Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nebrewfoz skrev (5 timer siden):

Men da burde det vel ikke være noe problem at han brukte tåkelys? 😄

Føler du deg krenka?? Er jo den klassiske sjåføren som kjører i tåka og ikke følger med pluss er hissig. Hvorfor henger du deg opp i tåkelysa når det er det at sjåføren ligger alt for nærme som er problemet. Gjetter du er en av de som er helt tåkelagte i trafikken da 🤣🤣

Lenke til kommentar

DE356"* noe, gammel liten toyota bil som presset seg fram både i rundkjøringer og kjørte en halv meter bak en Tesla i 15 minutter, så ikke bra ut.

Så direkte meg i øynene og presset / ga bånn for å rekke ut av innsiden på en rundkjøring ved felt skifte... Det røyk så utrolig mye svart røyk at jeg slo av AC.

Opplever når vinteren kommer er folk mye mer aggressive i trafikken, mye som bare godtas om vi bare kjører hver vår vei men damn..

Å hive seg ut foran biler og presse deg fram, not cool. 🤔

Lenke til kommentar

Svingte til venstre i en rundkjøring, skulle blinke ut og så kom det en jævla blå Skoda som kjørte på ytrer feltet og ga bånn gass.. Hadde bare et halvt sekund å reagere, bråbremsa som faen å det var så jævla nærme at jeg fikk hjerteflimmer i øyeblikket. Kjente abs kicket inn..

Faen å mange idioter det er på veien i helgene, det her var så nærme at jeg var så sikker det ble ulykke, faen ikke bra å møte på gærninger. 

Endret av MultiGamerClub
Og.
Lenke til kommentar
MultiGamerClub skrev (11 timer siden):

Svingte til venstre i en rundkjøring, skulle blinke ut og så kom det en jævla blå Skoda som kjørte på ytrer feltet og ga bånn gass.. Hadde bare et halvt sekund å reagere, bråbremsa som faen å det var så jævla nærme at jeg fikk hjerteflimmer i øyeblikket. Kjente abs kicket inn..

Faen å mange idioter det er på veien i helgene, det her var så nærme at jeg var så sikker det ble ulykke, faen ikke bra å møte på gærninger. 

Vel, her er det jo du som faktisk har vikeplikt om du lå i innerste felt og skal krysse hans felt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (9 minutter siden):

Vel, her er det jo du som faktisk har vikeplikt om du lå i innerste felt og skal krysse hans felt...

Trass man har vikeplikten på sin side så skal man fortsatt ikke bryte Paragraf 3, og skape sitausjoner som er farlige eller kan forvolde skade, som man strengt tatt gjør når man aktivt tar en forbikjøring i høyre felt ved å "gi bånn gass".

Endret av Hansien
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hansien skrev (2 timer siden):

Trass man har vikeplikten på sin side så skal man fortsatt ikke bryte Paragraf 3, og skape sitausjoner som er farlige eller kan forvolde skade, som man strengt tatt gjør når man aktivt tar en forbikjøring i høyre felt ved å "gi bånn gass".

Når vedkommende ikke selv ser at det han gjorde ikke er tillatt, så tar jeg resten av beskrivelsene med en klype salt.

Dubious skrev (1 time siden):

Fortsatt ulovlig å kjøre forbi til høyre

Ikke kategorisk, nei.

Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (1 time siden):

Når vedkommende ikke selv ser at det han gjorde ikke er tillatt, så tar jeg resten av beskrivelsene med en klype salt.

Utdyp? I verste tilfelle fulgte ikke vedkommende godt nok med i speilet og situasjonen er noe blåst opp. Fulgte han godt nok med i speilet er situasjonen reell, og da ville skodaen stått med skylden ved et uhell om situasjonen hadde latt seg bevises.

Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (5 timer siden):

Vel, her er det jo du som faktisk har vikeplikt om du lå i innerste felt og skal krysse hans felt...

Så han ikke men forventet at han skulle vente ettersom det er det biler pleier og gjøre i denne dobbel-felt rundkjøringen når folk kjører ut fra innerste feltet. Problemet var vel mer med nesten ingen lys på og null sikt på han før et halvt sekund han var i fullende fart i rundkjøringen.. Ser det med vikeplikt men og bånne på uten og se seg noe for gir ikke så mye mening her men.

La seg ganske raskt i midten av begge feltene før han heiv seg til tredje
avkjøring, så nesten ut som han flyktet for harde livet når han kjørte videre

Han kom fra høyre og skulle ventet før han kjørte inn som er ganske vanlig ved denne rundkjøringen. Her et et bilde og koordinater til selve rundkjøringen: 59°10'25.9"N 9°37'48.4"E

409536425_rundkjring2.PNG.0556e86c35c9ef0db98678f5ce2f83ad.PNG

Er virkelig glad jeg hadde en moderne bil ellers hadde jeg aldri klart å bremse så fort før jeg så han :)

Lenke til kommentar
hightow skrev (14 timer siden):

Feil. En har vikeplikt for trafikk som allerede er i rundkjøringen.

Tullball. RaptorStrike har helt rett, og det har du også hvis vi hopper over første ord i posten din. Vikeplikt for trafikk i en rundkjøring og vikeplikt ved feltksifte er to forskjellige ting. 

Førstnevnte har du før du kjører inn i rundkjøringen, vikeplikt ved felskrifte gjelder hele tiden.

RaptorStrike skrev (20 timer siden):

Vel, her er det jo du som faktisk har vikeplikt om du lå i innerste felt og skal krysse hans felt...

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
steinrawr skrev (28 minutter siden):

Tullball. RaptorStrike har helt rett, og det har du også hvis vi hopper over første ord i posten din. Vikeplikt for trafikk i en rundkjøring og vikeplikt ved feltksifte er to forskjellige ting. 

Førstnevnte har du før du kjører inn i rundkjøringen, vikeplikt ved felskrifte gjelder hele tiden.

 

Dette. Jeg har faen ikke tall på hvor mange ganger jeg har måttet vike for tullinger som kjører inn i rundkjøringen fordi de skal til høyre og ser at jeg er i innerste felt, men på vei ut. De bak meg forventer i hvertfall ikke at jeg må stoppe i rundkjøringa for å slippe inn andre..

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
MultiGamerClub skrev (16 timer siden):

Så han ikke men forventet at han skulle vente ettersom det er det biler pleier og gjøre i denne dobbel-felt rundkjøringen når folk kjører ut fra innerste feltet. Problemet var vel mer med nesten ingen lys på og null sikt på han før et halvt sekund han var i fullende fart i rundkjøringen.. Ser det med vikeplikt men og bånne på uten og se seg noe for gir ikke så mye mening her men.

La seg ganske raskt i midten av begge feltene før han heiv seg til tredje
avkjøring, så nesten ut som han flyktet for harde livet når han kjørte videre

Han kom fra høyre og skulle ventet før han kjørte inn som er ganske vanlig ved denne rundkjøringen. Her et et bilde og koordinater til selve rundkjøringen: 59°10'25.9"N 9°37'48.4"E

Vel, dette du her tegner opp korrelerer egentlig ikke med det du opprinnelig beskrev. 

hightow skrev (16 timer siden):

Feil. En har vikeplikt for trafikk som allerede er i rundkjøringen.

Og når begge er i rundkjøringen, så er det vikeplikt ved feltskifte som gjelder. Epler og pærer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, steinrawr said:

Tullball. RaptorStrike har helt rett, og det har du også hvis vi hopper over første ord i posten din. Vikeplikt for trafikk i en rundkjøring og vikeplikt ved feltksifte er to forskjellige ting. 

Førstnevnte har du før du kjører inn i rundkjøringen, vikeplikt ved felskrifte gjelder hele tiden.

 

Nja.

Slik jeg tolket påstanden til RaptorStrike, så skrev hen at MultiGamer hadde vikeplikt for en Skoda som kom fra høyre og skulle inn i rundkjøringen som han var på vei ut av.

Så tullball var det Skodaen som bedrev. ;)

Lenke til kommentar
hightow skrev (4 minutter siden):

Nja.

Slik jeg tolket påstanden til RaptorStrike, så skrev hen at MultiGamer hadde vikeplikt for en Skoda som kom fra høyre og skulle inn i rundkjøringen som han var på vei ut av.

Så tullball var det Skodaen som bedrev. ;)

MultiGamerClub skrev ikke noe om at bilen kom inn i rundkjøringen. Denne informasjonen kom først med tegningen. MGC skrev utelukkende om en bil som kjørte forbi i ytre felt i en rundkjøring. Se her:

MultiGamerClub skrev (På 28.11.2020 den 23.26):

Svingte til venstre i en rundkjøring, skulle blinke ut og så kom det en jævla blå Skoda som kjørte på ytrer feltet og ga bånn gass..

Ut i fra denne isolerte beskrivelsen, så hadde faktisk MGC vikeplikt. Etter han utfylte beskrivelsen av situasjonen, så har selvfølgelig MGC retten på sin plass, men det er vanskelig for en leser å vite når ikke all informasjon kommer frem 🙂

Så er det også et aspekt at folk som klager over at alle andre kjører som tullinger kanskje burde se seg selv utenfra, uten at jeg mener dette gjelder MGC. Dette er bare en generell observasjon. Jeg hadde en periode for noen år siden der jeg kom i veldige mange dumme situasjoner der jeg følte at "alle andre" hadde skylden, men innså etterhvert at det var min egen oppførsel i trafikken som bidro til å fremprovosere situasjonene. I byen jeg bor midlertidig har jeg dog opplevd en veldig lik situasjon i fire forskjellige rundkjøringer. Jeg har prøvd å analysere om det er jeg som gjør noe veldig feil, eller om det rett og slett er en følge av kjørekulturen i området. Jeg har foreløpig landet på det siste, for jeg kan ikke forstå hva det er jeg gjør feil, men jeg er fortsatt åpen for at jeg kan få ei lita åpenbaring etterhvert.

(Det dreier seg forøvrig om veldig liknende situasjon som MGC tegner opp, der jeg ligger i innerste felt og skal til venstre, hvor det faktisk er merkede felt, og det kommer biler kuttende rett foran meg. Lurer på om det er fordi folk flest er veldig trege inn i rundkjøringer her i området, så fordi jeg er vant til å kjøre i Oslo-gryta, så er jeg vant til å flytte meg raskere og dette derfor fører til feilberegninger hos andre.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...