Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

bestilte nye og hentet vinterdekk sent fredag.

Sa klart ifra at dem måtte ordne vektloddene slik at dem ikke kom borti bremsekalyperne. Fikk også bekreftet at dem hadde registert dette.

 

Men, neida dem tok ikke hensyn til det. Og må ned mandag og klage og be dem ballansere dekka på nytt. 

 

Jeg mener selvsagt jeg ikke skal betale noe ekstra for rebalansering av dekka, da dem brøyt avtalen om å ta hensyn til bremsekalyperne ved plassering av vektlodd..

Endret av spetter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Fordi det var glatt.

2. Har det noe som helst å si? Jeg kjører alltid etter forholdene.

3. Så fordi jeg sier at jeg har kjørt fem under fartsgrensa så tror du automatisk at jeg har brukt sommerdekk? Hvordan fungerer den logikken? Vinterdekk betyr ikke at man alltid kan holde fartsgrensa.

1. Det var ikke så glatt når folk kjørte forbi uten problemer

2. Se 1.

3. Se 1.

 

og kjører du under er du pliktig til å slippe folk forbi, noe vi har hatt lange diskusjoner på..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

1. Det var ikke så glatt når folk kjørte forbi uten problemer

2. Se 1.

3. Se 1.

 

og kjører du under er du pliktig til å slippe folk forbi, noe vi har hatt lange diskusjoner på..

 

Kan vel være glatt selv om andre bilister ikke kræsjet ved forbikjøring .. Kanskje var de andre også bedre skodd og eller hadde mer kjøreerfaring, hvem vet.

 

Og det er ikke en plikt å slippe forbi utålmodige fjols.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kan vel være glatt selv om andre bilister ikke kræsjet ved forbikjøring .. Kanskje var de andre også bedre skodd og eller hadde mer kjøreerfaring, hvem vet.

 

Og det er ikke en plikt å slippe forbi utålmodige fjols.

Kjører du under fartsgrensa og ikke slipper forbi folk som tydelig vil forbi, kan du risikere både bot og førerkort beslag.

 

https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2016/07/17/195229725/alle-gjor-det-kan-fort-koste-deg-lappen

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Det var ikke så glatt når folk kjørte forbi uten problemer

2. Se 1.

3. Se 1.

 

og kjører du under er du pliktig til å slippe folk forbi, noe vi har hatt lange diskusjoner på..

 

Jeg ser nå at du har rett og jeg får bare legge meg helt flat for at jeg har kjørt bittelitt under fartsgrensa på en glatt vei. Det var dumt av meg å anta at jeg visste best hvor fort det var forsvarlig å kjøre på denne veien, for det er jo aldri noen som har kjørt for fort på vinterføre. Jeg forstår at jeg har vært en idiot og et hinder for annen trafikk (to biler som kjørte over fartsgrensa), så her er det bare å beklage. Har allerede bestilt et sånt helt nøyaktig speedometer sånn at jeg kan passe på at jeg aldri mer kjører en eneste km/t under grensa, uansett hvor glatt det er.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Skjønner bare ikke hvorfor jeg automatisk skal beskyldes for å ha kjørt for sakte. Det er snakk om FEM under grensa liksom. Det er en bagatell og hvis man ikke tåler det på vinterføre så har man ikke noe på veien å gjøre. Jeg når av og til igjen folk som ligger 20 under og da kan man begynne å snakke om å kjøre for sakte. Når man ser hvor mange ulykker og utforkjøringer som skjer så er det ingen tvil om at mange kjører altfor fort for forholdene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...