Gå til innhold

Guide: dual/trippel skjerm oppsett v2.0!


Anbefalte innlegg

Kjører nVidia uten videre planer om gaming over 3 skjermer, så eyefinity 2 vet jeg ikke noe om.

 

Skjønt jeg prøvde surround funksjonen til nVidia og den virket grei nok. Skulle bare ønske den ikke disablet 2 skjermer når man går ut av den, så hadde det vært mye enklere å bytte mellom dem raskt.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har en rimelig standard BenQ 24" G2411HD skjerm, kunne tenke meg å bygge på med 2 skjermer til og kjøre infinity. Hva trenger jeg av utstyr ellers? I maskinen min sitter et 7970 3GB skjermkort, holder det til f.eks BF3 på 3 skjermer?

 

Er det noen skjerm som er "lik" den jeg har i dag? Vil at de skal være like, da det blir penest.

Lenke til kommentar

Har en rimelig standard BenQ 24" G2411HD skjerm, kunne tenke meg å bygge på med 2 skjermer til og kjøre infinity. Hva trenger jeg av utstyr ellers? I maskinen min sitter et 7970 3GB skjermkort, holder det til f.eks BF3 på 3 skjermer?

 

Er det noen skjerm som er "lik" den jeg har i dag? Vil at de skal være like, da det blir penest.

Nå er jo BF3 litt CPU-begrenset, men allikevel så vil jeg gjettet at du kan ta ytelsen du sitter med på maks grafikk-instilling og dele den på 2,5-3.

Senker du grafikken/oppløsningen så kan du ikke gjøre det samme, for da vil CPU-flaskehalsen øke, og fallet i ytelse vil ikke bli like stort.

 

F.eks: Kjører du ca 70 FPS på omtrent maks instillinger, så vil du nok få ca 25-30 FPS med to ekstra skjermer.

Senker du grafikkinstillingene betraktelig slik at du får omtrent 100 FPS med en skjerm, så kan du kanskje forvente rundt 60 FPS.

 

Men til syvende og sist så er det vanskelig å gjette seg til, da det kommer ann på CPUen, minnet og mye annet.

 

Edit: Ser også ut som om mine gjetninger stemmer bedre enn jeg hadde trodd. rundt 30 FPS på Ultra, og 60 FPS på Low ser ut til å gå igjen med HD 7970.

Se f.eks her:

bf3-5760.png

Ikke sjokkerende, men to skjermkort er nok veldig greit å ha om du skal opp på så høy oppløsning.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Er det noen her som har tips til stativ for 4 stk 24-tommere (16:10)? Det er vanlig VESA feste bak og de skal stå i 2*2 formasjon, på bordfot.

 

Jeg vurderer å skru de fast i en stor plate og bruke en av originalføttene som fot for plata, men det er mye arbeid så hvis det er rimelig å få tak i et passende stativ som sikkert ser penere ut så gjør jeg heller det.

 

Redigert: Tror dere denne vil duge?

 

4103Ae30eCL._AA50_.jpg

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Har probelmer med 3x monitor set up!

2x ASUS VN247H
1x Acer S241HLBbid

1: DVI
2: HDMI
3: MiniDP -> DVI -> HDMI

Har problemer med den 3. Viser Ingen Signal på skjermen, og CCC finner den ikke heller.
Adapter: https://www.komplett.no/sapphire-adapter-active-minidp-to-sl-dvi/627425

GPU: AMD Gigabyte HD7950 3GB


EDIT: Har løst problemet. Koblet av alle ledninger og brukte den andre MiniDP input.

Endret av Jan-Henning
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Etter mye frem og tilbake kjøpte jeg nylig 3 skjermsoppsett.

Gav opp håpet om 120+hz og 16:10 format så jeg bet i det sure eplet og kjøpte 1920x1080.

 

3x asus VG248 144hz skjermer på ett spaceco 3 on 2 rail.

Hvordan synes du 5,333..:1-formatet er i praksis? Jeg har hatt noe lignende selv og synes det virket litt som utsikten fra en rund bunker med skyteskår. Tyngende lav takhøyde. Fikk et ønske om å lære meg å bruke øynene som en kamelon.

 

Har du vurdert å sette de på høykant og få 1,69..:1-format?

 

Edit: Ups, jeg så ikke hvor gammelt det innlegget var..

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

TRE SKJERMER I EN SIRKEL - IKKE PÅ LINJE

 

Er det noen som kan svare meg på følgende!!??

 

Jeg kjører tre skjermer på windows 10 og ønsker å ha et program oppe (infront) på skjerm 1 og tre. Skjermen i midten, altså skjerm 2, ønsker jeg å kunne bruke til alt annet. Programmet jeg vil ha åpent på skjerm 1 og 3 må jeg altså strekke over to skjermer. Problemet er at man ikke kan gå fra skjerm 1 til skjerm 3 (eller omvendt). Det er "vegg"/stopp på venstre av skjerm 1 og på høyre av skjerm 3. For å få programmet til å være oppe på venstre skjerm og høyre skjerm må jeg flytte skjerm 3 til sentrum i innstillinger i windows. 

 

Er det noen som vet om man kan fjerne stoppen/"veggen" på venstre side av venstre skjerm og høyre side av høyre skjerm, slik at jeg kan gå fra skjerm 3 direkte til skjerm 1. Det blir altså som om tenker på alle tre skjermene i en sirkel og ikke på en linje... 

 

Litt kronglete å forklare og sikkert en kronglete forklaring, men om du skjønner spørsmålet og har en løsning så setter jeg pris på en shout out. Har ikke klart å google meg til en løsning. Thanks. 

Lenke til kommentar

TRE SKJERMER I EN SIRKEL - IKKE PÅ LINJE

 

Er det noen som kan svare meg på følgende!!??

 

Jeg kjører tre skjermer på windows 10 og ønsker å ha et program oppe (infront) på skjerm 1 og tre. Skjermen i midten, altså skjerm 2, ønsker jeg å kunne bruke til alt annet. Programmet jeg vil ha åpent på skjerm 1 og 3 må jeg altså strekke over to skjermer. Problemet er at man ikke kan gå fra skjerm 1 til skjerm 3 (eller omvendt). Det er "vegg"/stopp på venstre av skjerm 1 og på høyre av skjerm 3. For å få programmet til å være oppe på venstre skjerm og høyre skjerm må jeg flytte skjerm 3 til sentrum i innstillinger i windows. 

 

Er det noen som vet om man kan fjerne stoppen/"veggen" på venstre side av venstre skjerm og høyre side av høyre skjerm, slik at jeg kan gå fra skjerm 3 direkte til skjerm 1. Det blir altså som om tenker på alle tre skjermene i en sirkel og ikke på en linje... 

 

Litt kronglete å forklare og sikkert en kronglete forklaring, men om du skjønner spørsmålet og har en løsning så setter jeg pris på en shout out. Har ikke klart å google meg til en løsning. Thanks. 

Kjør nvidia surround om du har nv skjermkort?

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

TRE SKJERMER I EN SIRKEL - IKKE PÅ LINJE

 

Er det noen som kan svare meg på følgende!!??

 

Jeg kjører tre skjermer på windows 10 og ønsker å ha et program oppe (infront) på skjerm 1 og tre. Skjermen i midten, altså skjerm 2, ønsker jeg å kunne bruke til alt annet. Programmet jeg vil ha åpent på skjerm 1 og 3 må jeg altså strekke over to skjermer. Problemet er at man ikke kan gå fra skjerm 1 til skjerm 3 (eller omvendt). Det er "vegg"/stopp på venstre av skjerm 1 og på høyre av skjerm 3. For å få programmet til å være oppe på venstre skjerm og høyre skjerm må jeg flytte skjerm 3 til sentrum i innstillinger i windows. 

 

Er det noen som vet om man kan fjerne stoppen/"veggen" på venstre side av venstre skjerm og høyre side av høyre skjerm, slik at jeg kan gå fra skjerm 3 direkte til skjerm 1. Det blir altså som om tenker på alle tre skjermene i en sirkel og ikke på en linje... 

 

Litt kronglete å forklare og sikkert en kronglete forklaring, men om du skjønner spørsmålet og har en løsning så setter jeg pris på en shout out. Har ikke klart å google meg til en løsning. Thanks. 

Kjør nvidia surround om du har nv skjermkort?

 

Jeg har Intel HD Graphics 530 integrert skjermkort med Full-HD 1080p støtte, DirectX 12. 

 

Men du nevner surround - skal bruke det til å google en løsning. Kjente ikke til uttrykket. Takk. 

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...