Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

CC er fint, så lengde det brukes riktig. Lå bak ei som åpenbart hadde satt CC til 90 på speedometeret i 100 og 110-sonen på E6 og plasserte seg permanent i venstre felt. Tok vel 5-7km før vedkommende fant en "stor nok luke" i høyre felt før hun byttet over. 

 

Nå er det ikke CC sin feil, men det finnes folk som setter på CC og glemmer bakspeil, for da har de gjort "det de kan" når de skrur på CC.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har mer kontroll uten CC og kjører mer økonomisk

Gasser ikke på mer enn nødvendig så lenge det ikke er noen bak meg

 

Eneste gangene jeg har brukt CC er på langturer hvor jeg har behov for å strekke på beina, uten å stoppe

CC er også farlig, da jeg sovner om jeg ikke gjør noe

Lenke til kommentar

At noen klarer å sovne bak et bilratt er for meg et mysterium, jeg kjørte Avis som ungutt og var ofte trøtt som en dupp, men sovna aldri, heller ikke da jeg skulle til skola da avisruta var ferdig. Men vi er vel alle forskjellige.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Ikke mange veier i Norge hvor CC fungerer, da må en ihvertfall ha adaptiv CC

 

Nja, jeg kjører hver dag med CC og har ikke adaptiv. Savner adaptiv av og til dog, men det går også helt greit å slå av f.eks når man blir forbikjørt rett før tunneler av personer som absolutt må presse seg forbi, for så å senke hastigheten i tunnel.

Endret av K.S
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøvde CC igjen i helga og konklusjonen er at jeg er en bedre sjåfør enn bilen

Billigere blir det også når jeg har full kontroll, da jeg vet hvor mye jeg kan presse bilen før den girer ned (Automat)

Med CC så girer den unødvendig og farten er mindre stabil enn når jeg kjører selv

 

Et eksempel er før bakker, bilen vil kjøre i samme fart før bakken og først gire ned når den begynner å miste fart og da er det for sent, da faller en under fartsgrensen

Kjører jeg manuelt er jeg litt over grensen i starten av bakken og klarer som regel å dra opp bakken uten å gire ned, CC vil alltid gire ned

 

Vil også tippe at reaksjonstiden faller drastisk når man ikke har foten på pedalen, både for å gasse på og for å bremse

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

Kjørte opp til 5 over grensen i 15 mil i dag (Aldri under), uten at det var noe køkjøring, hadde en bil foran og en bil bak 

Så kommer vi til lokaltrafikken, som kjører på og under grensen (Mest under), og det blir køkjøring med 10 biler bak

Når de bilene svingte av etter noen mil så forsvant køen

 

Edit: Kjørte ~22 mil totalt 

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

Prøvde CC igjen i helga og konklusjonen er at jeg er en bedre sjåfør enn bilen

Billigere blir det også når jeg har full kontroll, da jeg vet hvor mye jeg kan presse bilen før den girer ned (Automat)

Med CC så girer den unødvendig og farten er mindre stabil enn når jeg kjører selv

 

Et eksempel er før bakker, bilen vil kjøre i samme fart før bakken og først gire ned når den begynner å miste fart og da er det for sent, da faller en under fartsgrensen

Kjører jeg manuelt er jeg litt over grensen i starten av bakken og klarer som regel å dra opp bakken uten å gire ned, CC vil alltid gire ned

 

Vil også tippe at reaksjonstiden faller drastisk når man ikke har foten på pedalen, både for å gasse på og for å bremse

 

Det kommer an på hvilket kjøretøy du bruker, du har f.eks CC som tar hensyn til bakker mm

Selv kjører jeg uten dette, men ja, man kan bare koble over på manuell osv - man tilpasser seg naturligvis. Men det er jo ikke mye annerledes enn bakker man tar uten CC - enkelte bakker girer det jo nesten hele tiden opp og ned - man går inn manuelt, tilpasser naturligvis.

 

Har reaksjonstiden falt drastisk så hadde ikke CC vært tillatt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...