Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk som antagelig får kramper og hjerneblødninger av å se en bil forran seg. Hvis en bil holder fartsgrensen er det faktisk ikke lov å kjøre forbi den, ettersom du selv må bryte fartsgrensen for å komme deg forbi. Og for guds skyld, HVIS DU ER FRAMME OM FEM MINUTTER, ELLER SKAL TA AV TIL HØYRE OM 500 METER SÅ ER DET INGEN POKKERS VITS Å KJØRE FORBI BILEN FORRAN!! å øke gjennomsnittsfarten med 5-10 km i timen hjelper ikke noe annet en den primitive psyken din med mindre du skal kjøre i timevis!

Lenke til kommentar

Å øke gjennomsnittsfarten med 5-10 km i timen hjelper ikke noe annet en den primitive psyken din med mindre du skal kjøre i timevis!

Hear hear! :thumbup:

 

Nettopp derfor jeg ikke gidder overskride fartsgrenser, ikke engang for de 4-5km/t jeg har i misvisning på nåla. Dersom suget etter fart blir for stort, tar jeg bare turen til nærmeste bane og demper suget etter å sladde i samme slengen! ;)

Lenke til kommentar

Etter å ha kjørt noen ganger Trondheim - Værnes - Trondheim i løpet av den siste tiden sitter jeg igjen med noen spørsmål.

 

  • Hvorfor er det så mange som ligger fremst og lager kø i 70-80 km/t der det er ett felt den aktuelle kjøreretningen som gir på mellom 15-25 km/t ekstra når det først blir to felt i kjøreretningen? Dette gjør mulighetene til en forbikjøring mye dårligere. Farten faller selvfølgelig ned igjen kort tid etter det går tilbake til ett felt.
  • Hvorfor er det så mange som senker farten 20 km/t i det de kjører inn i en tunell? Fartsgrensen settes ned 10 km/t, til 80 km/t, ikke til 70 km/t slik mange synes å tro.
  • Hvorfor i helvete er det ikke fire felt hele veien med unntak av tunnelene?

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Hvorfor er det så mange som ligger fremst og lager kø i 70-80 km/t der det er ett felt den aktuelle kjøreretningen som gir på mellom 15-25 km/t ekstra når det først blir to felt i kjøreretningen? Dette gjør mulighetene til en forbikjøring mye dårligere. Farten faller selvfølgelig ned igjen kort tid etter det går tilbake til ett felt.

Utrolig irriterende. Ser jeg det danne seg kø bak meg så tar jeg faen ikke og gir på så snart de får en gyllen mulighet til å forbikjøre meg.

 

Hvorfor er det så mange som senker farten 20 km/t i det de kjører inn i en tunell? Fartsgrensen settes ned 10 km/t, til 80 km/t, ikke til 70 km/t slik mange synes å tro.

Jeg kan ikke svare for de andre, men jeg synes iallefall tunnellene er litt skumle å kjøre, pga de har sinnsykt mye trafikk i forhold til hva de er beregnet for og en svært høy ulykkesfrekvens. Men jeg prøver å holde fartsgrensen iallefall.

 

Hvorfor i helvete er det ikke fire felt hele veien med unntak av tunnelene?

Veien var bygd på den tiden da de fortsatt hadde akutt fobi for å bygge hva som helst som hadde mer enn tre felter. Siden da har det rett og slett ikke blitt aktuelt å bygge med flere felter fordi man heller vil bruke pengene på andre, mer akutte veiprosjekter langs E6 i fylket, selv om trafikkmengdene nå ligger langt over nivået hvor det skulle vært bygd firefelters, ifølge vegnormene.

 

Ellers er det i tunnellene det er størst behov for firefelters, fordi det skjer stadig vekk ulykker i disse tunnellene. Utenfor er det ganske trygt pga midtdeler, selv om det selvsagt er irriterende med tanke på forbikjøringer.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

  • Hvorfor er det så mange som ligger fremst og lager kø i 70-80 km/t der det er ett felt den aktuelle kjøreretningen som gir på mellom 15-25 km/t ekstra når det først blir to felt i kjøreretningen? Dette gjør mulighetene til en forbikjøring mye dårligere. Farten faller selvfølgelig ned igjen kort tid etter det går tilbake til ett felt.

Nå traff du spikeren på hodet. Det problemet finner man igjen hvor som helst i Norge, og jeg klarer ikke å finne en eneste rasjonell grunn for at den som ligger først og lager kø skal gi på i slike situasjoner. Satt på spissen forårsaker slik kjøring farlige forbikjøringer, og vil derfor bryte med §3 i veitrafikkloven. Håper Politiet etter hvert kan få øynene opp for slike idioter også.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det så mange som senker farten 20 km/t i det de kjører inn i en tunell? Fartsgrensen settes ned 10 km/t, til 80 km/t, ikke til 70 km/t slik mange synes å tro.

Jeg kan ikke svare for de andre, men jeg synes iallefall tunnellene er litt skumle å kjøre, pga de har sinnsykt mye trafikk i forhold til hva de er beregnet for og en svært høy ulykkesfrekvens. Men jeg prøver å holde fartsgrensen iallefall.

Det kan jeg i grunnen forstå. Det jeg selv gjør i de tunnellene er å legge meg godt mot høyre, slik at jeg ligger med høyre side av bilen rett på innsiden av ytterstripen, da jeg ofte ser biler som beveger seg faretruende nærme feil kjørefelt.

Lenke til kommentar

Ble liggende forran en idiot på vei inn til byen nå nettopp. Kjørte hissig forbi meg i en 50-sone, når jeg lå i 50 akkurat(gps). Så ble det 80-sone, og han kom aldri opp i mer enn 70. Småirriterende å måtte kjøre forbi slike. Hvem bryter fartsgrensen for å kjøre forbi i en 50-sone, for så å legge seg langt under den når fartsgrensen blir større?

 

Forøvrig; er det flere som blir lett oppgitt over å havne bak biler med helt ubrukelig fjernlys?

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Forøvrig; er det flere som blir lett oppgitt over å havne bak biler med helt ubrukelig fjernlys?

 

Å ligge bak en bil med langlys som lyser dårligere enn den 2watts magliten jeg har liggende i skuffen, er ikke morsomt... Med mindre vedkommende foran ligger over farstgrensen ville jeg kjørt forbi og slådd på mine egne lys, som forøvrig lyser ganske bra.

Lenke til kommentar

Forbannet måtte de være som ikke kan å kjøre to-felts. Bare sånn generelt.

 

Hva tenker du på da? at folk ikke holder seg i høyrefeltet når de ikke beveger seg raskere enn trafikken ellers?

 

Hovedsaklig det, ja. Høyrefeltet kan gjerne være tomt enkelte steder. Ikke gidder jeg å kjøre forbi på høyresiden heller, men selv om andre gjør det tar ikke folk hintet.

Lenke til kommentar

Forøvrig; er det flere som blir lett oppgitt over å havne bak biler med helt ubrukelig fjernlys?

Helt enig. Har også skjedd her at noen ikke har hatt fungerende fjernlys (ihvertfall ikke brukt dem). DET er håpløst det. Da skrur jeg heller på mine egne, selv om det muligens irriterer fyren foran.

Lenke til kommentar

Forøvrig; er det flere som blir lett oppgitt over å havne bak biler med helt ubrukelig fjernlys?

Helt enig. Har også skjedd her at noen ikke har hatt fungerende fjernlys (ihvertfall ikke brukt dem). DET er håpløst det. Da skrur jeg heller på mine egne, selv om det muligens irriterer fyren foran.

Så du gjør situasjonen værre? Er da faktisk tryggere å kjøre med dårlige fjernlys enn å bli blendet av bilen bak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...