er på tide å bli forbanna på sitt eget styre istedet for oss? Mye kan skyldes på vesten, men at oljenasjoner som teoretisk sett kunne hatt veldstand er fattige pga griske ledere ser jeg ikke som min skyld.

 

Jeg tror heller ikke at Osama er så fattig at det gir ham grunn til å hate oss. Han har eller hadde mye mer penger enn meg og alle på forumet her tilsammen. Han kunne jo spredd dette litt og gjort en god gjerning slik istedet for å styrte fly i skyskrapere.

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som får tanken "Dette kom ikke som en overraskelse" streifende gjennom hodet?

 

Utlendinger(Bill fra statene, Ali Bali fra Sahali, alle sammen) burde ikke ha kommet til Norge in the first place, uten gyldig oppholdstillatelse.

Svaret på om du får bo/være i Norge eller ikke, burde du vel kunne få der du måtte oppholde deg fast til vanlig.

Hvis landet flyktningen kommer fra er krigsherja, fyllt med tyranner, you name it så er det noe annet. Da kunne du fått komme til Norge, og mens du ventet på svaret så kunne du bli satt inn på en lukket leir. Har du rent mel i posen er vel ikke dette å forakte...

Lenke til kommentar

Tenk dette scenariet: Moammar Gaddafi gir ordre om at de verste psykiatriske pasientene og drapsmenn i landet skal gis en historie som de skal fortelle til div land, som Norge og skal søke asyl i og så blir de fraktet ut av Libya.

På denne måten blir Gaddafi kvitt masse problemer i sitt land og sparer enormt med penger.

Dette var satt litt på spissen, men av og til undrer jeg hvorfor asylsøkere har så stor del av alvorlige forbrytelser, som drap, voldtekter etc.

Libya tok jeg bare som et eksempel, men han er vel kynisk nok til å finne på den slags.

"Ut med alle drapsmenn/psyk.-pasienter og send dem til Norge og Europa, så slipper vi dem!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...