Gå til innhold

Guide: dual/trippel skjerm oppsett v2.0!


Anbefalte innlegg

1. Større jo bedre.Rask,godt bilde (helst med small ramme/bezel).

Har selv 3x24" 5760x1080,sitter litt over en meter fra den midtre skjermen.

 

2/3. Er etter smak. 1200p krever mer,men funker flott med 1080p også som krever mindre.

Liker skjermen du har i linken din,3 sånne hadde sikkert vært knall.

 

4. Er etter smak. Det viktigste er at du har plass nok(stort nok bord/vegg).

 

5. Vet ikke men i år kom/kommer Eyefinity 2.0 ut(mulig endel endringer).

 

6. Listen din ser fin ut den men.. Ville ha byttet ut skjermkortet ditt med HD7970 kortet(du kommer til å trenge det til eyefinity med spill på medium/high settings).

Kommer selv til å gå for Ivy Bridge.

 

Slik jeg ser det blir vel valg av skjerm det vanskligste valget?.

Med ett HD 7970 så er allerede busjettet ditt røke,+ 3stk av Dell skjermen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for mye god tilbakemelding.

 

2/3. Ja det blir gjerne 3 slike skjermer med tide og stunder..

 

5. Fra hva jeg forstår fra en artikkel jeg fant om HD7970 så er eyefinity 2.0 allerede ute. Noen forbedringer der, så må nok bli kort med den funksjonaliteten. Som f.eks. å kunne flytte startmeny og ikoner til midtskjermen mm.

 

6. La inn Sapphire Radeon HD7970. Fant ut at Displayport 1.2 støtter opptil 4 skjermer på én port, så da trengs ikke 3 stk displayport som jeg kikte etter tidligere.. :)

 

Foreløbig dyrt dette oppsettet ja.. Ivy Bridge skal visstnok komme ved utgangen av april, så da kan det blir kjøp av utstyr allerede i mai.. Kanskje jeg må godta å komme litt over 15K, er jo 3 skjermer inkludert i prisen også da..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Noen som vet om det er mulig med spilling med 3 skjermer når jeg har Nvidia GTX 560ti (som har 2 DVI og 1 VGA), og Ivy Bridge HK (med 1 DVI, 1 VGA, 1 DP og 1 HDMI) og CPU? Og hvordan jeg evt må koble det opp? Og hva gjør jeg for å få f.eks. BF Bad Company 2 til å gå over 3 skjermer?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har nettopp kjøpt meg en hvit Catleap q270 fra ebay. Den er VELDIG bra! Søker dere overclock.net har en gigantisk tråd atm hvor man kan se hvorfor denne skjermen er den beste 2560x1440-skjermen til spilling. Jeg betalte 2000kr med frakt. Men det byr på et problem: Jeg har PC-en koblet til TVen som står i et annet rom. På den gamle full-hd skjermen min var ikke det noe stress, fordi jeg sendte samme bilde til begge skjermene, men nå har de forskjellig native oppløsning, og det skaper problemer. Derfor har jeg to spørsmål: Er det mulig å få den ene skjermen (TV-en) til å konstant bare vise xbmc og ikke noe annet? Og er det mulig å gjøre sånn at musen min ikke flytter seg ut i skjermbilde nr2?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Foreslått oppsett:

 

3x BenQ XL2411T 120hz skjermer.

Har nå ett ATI 6970. Dvs, så vidt jeg vet, 2x dVI, 2x dp og 1x hdmi?

 

Se bort i fra at jeg ikke får gamet over 3 skjermer med noe som ligner flytende grafikk. Planen er å game på en av dem foreløpig, så skal skjermkort og resten av maskinen oppgraderes i nær fremtid, så får vi se om det blir noe mer etterpå :)

 

Men jeg vil ha 120hz gaming, trippel skjerm og kall meg sær, men jeg vil ha likt bilde (m.t.p. farger o.l.) på alle skjermene mine, så derfor blir det 3x 120hz...

 

Hva av adaptere må jeg ha for å drive disse 3 skjermene i 120hz m.t.p. at disse skjermene ikke har DP innganger?

 

En vanlig Dual Link DVI kabel og to slike? http://www.komplett....aspx?sku=621079

 

 

EDIT: Nevermind, ser ut til at DVI er på vei ut, gidder ikke kjøpe skjermer uten DP da.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som kan anbefale skjermstativ til trippelskjerm oppsett (27") ? Var fryktelig vanskelig å finne til den størrelsen. Virker som "alle" butikkene selger kun stativ som klarer opptil 24".

 

Og mens jeg er i gang.. Finnes det en måte å f.eks spille på en skjerm og bevege musen over til skjerm 2 eller 3 med musepeker uten at den er låst til skjermen som spiller kjører på.

Husker bare at jeg ville spille RTS på 2 skjermer for en god del år tilbake og ha spillet kjørende på en skjerm og mIRC på en annen skjerm, og ha mulighet til å bytte lett mellom de to. Fikk det aldri til å fungere, men gjerne i 2013 er dette løst.. ?

Endret av DigitalDaniel
Lenke til kommentar

Hvis du er villig til å handle fra en utenlandsk nettside kan det være mye spennende å finne. Jeg kan si at Amazon.com er veldig flinke,

 

Ett eksempel:

http://www.amazon.com/Mount-It-Articulating-Computer-Monitor-monitors/dp/B00BDT072S/ref=sr_1_14?s=office-products&ie=UTF8&qid=1361838375&sr=1-14&keywords=triple+monitor+stand

 

Kan egentlig ikke gå god for noe her, siden jeg ikke har noe erfaring med disse.

 

Ett annet (litt dyrere) eksempel:

http://www.amazon.com/Cotytech-Triple-Monitor-Grommet-DM-T1A3-G/dp/B007R54IOU/ref=sr_1_15?s=office-products&ie=UTF8&qid=1361838472&sr=1-15&keywords=triple+monitor+stand

 

Ser spennende ut disse to! :) går jo også an å bare søke på "triple monitor stand" på amazon.co.uk og se om det er noe intressant der.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som kan anbefale skjermstativ til trippelskjerm oppsett (27") ? Var fryktelig vanskelig å finne til den størrelsen. Virker som "alle" butikkene selger kun stativ som klarer opptil 24".

 

Og mens jeg er i gang.. Finnes det en måte å f.eks spille på en skjerm og bevege musen over til skjerm 2 eller 3 med musepeker uten at den er låst til skjermen som spiller kjører på.

Husker bare at jeg ville spille RTS på 2 skjermer for en god del år tilbake og ha spillet kjørende på en skjerm og mIRC på en annen skjerm, og ha mulighet til å bytte lett mellom de to. Fikk det aldri til å fungere, men gjerne i 2013 er dette løst.. ?

 

Jeg har ikke bestilt herfra selv, men denne er populær på hardforum:

http://shop.easymountlcd.com/Deluxe-Triple-Monitor-Stand-Free-Standing-up-to-28-002-0020-002-0020.htm

Nesten for billig til å være sann også.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

TL;DR

 

Hvor finner jeg muligheten til å strekke skriverbordet/en applikasjon i fullskjerm over 2 skjermer? Jeg gjorde dette glatt i Win XP med mitt 8800 Ultra-kort, men nå finner jeg ikke den muligheten noe sted (Win 7 + GTX 670) - er denne funksjonen borte? :huh: Jeg finner 1+1 skjerm, men det er ikke det jeg skal ha - og ja, skjermene er identiske.

 

Har 2 skjermer tilkoblet, og kan dele bildet over de 2 skjermene, men ikke strekke det. Nvidia Surround - hvis det er relevant - er grått og kan ikke trykkes på.

 

Jeg leser om konspirasjonsteorier om at Nvidia har fjernet dette etter driver X/Microsoft har fjernet dette i Win 7/bildet kan strekkes over 1 eller 3 skjermer, men ikke 2 - men ingenting er bekreftet det jeg kan finne.

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Håper på et raskt svar. Men jeg har kjøpt Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 og får ikke til å aktivere alle 3 skjermene (BenQ 24" 2420/2450).

Ser at står "*To support 3 displays, one of the monitors has to support DisplayPort" bruker 2x dvi + 1 hdmi. Det burde da gå fint eller?

Bruker nyeste versjon av CCC.

 

 

Edit:

Har laget en ny tråd

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har et oppsett med laptop som er koblet til én ekstern skrivebordsskjerm via VGA og tv'en via HDMI. Kjøpte meg ny skjerm i januar, men har lyst til å ha et oppsett med to skrivebordsskjermer (som begge har VGA-kabel attached). Skjermkortet mitt heter (etter det jeg forstår) ADM Radeon HD6320 Graphics, så spørsmålet blir da om jeg kan koble disse via en type adapter til den ene VGA-inngangen på lap'en? Såvidt jeg forstår av denne guiden skal det være mulig såfremt skjermkortet mitt støtter dette, men jeg har slitt litt med å finne tilsvarende spørsmål i denne tråden, så dere får tilgi meg hvis jeg eventuelt dobbeltposter. Har ellers Windows 7 og 4GB RAM (som muligens burde oppgraderes til 8GB snarest).

Lenke til kommentar

Jeg forsøker å daisy-chaine to stk Dell U3014 over DisplayPort fra et GTX 780, men får samme bilde på begge skjermene. Win7 ser ikke ut til å skjønne at det er to skjermer, og identifiserer dem også likt.

 

Både kort og skjermer skal støtte DP 1.2 og dette skal dermed kunne gjøres, men jeg finner ikke noen måte å fikse det på. Noen som kan hjelpe?

 

Oppsettet er for ordens skyld koblet slik:

 

GTX 780 ------ U3014 ------ U3014

 

EDIT: Suksess! Problemet var at skjermen mellom kortet og den andre skjermen ikke hadde DP v1.2 enablet som default. Dell Support oppgir også feil sted i menyene for å enable slikt, men jeg fant det med god hjelp fra Hille. :)

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Etter mye frem og tilbake kjøpte jeg nylig 3 skjermsoppsett.

Gav opp håpet om 120+hz og 16:10 format så jeg bet i det sure eplet og kjøpte 1920x1080.

 

3x asus VG248 144hz skjermer på ett spaceco 3 on 2 rail.

Habba habba. Det så deilig ut!

 

Tenker selv å skaffe meg en (eller kanskje to) Catleap Q270 og bruke i tillegg til 24" min. Jeg så at Eyefinity 2 skal gjøre det enkelt å sette opp skjermer med forskjellig oppløsning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...