Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Helt utrolig disse noldus-syklistene.

En dame står midt i bilveien/fotovergangen med sykkelen sin mellom beina når vi biler får grønt lys.

 

Altså. Hallo? Ta iallfall med deg den drittsykkelen over når du har grønn mann og ikke rød.

Endret av Lami
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overså en eldre mann som kjørte ut fra et sted som kan se ut som en parkeringsplass. Det er faktisk skiltet med gatekryss, så jeg skjønner litt at han ble forbannet da bilen på den andre veien så vidt greide å stoppe for vikeplikt fra høyre. Da han var ferdig med å vifte med armene og peke på gatenavnskiltet i krysset fortsetter han selv til venstre, uten å sjekke sin egen høyre side, nesten så det var en bil som kjørte i siden på han. Snakk om selvinnsikt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gratulerer. Beste med mc er at man slutter å bli så mye plaget av trege trafikanter.

Yes! Lanesplitter meg bare gjennom den lille køen jeg opplever. Største fordelen siden jeg uansett skal ha sykkel er at jeg får 1 krone mer pr km i kjøregodtgjørelse, og har mye lavere driftskostnader enn bil. Går jo break even etter et par år...

Endret av Retroman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste som kjører personbil hadde greid å møte opp til den ekstra førerprøven edru, tatt på seg setebeltet, sikret last forsvarlig den ene gangen, brukt blinklys, holdt fartsgrensen, god avstand til bilen foran, ikke stirret i mobilen eller spist i det de kjører. Problemet er vel heller at at folk finner enkelte regler som "veiledende" og egentlig ikke så farlige å bryte. Det går jo så fint dag inn og dag ut. Når førerprøven hadde vært bestått på nytt er man tilbake der man var.

Helt klart. Det er bare å se på hvor mange som slurver med blinklys.

Lenke til kommentar

Kjører med Adaptiv CC på det meste: landevei, motorvei og bykjøring. Kjører manuelt på krevende veier, langt inni skogen osv.

Har alltid satt på 140 og systemet følger trafikkens øvrige fart. Er jeg alene ligger jeg alltid ti over ned til fartsgrense 60 km/t. Derfra og ned følger jeg fartsgrensene slavisk.

 

Over 110 ligger jeg tjue over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kort spørsmål, vil heller ikke åpne ny tråd for dette. Kjører dere med CC i 80 soner? Hvilken hastighet? Jeg setter på 91km/t, det er 85-86km/h i følge GPS, og jeg synes at +5km/h er ok.

Min CC settes på 85, da kjører bilen i prikk 80 km/t. Som er fartsgrensa.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kort spørsmål, vil heller ikke åpne ny tråd for dette. Kjører dere med CC i 80 soner? Hvilken hastighet? Jeg setter på 91km/t, det er 85-86km/h i følge GPS, og jeg synes at +5km/h er ok.

Kjører på 90 km/t som er 82 på GPS. Satser på litt sikkerhetsmargin i laseren gjør at jeg slipper bot ?
Lenke til kommentar

Ser lengre fram at det er ett annet tungt kjøretøy som har utfordring med å holde farten i motbakken, så legger meg tidlig i venstre felt. Så rett før jeg kommer opp til det andre kjøretøyet, bestemmer bilen bak den at denne også vil forbi. Legger seg i venstre fil og kjører ¤#¤&/ i samme hastighet helt til at jeg må slakke av - da er det først på tide å gi på litt. Slike burde mistet lappen - det er helt tydelig at de ikke har peiling på trafikkbildet.

Lenke til kommentar

Mange som ikke skjønner hvorfor det er en luke foran lastebilene, og presser seg inn der med eller uten blinklys, resultatet blir det samme.

Hadde det vært min bil og en gammel bil, med dashcam, så skulle jeg ha kjørt i baken på de

 

For de som fortsatt ikke skjønner hva jeg snakker om, det er en sikkerhetssone, det er så langt det kan ta meg å stoppe om det blir bråstopp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...