Gå til innhold

Guide: dual/trippel skjerm oppsett v2.0!


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Finnes det noen fornuftig måte å kjøre tri-screen med en helt vanlig laptop? (Har en Acer 7730Z og kunne tenkt meg å bruke 2 x 22" (altså ikke bruke 17" som er på laptopen), eller 2 x 22 + 17" som er på laptopen.

 

Vet noen om dette er mulig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Vel det finnes vel ingen virkelig god løsning, den eneste jeg vet om er Matrox sine Dualhead's. Men er veldig kostbar og det er vistnok en del kjipe ting med de.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Jeg har geforce 9800GX2 og jeg har sinnsykt lyst til å se serier på min 42" full-hd mens jeg spiller spill på den andre vanlige 19" LCD-skjermen.

 

Dette er fordi ofte vil kjæresten min se en film/serie mens jeg vil spille eller gjøre noe annet.

"Å gjøre noe annet" fungerer ypperlig, jeg kan surfe og dille som jeg vil mens filmen går på den andre skjermen.

 

Meeen hvis jeg setter på et spill så minimerer den andre skjermen seg og viser bare sort eller windowsbakgrunnen, slik at ikke begge ting kan skje samtidig.

Jeg har disablet SLI og satt begge skjermer til samme oppløsning.

Det vil ikke gå uansett, noen som vet hva løsningen er?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei,

 

jeg har for øyeblikket en pc med et 2-3 år gammelt Gainward skjermkort. Det har jeg ikke lyst til å kaste, for det duger fortsatt rimelig bra, men jeg kunne tenkt meg en skjerm til.

Gainward kortet er av typen PCI express.

Slik jeg har forstått det må jeg ha et PCI skjermkort...

 

Hva er å anbefale å bruke her?

Hvordan vil bildet bli i den tredje skjermen? Span mode forsto jeg ikke var mulig, men det går fint. Så lenge man kan få vist tre forskjellige bilder, altså ha tre forskjellige programvinduer, fordelt på hver skjerm er det bra for meg.

Endret av Barcarolle
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg sitter med et dilemma her syns jeg, jeg ser på nytt skjermkort som kan støtte 2-3 skjermer. valget står mellom 9800GX2 og 4850x2

 

9800GX2:

1xHDMI + 2xDVI

 

4850X2:

4xDVI

 

selv er jeg en fan at hdmi tilkoblinger, og 9800GX2 kortet. men Minnemengde spiller inn her da.. 9800 kortet har 1024 mb minne, mens 4850 kortet har 2GB. Jeg har spurt rundt på forumet, og folk sier at det er bedre med mer minne hvis man skal kjøre flere skjermer samtidlig. Dette høres logisk ut for meg.. men er det SANT?

 

Jeg vil gjerne spille call of duty 4 strukket over 3 skjermer, og da trenger jeg litt juice i kortet..

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Jeg har planer om å bygge meg en spill-/stuepc som skal stå tilkoblet en 22" og en projector. I de fleste tilfeller tror jeg nok at det er kun den ene "skjermen" som skal brukes. Det blir mest spill og vanlig pc bruk på 22" mens film og sånt vil skje på et 92" lerret via projector.

 

Ettersom jeg har veldig lite peiling på dette med skjermkort og skjermer håpte jeg det var noen som kunne lyse frem eventuelle problemer som vil dukke opp med dette oppsettet? Eller vi alt gå smurt, altså velg hvilket skjerkort du vil :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har en LG Flatron L225WS som jeg bruker som hovedskjerm (Oppløsning 1680x1050)

Har veldig lyst til å supplere med en mindre skjerm ved siden av som jeg kan ha MSN, sidebar osv. på.

Jeg lurer derfor på hvorvidt de to må kjøre samme oppløsning eller om jeg kan kjøpe en mindre skjerm (17-19") som fysisk sett matcher i høyde og det vil se greit ut? Tenker ikke å bruke den til noe mer komplisert som spill og film. Bare små programmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...