Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, 15km/t i timen under fartsgrensa under perfekte forhold er ikke okei. Klippe, klippe førerkort!

15km/ under er bedre enn 5km/t under. Det er lettere å frese forbi en som kjører vesentlig saktere enn fartsgrensen/forholdene enn en idiot som ligger "akkurat under" og ødelegger hele trafikkflyten.

Lenke til kommentar

De som ligger 15km/t under fartsgrensen er gjerne også de som ligger 20 over på de fine rettstrekningene, så i praksis vil jeg påstå at det motsatte er tilfelle. Gjerne også de som kan øke (av egen erfaring) med flere titalls km/t etter å ha blitt forbikjørt. Vært borti flere ganger hvor jeg kjører forbi noen som kjører i 60, og øker til 80-90 på rettstrekninger, men følger meg i over 100 til første skikkelige hvor de faller bak.

Endret av gxi
Lenke til kommentar

Jeg liker heller ikke å ligge bak biler som ligger under fartsgrensen. Men husk nå for all del at noen, spesielt på krevende vegpartier med mange svinger, ikke føler seg trygge nok som sjåfører til å holde fartsgrensen dersom den eksempelvis er 80 km/h. Og det er helt greit, så lenge de hjelper trafikken bak å komme forbi.

 

Lå selv bak en del saktekjørende kjøretøy på min reise fra Sørlandet til Vestlandet i går (hurra for flytrafikken), der førerne pent blinket mot høyre og reduserte farten slik at jeg enkelt kom forbi. Tusen takk til dere! :)

Lenke til kommentar

Hadde ~120 i høyrefil på vei hjem fra fredrikstad(-oslo) i går, få biler på veien så kommer det en fresende forbi i venstrefelt for så legge seg inn forran meg i ~100 :| Kan ikke si at det irriterte meg så fælt, var bare å legge seg ut i venstre uten å endre på cruisecontrollen men, jeg ser bare ikke poenget :p

Lenke til kommentar

Hadde ~120 i høyrefil på vei hjem fra fredrikstad(-oslo) i går, få biler på veien så kommer det en fresende forbi i venstrefelt for så legge seg inn forran meg i ~100 :| Kan ikke si at det irriterte meg så fælt, var bare å legge seg ut i venstre uten å endre på cruisecontrollen men, jeg ser bare ikke poenget :p

*vente på alle som skal kommentere og sutre over at du lå i 120*

Lenke til kommentar

Kan noen ganger være nødvendig som følge av ekstremt dårlig sikt på dagtid, spesielt i gamle tunneler som ikke har ekstra lys påslått når det er lyst utenfor. Tar 20 minutter å tilpasse øynene fra sollys til mørke, så på dagtid vil man kjøre i blinde igjennom tunnelen. Det er mye enklere for de bak ettersom de har en bil å følge. Det første som ryker når det blir problematisk å se veien er presisjonen på hastigheten.

Endret av gxi
Lenke til kommentar

Om alle hadde lært seg å ha solbriller i bilen hadde det vært lettere. Eventuelt slå på langlys i tunellen, eller slå av alle lys rett før du kjører inn, for så å slå de på inne i tunellen. Da virker det veldig lyst der inne :p

 

BTW, noen som vet hvor man får tak i linselykter (bare selve prosjektorene) til lang og nærlys? Skal bygge om lyktene mine (vippelykter)

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg litt er folk som på død og liv må sakke farta i tuneller..

Gjerne fra 80 til 60 f.eks..

Jeg lurer på hva de tenker, Hva faen? Tunell her lissom..

Høl i fjellet? Hva nå?

:innocent:

Har denne tendensen selv, men det er som regel med det samme jeg kommer inn i tunnelen. Det er litt vanskelig å se noe, og da føler jeg at det er bedre å sakke ned inntil jeg klarer å se litt mere enn noen taklys, sort og eventuelle lykter på møtende bil. Dog kjører jeg ikke fast i lavere fart, bare under entré. Dette gjelder selvsagt kun på tidspunkt når det er meget lyst ute.

 

En annen ting å merke seg er at folk faktisk kan ha en fobi for tunneler, og de føler kanskje at det hjelper å kjøre saktere i tunnelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...