Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Forbannet måtte de være som ikke kan å kjøre to-felts. Bare sånn generelt.

 

Hva tenker du på da? at folk ikke holder seg i høyrefeltet når de ikke beveger seg raskere enn trafikken ellers?

 

Hovedsaklig det, ja. Høyrefeltet kan gjerne være tomt enkelte steder. Ikke gidder jeg å kjøre forbi på høyresiden heller, men selv om andre gjør det tar ikke folk hintet.

 

Er bare å legge seg bak og blinke med fjernlysene. Tar de ikke hintet da så bruker jeg hornet. Om man ikke reagerer på blinking med fjernlys er man en reel fare for medtrafikantene så jeg anser det ikke som galt å bruke det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du gjør situasjonen værre? Er da faktisk tryggere å kjøre med dårlige fjernlys enn å bli blendet av bilen bak.

Når fyren foran kjører uten fjernlys, så ser jeg jo omtrent NADA om jeg ligger bak han. Det var poenget her. Irriterer jo ikke folk med vilje, om dem faktisk bruker lyset.

Lenke til kommentar

Fergepersonell er totalt inhabile når det kommer til å vurdere om ferge eller bru er best. Dvs. samfunnsøkonomisk lønnsomt. Men når man legger deres inhabilitet til side så har jeg hørt eksempler på broer som er bygget til tross for at det er forferdelig dårlig samfunnsøkonomi i det. Blant annet en bro som erstattet en ferge, der det ble regnet ut at prisen av brua kunne gitt alle innbyggerne på øya gratis ferge tur-retur hver dag i 100 år inkludert 3-retters restaurantmiddag om bord. Hvis ikke det er komplett politisk idioti så vet ikke jeg.

Lenke til kommentar

Som den nye bybrua i Halden som dem nå skal bygge. Men det er bare på grunn av at de som sitter i styret kan skryte på seg en bru og en ny innfart når de sitter på gamlehjemmet.

Da får vi 4 bruer ved siden av hverandre (tre til vei og en til fotgjengere) pluss en bru til tog innenfor en strekning på 6-700m.

Endret av W202
Lenke til kommentar

Fergepersonell er totalt inhabile når det kommer til å vurdere om ferge eller bru er best. Dvs. samfunnsøkonomisk lønnsomt. Men når man legger deres inhabilitet til side så har jeg hørt eksempler på broer som er bygget til tross for at det er forferdelig dårlig samfunnsøkonomi i det. Blant annet en bro som erstattet en ferge, der det ble regnet ut at prisen av brua kunne gitt alle innbyggerne på øya gratis ferge tur-retur hver dag i 100 år inkludert 3-retters restaurantmiddag om bord. Hvis ikke det er komplett politisk idioti så vet ikke jeg.

Slike vedtak er dessverre en direkte virkning av total inkompetanse blant beslutningstakere - det er heller ikke "ukjent" på Stortinget.

 

Tips til morsom lesning, sjekk utdannelsen blant stortingspolitikerne på Wikipedia. Det kan blant annet nevnes at vår kjære finansminister har kveldskurs(!) på BI.

Lenke til kommentar

Som den nye bybrua i Halden som dem nå skal bygge. Men det er bare på grunn av at de som sitter i styret kan skryte på seg en bru og en ny innfart når de sitter på gamlehjemmet.

Da får vi 4 bruer ved siden av hverandre (tre til vei og en til fotgjengere) pluss en bru til tog innenfor en strekning på 6-700m.

 

Dere burde være glade. I Fredrikstad har vi en til fotgjengere og en til biler ca 700m lenger bort (over til kråkerøy). Heldigvis bygges det en ny en nå...

Lenke til kommentar
At jeg ble stoppet i teknisk, toll og fartskontroll på samme dag!!

Det er vel ikke noe å klage på? Jeg antar du har alt i orden og da er det vel bare betryggende at UP er såpass på hugget for å stoppe de som gjør veiene usikre for deg og meg. Tollen er også en trygghet for meg og deg slik at vi ikke får råttent smuglerkjøtt i kebabene våre eller servert metanol på byen eller nachspiel når dømmekraften er som verst.

Lenke til kommentar

Dere burde være glade. I Fredrikstad har vi en til fotgjengere og en til biler ca 700m lenger bort (over til kråkerøy). Heldigvis bygges det en ny en nå...

 

Nåja, vi har en til fotgjengere og en til bil side om side. Det er fine fotgjengerfelt på bilbrua og.

Lenke til kommentar

Var ute og kjørte på E18 med "L" skiltet mitt bakpå bilen, lå i venstrefelt og holdt på å kjøre forbi en annen bil da det legger seg en SUV klin oppi baken på meg og blinket hysterisk med fjernlysene for å få meg til å kjøre inn i høyrefeltet, mens jeg fortsatt lå på siden av bilen jeg holdt på å kjøre forbi.

 

Lå i omtrent 125 km/t så det var ikke det at jeg kjørte sakte heller.

Lenke til kommentar

Var ute og kjørte på E18 med "L" skiltet mitt bakpå bilen, lå i venstrefelt og holdt på å kjøre forbi en annen bil da det legger seg en SUV klin oppi baken på meg og blinket hysterisk med fjernlysene for å få meg til å kjøre inn i høyrefeltet, mens jeg fortsatt lå på siden av bilen jeg holdt på å kjøre forbi.

 

Lå i omtrent 125 km/t så det var ikke det at jeg kjørte sakte heller.

Da ville vel rett hendling være å bremse ned og legge deg bak bilen du holdt på å kjøre forbi.

Du har jo tross alt L bakpå og det må påregnes urasjonelle handlinger i trafikken i og med at du fortsatt er under opplæring.

Lenke til kommentar

Jeg har også tidligere skrevet mitt syn på åndsfjotter som ikke kan respektere et minimum av trafikkregler og hvis eneste oppgave er å skremme og forsure treningen og kjøreopplevelsen til de med "L" bakpå bilen. Svært ofte kunne jeg ønsket jeg fikk tak i megasoppene og konfrontert dem med finnkniven eller øksa mi :mad:

 

Har også vurdert å sette "L" bakpå "tanksen" min (gammel Toyota Land Cruiser), hatt kona som "lærer" og bare ventet til ejg fikk en sånn der saupskolt opp i ræva for så å bråstoppe. Toyota'n er bygget av skipskonstruksjonsstål, og det liker ikke dagens plastikkbiler særlig godt.. :evil: (Hydr, hydr.)

 

Edit: Rettet opp en haug leifer produsert av drittastaturet på netbooken min. :(

Endret av Bikeridr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...