Gå til innhold

Guide: dual/trippel skjerm oppsett v2.0!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et ATI Radeon 9800 skjermkort, hvor jeg bruker begge skjermutgangene (2 x 19" LCD). Jeg ønsker i tilegg å koble en 32" Tatung TV til PCen. Dette er utelukkende for DVD/filmbruk.

 

Er det mulig å bruke et billig PCI kort til dette? Eksempelvis: PCI skjermkort. Vil det i det hele tatt fungere å ha to ulike skjermkortdrivere?

Lenke til kommentar
Ingen som har noen flere ider?

Ut fra Boyes link ser det ut som om du må installere XPDM-drivere for det gamle skjermkortet ditt. Du bør google for å finne ut hva det innebærer.

 

Hva er egentlig mulighetene mine for å kjøre 3 skjermer individuelt ? Jeg har ett 8800 Ultra med 2x Dvi så sender bare ut til 2 skjermer. Så evt kunne jeg ha kjøpt et PCI skjermkort for tredje skjerm?

Med Win2k/XP er det så enkelt ja, men som vi akkurat fant ut er ikke saken like lett i Vista.

 

Har et ATI Radeon 9800 skjermkort, hvor jeg bruker begge skjermutgangene (2 x 19" LCD). Jeg ønsker i tilegg å koble en 32" Tatung TV til PCen. Dette er utelukkende for DVD/filmbruk.

 

Er det mulig å bruke et billig PCI kort til dette? Eksempelvis: PCI skjermkort. Vil det i det hele tatt fungere å ha to ulike skjermkortdrivere?

Det vil fungere helt flott i Win2k/XP.

Lenke til kommentar
jeg tenker jeg skal kjøpe en ekstra skjerm jeg. en 24 tommer lcd.. For å kjøre dual...

men er det noe vits i egentlig? Det er bare et luksus behov..

 

jeg har det bra som jeg har det nå også.. please, oppsummer fordelene raskt..

 

Wanna spend money,. ,

Vista støtter ikke 2 skjermer i spill etc, så det er vel ikke vits hvis det var det bruksområdet du tenkte på.

Lenke til kommentar

Har lest hovedposten men ikke alle kommetarene. Og det er en ting jeg lurer på.

Jeg kjører XP(64bit)og har 17" for øyeblikket.

Om en ukes tid kommer det en Samsung 22" 2253BW i posten :whistle:

 

Jeg lurer på om det er mulig å kjøre et fullskjermprogram (WoW) på den ene skjermen og f.eks MSN og youtube på den andre? Eller må jeg ha horisontal span mode og kjøre "hovedprogrammet" i oppløsningen jeg har på "hovedskjermen".

 

Ganske noobish spm.

17" er LCD og jeg bruker 8800GT

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
Vista støtter ikke 2 skjermer i spill etc, så det er vel ikke vits hvis det var det bruksområdet du tenkte på.

 

 

Å? Mener å ha lest at Wordl in Conflict støtter 2 skjermer, slik at man kan ha kartet på den ene skjermen og selve "spillet" på den andre. Men for å få til det må man ha dx10, altså vista.

Lenke til kommentar
Vista støtter ikke 2 skjermer i spill etc, så det er vel ikke vits hvis det var det bruksområdet du tenkte på.

 

 

Å? Mener å ha lest at Wordl in Conflict støtter 2 skjermer, slik at man kan ha kartet på den ene skjermen og selve "spillet" på den andre. Men for å få til det må man ha dx10, altså vista.

Ja det er godt mulig at det er tilfellet, men vista støtter ikke "span mode" der du trekker skjermbildet over to skjermer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

trippel skjermoppsett med ati kort?

 

Hey! har i dag kjøpt min nye acer 24 tommer skjerm, og har da 3 skjermer:D

 

jeg har fått acer skjermen og dell skjermen min til å funke, men sliter fortsatt med en hp skjerm...

 

jeg har lett rundt i catalyst control center, lasta ned den network version 1.1 tingen for å kunne strekke bildet over 3 skjermer.. men ingenting fungerer.

 

acer og dell skjermen er koblet til via dvi, mens hp skjermen er koblet til via dvi til vga adapter

 

jeg har et ASUS EAH3870X2 (som har 4 dvi utganger, så dette må da gå xD)

 

noen ideer til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Vista støtter ikke 2 skjermer i spill etc, så det er vel ikke vits hvis det var det bruksområdet du tenkte på.

 

 

Å? Mener å ha lest at Wordl in Conflict støtter 2 skjermer, slik at man kan ha kartet på den ene skjermen og selve "spillet" på den andre. Men for å få til det må man ha dx10, altså vista.

Ja det er godt mulig at det er tilfellet, men vista støtter ikke "span mode" der du trekker skjermbildet over to skjermer.

 

 

 

Det tror jeg ikke XP heller gjør.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei

 

Har problemer med et clone oppsett.

Har fått bildet over på tv'n, men når jeg skal se film så er filmen svart/får ikke opp bildet til filmen.

 

PC: Dell Inspiron 630m, windows XP

 

Edit: Har fått filmen til å bli spilt av på tv'n gjennom å gjøre slik som det er sagt her (tvn som hovedskjerm). Problemet er at da får jeg ikke sett filmen på pcn (enten med kontakta i eller uten).

Bruker vlc om det har noe å si.

Endret av Memphis88
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...