Gå til innhold

Bør utlendinger i Norge forbys å ta fly?


Anbefalte innlegg

synest at alle asylsøkere burde bli behandlet likt som ikke asylsøkere, men får de avslag burde man ha en flybilett klar.

 

øksa var vel en sikerhets øks på flyet, så den ble jo aldri smuglet ombord.

 

men nå må vel en del innrømme at di har hatt noen raseriannfall i livet sitt. om du er i en vansklig periode (får avslag på asylsøknaden el.) er det endel lettere og få et raseriannfall enn om du satt og nettopp hadde fått deg dame, fikk asyl og hadde nylig fått en god jobb.

 

selv har jeg hatt noen raseriannfall når jeg var liten, jeg har prøvd og drepe broren min med brødkniver, og kastet lysastaker på han (LES: jeg var liten da). så jeg forstår at han prøvde og kresje flyet. under et raseriannfall vil man bare påføre andre smerte. man tenker ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du tror de er overrepresenterte i kriminalstatistikken fordi du alltid legger merke til om det er en utlending når det er i mediene, mens når hvite nordmenn utfører det så er du ikke så opphengt i hudfargen lenger.

Nå må du misforstå meg rett og jeg mente relativt sett dette med asylsøkere og psykisk ustabile mennesker.

Det hele var dessuten satt på spissen... :ohmy:

 

Og jeg tror heller ikke Gaddafi hadde turd noe sånt idag, men hans beiling til Vesten startet kun for et par år siden.

En skal være god for å kunne trekke rasisme inn bare for jeg kom med en slik teori.

Og MagE, nei asylsøkeren hadde selv med øksa inn i flyet, sammen med en kniv.

Endret av mantra17
Lenke til kommentar

Nonsense. Selvsagt burde de ikke det. Hadde det vært innført en bedre sikkerhetskontroll på flyplassene og bedre sikkerhet ombord på flyet hadde dette aldri skjedd.

 

Hadde dette dreid seg om en nordmann hadde saken aldri vært så stor, grunnen til at media tar det opp som om det var allverden er grunnet knivstikkingen på trikken.

 

Bedre sikkerhetskontroll, bedre rutiner og passasjersikkerhet hadde vært løsningen på slike tilfeller.

Lenke til kommentar
øksa var vel en sikerhets øks på flyet, så den ble jo aldri smuglet ombord.

Syns å huske at Bodøpolitiet i dag nevnte at øksa var en del av noe utstyr han hadde med seg på en fisketur han hadde vært på. Ergo tok han den jo med seg inn i flyet. Men vet at de også har nevnt denne sikkerhetsøksa...

 

Skulle vært sikkerhetssjekk på alle flyavganger. Omså bare med en liten håndscanner. Tar jo ikke lang tid på hver person...

Endret av Audioslave
Lenke til kommentar
øksa var vel en sikerhets øks på flyet, så den ble jo aldri smuglet ombord.

Syns å huske at Bodøpolitiet i dag nevnte at øksa var en del av noe utstyr han hadde med seg på en fisketur han hadde vært på. Ergo tok han den jo med seg inn i flyet. Men vet at de også har nevnt denne sikkerhetsøksa...

 

Skulle vært sikkerhetssjekk på alle flyavganger. Omså bare med en liten håndscanner. Tar jo ikke lang tid på hver person...

Selvsagt tar det ikke lang tid å gjøre en slik rutine, men problemet er at de som eier flyselskapene tenker mer på penger enn sikkerhet.

Lenke til kommentar
Skulle vært sikkerhetssjekk på alle flyavganger. Omså bare med en liten håndscanner. Tar jo ikke lang tid på hver person...

Håndholdte scannere o.l. kommer på 25 flyplasser f.o.m. neste uke.

Og innen årsskiftet har alle lufthavner fått sikkerhetskontroll (metalldetektor som scanner bagasje/folk/o.l.)

Endret av Danko
Lenke til kommentar
Med en gang Bendixen la merke til mannen, syns han at han oppførte seg litt underlig, så han bestemte seg for å følge med ham hele tiden. Da han gikk bort til ham og spurte om han trengte hjelp, men han svarte ikke og snudde ryggen til. Han vandret litt rundt i butikken, tok sitt valg av øks og gikk til kassa, før han snudde og gikk tilbake til hyllene og valgte en annen, før han betalte.

 

Virker ganske overlagt. Jeg stemmer for å skyte han til månen, eventuellt ut i atlanteren.

Lenke til kommentar
-Han snakket om at han skulle bruke den til friluftsliv. Det virket lite troverdig slik han var kledt. Han var ikke kledt for skog og mark, mener butikksjefen

I etterpåklokskapens navn skal det sies at han hadde rett, men like fullt; hvor mange er det som faktisk kjøper friluftsutstyr ikledd nettopp filuftsutstyr? Er det mistenkelig av meg å kjøpe redskaper dersom jeg ikke har på meg fjellsko, ryggsekk og BF? Det er jo ikke nødvendigvis slik at man skal rett ut i naturen etter handelen. :ermm:

Lenke til kommentar
Er jeg den eneste som får tanken "Dette kom ikke som en overraskelse" streifende gjennom hodet?

 

Utlendinger(Bill fra statene, Ali Bali fra Sahali, alle sammen) burde ikke ha kommet til Norge in the first place, uten gyldig oppholdstillatelse.

Svaret på om du får bo/være i Norge eller ikke, burde du vel kunne få der du måtte oppholde deg fast til vanlig.

Hvis landet flyktningen kommer fra er krigsherja, fyllt med tyranner, you name it så er det noe annet. Da kunne du fått komme til Norge, og mens du ventet på svaret så kunne du bli satt inn på en lukket leir. Har du rent mel i posen er vel ikke dette å forakte...

Og med det sier vi takk til et bra innlegg, for jeg er ENIG!

Bare meg som er lei av at det kommer titusentalls invandrere på betalt ferie til Norge? De kommer, brenner passene sine, får et sted å bo, får dagspenger: alt i alt en hyggelig ferie betalt av det norske folk.

 

Nei, jeg er ikke rasist.

Jeg har 100% full forståelse og respekt for dem som virkelig trenger asyl og har god grunn til å bli her. De er det selvfølgelig vår plikt å hjelpe. Men de andre snylterne, kan komme seg ut.

 

En gang til: Jeg er ikke rasist, bare oppgitt over norges invandringspolitikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...