Jump to content
Opus

Trafikalsk klagemur

Recommended Posts

Kjørte på landevei. 60 sone. Lå bak noen som åpenbart drev med noe annet enn å følge med (mobil, nettlesing på den store skjermen i bilen - noe sånt). Bremser i overkant mye ned på ulogiske steder (midt på rett strekning), vingler litt, ned i 40, litt opp igjen.

Kommer faen ikke forbi.

Til slutt ser jeg en mulighet til å dra forbi, men tror du faen ikke jævelen setter opp farta type kakespade ned i gulvet slik at vi ender opp side om side. Må avbryte forbikjøringa og legger meg bak ham igjen. Og mønsteret gjentar seg: Bremser i overkant mye ned på ulogiske steder (midt på rett strekning), vingler litt, ned i 40, litt opp igjen.

Gratulerer. Du er en førsteklasses drittsekk og en stor trafikkrisiko. Håper du en dag følger så lite med at du ender opp i grøfta, mister begge beina og aldri kan kjøre bil igjen. Og så håper jeg at hunden din får kreft.

• Like 2

Drittsekker som parkerer utenfor arbeidsplassen her, som skal parkere nærmest inngangsdøra selv om de plassene allerede er tatt. Da setter man selvsagt bare bilen utenfor der igjen, slik at fremkomsten blir åletrang, men hvorfor bry seg med hva andre får av problemer... Å gå 40-50m blir for drøyt, ok jeg er med!

On 1/28/2021 at 9:15 AM, Retroman said:

Kjørte på landevei. 60 sone. Lå bak noen som åpenbart drev med noe annet enn å følge med (mobil, nettlesing på den store skjermen i bilen - noe sånt). Bremser i overkant mye ned på ulogiske steder (midt på rett strekning), vingler litt, ned i 40, litt opp igjen.

Kommer faen ikke forbi.

Til slutt ser jeg en mulighet til å dra forbi, men tror du faen ikke jævelen setter opp farta type kakespade ned i gulvet slik at vi ender opp side om side. Må avbryte forbikjøringa og legger meg bak ham igjen. Og mønsteret gjentar seg: Bremser i overkant mye ned på ulogiske steder (midt på rett strekning), vingler litt, ned i 40, litt opp igjen.

Gratulerer. Du er en førsteklasses drittsekk og en stor trafikkrisiko. Håper du en dag følger så lite med at du ender opp i grøfta, mister begge beina og aldri kan kjøre bil igjen. Og så håper jeg at hunden din får kreft.

Det er sånne du ringer til politiet om. Mistanke om ruskjøring blir prioritert om de har en patrulje i nærheten.

BLÆh. 

Jeg bare skjønner ikke hvordan så ekstremt mange klarer å kjøre med tåkelys til alle døgnets tider.

image.png.a157392b6f1d326dc9f81a59f4031434.png

Og hvis de får et lite lyshornblink, så blinker de VILT tilbake 😅

• Like 2

Fordi de ALDRI får bot for det

Politiet er mer opptatt med å ta noen som kjører 10 over i 70+ soner, selv om dette er mye farligere i mørket

https://www.nrk.no/mr/held-parkeringsplassar-i-alesund-reservert-med-stolar-og-krakkar-1.15355630

Trenger ikke måke parkeringsplassen om du kjøper bil med 4hjulstrekk og høy bakkeklaring

Har kommet så mye snø i det siste at jeg koblet inn 4x4 for å parkere uten å spøle
Kom meg lett ut med kun bakhjulsdrift, men spølte når jeg skulle inn igjen når det var mindre snø, var ikke noe problem å komme seg inn med kun bakjuls.

Jeg har umerket privat/fast parkering som kan være tatt av kunder om sommeren

Når du blinker på noen fordi de kjører med parklys og de ser på deg som om du er en idiot i det du passerer.

• Like 3

Dubious skrev (På 1.2.2021 den 16.27):

Fordi de ALDRI får bot for det

Politiet er mer opptatt med å ta noen som kjører 10 over i 70+ soner, selv om dette er mye farligere i mørket

Hvor i området? Føler de fleste rundt telemark kjører 10-15 over nesten overalt.

E.C. skrev (På 3.2.2021 den 19.44):

Når du blinker på noen fordi de kjører med parklys og de ser på deg som om du er en idiot i det du passerer.

Har selv glemt å flytte parklyset etter en natt med å henge ute. Er glad noen varsler oss 👍

• Like 2