Gå til innhold

Guide: dual/trippel skjerm oppsett v2.0!


Anbefalte innlegg

Du kjører extended ja, trodde du kjørte eyefinity jeg, sålenge du har valgt at den ene skjermen skal være primær skjerm så går fullscreen over på den. Med eyefinity tror PC'en du har en skjerm som er veldig brei, da blir begge skjermene primærskjermer og man får fullscreen over begge, mener det finnes noen programmer som kan simulere dette som kom ut lenge før eyefinity, men da må du bare søke deg fram med google :D

 

Eyefinity er vel bare ATI skjermkort? Mitt er fra Nvidia. Får søke litt rundt om ingen her inne har noen forslag.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Noen som har noe tips til programmer for å administrere vinduer med dualscreenoppsett? Feks noe som kan starte en gitt rekke programmer, og få opp vinduet deres på et spesifikt sted med en spesifik størrelse? Evt lage et "virtuelt område" på skjermen som man kan maksimere innefor eller legge vinduer til, eller liknende? Ofte bruker man den sekundære monitoren endel til programmer som bare ligger der.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Har 1stk BenQ G2410HD(LCD) og 2stk BenQ G2420NL(LED).

LED skjermene er i bruk, og har lyst til å fyre opp LCD skjermen også siden di er alle identiske i design.

Men, jeg får bare beskjed om at jeg må deaktivere en skjerm for å aktivere LCD skjermen.

 

Jeg kjører crossfire med 2stk ATI HD 6950.

LED skjermene er koblet til med DVI, og LCD skjermen er koblet til med HDMI fra skjermkortet, og med en DVI overgang til selve skjermen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har 1stk BenQ G2410HD(LCD) og 2stk BenQ G2420NL(LED).

LED skjermene er i bruk, og har lyst til å fyre opp LCD skjermen også siden di er alle identiske i design.

Men, jeg får bare beskjed om at jeg må deaktivere en skjerm for å aktivere LCD skjermen.

 

Jeg kjører crossfire med 2stk ATI HD 6950.

LED skjermene er koblet til med DVI, og LCD skjermen er koblet til med HDMI fra skjermkortet, og med en DVI overgang til selve skjermen.

 

Synes å ha lest at om du skal kjøre 3 skjermer så må den ene gå via miniport? Mulig jeg er ute å kjører her nå...

Lenke til kommentar

Har 1stk BenQ G2410HD(LCD) og 2stk BenQ G2420NL(LED).

LED skjermene er i bruk, og har lyst til å fyre opp LCD skjermen også siden di er alle identiske i design.

Men, jeg får bare beskjed om at jeg må deaktivere en skjerm for å aktivere LCD skjermen.

 

Jeg kjører crossfire med 2stk ATI HD 6950.

LED skjermene er koblet til med DVI, og LCD skjermen er koblet til med HDMI fra skjermkortet, og med en DVI overgang til selve skjermen.

 

Da må du bruke en DP tilkobling.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sitter nå med Win 7, GTX 460 og to 24" skjermer.

 

Savner virkelig "span mode" i spill, og vurdere å legge til Win XP i dual boot for å få muligheten tilbake.

 

Virker "span mode" fortsatt i Win XP, eller er det fjernet i nyere drivere?

 

Er det ikke "Span mode" som i praksis er reintroduser med eyefinity?

Lenke til kommentar

Er det noen som selger skjermstativ som kan holde 6 skjermer? Eller må jeg bygge selv`?

 

Må da være noen kinesere som har laget dette.

 

Gidder ikke betale 30k+ for samsung sin gromme løsning...

 

http://www.dustinhome.no/samsung-syncmaster-md230x6-6x23-wide-tft-black/product/5010459901

 

Endel elverandører som driver med kontorutstyr (konttorpulter osv), har løsninger for slikt, ikke regne med at det er billig dog.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvor bred pult trenger man for å få til et trippel 24" oppsett sånn ca? Uten at ting blir hengende faretruende langt utenfor bordkanten osv. :D

 

Godt spørsmål, så sitter ikke jeg med et målebånd her, men etter å ha funnet en pult på finn.no som ligner veldig på min egen mener jeg rundt 75cm ikke er å forakte. Da har man iallefall nok plass til litt arbeidsrom også.

 

Fortsatt ingen forslag til et rimelig stativ som bærer 3 24"-skjermer?

 

Edit: Trodde du mente dybde, jeg har to pulter slått sammen i lengden :)

Endret av Caliber
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hello, har null kunnskap om det her så tenkte det kunne være greit å spørre. Sitter med 2x BenQ G2420HD skjermer og en Asus X73S på jobben (nå bare tilkoblet ene skjermen via VGA). Hva (hvordan?) skal jeg gjøre for å kunne bruke denne med begge skjermene. Den har en HDMI-utgang og en VGA-utgang men synes jeg kan huske at jeg testet for noen uker siden og kunne bare bruke en ekstern skjerm så tenker jeg trenger noe tilbehør. Så hvis noen kunne gi meg litt tips angående hva jeg trenger (helst rimeligste) så hadde det vært strålende!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...