Gå til innhold

Guide: dual/trippel skjerm oppsett v2.0!


Anbefalte innlegg

  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg prøver å koble til så jeg kan bruke 2 skjermer på PC-en min. Den første er koblet til med en DVI-kabel, og den virker som den skal.

 

En slik kabel:

dvi-kabel.jpg

 

Men jeg har ikke flere slike kabler, og prøver derfor å koble til den ander skjermen, med en D-Sub-kabel. Men det får jeg ikke til å virke.

 

Det er en slik kabel:

6515004.jpg

 

Har alle innganger som trengs osv. Men jeg får ikke opp noe bilde på den andre skjermen.

 

Jeg kjører Windows 7 btw.

 

Håper noen kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har lest en del innlegg i denne diskusjonen og har fått med meg masse nyttig informasjon da jeg selv har lyst på et 3skjerms oppsett.

 

Men jeg kan ikke se at noen har diskutert skjermer til bruk i et multi-screen miljø. Jeg har f.eks lyst på 3 skjermer som har liten kant og mest sammensatt bilde. Er det noen skjermer som skiller seg mer ut enn andre her?

 

Dette så jo litt rått ut, men koster vel skjorten:

http://www.9xmedia.com/new/products/xtops.php

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har et lite problem med trippelskjerm oppsettet mitt. 3 stk 24".

 

Kjører 1 Benq G2400W 16:10 (1920X1200) som hovedskjerm og 2 stk Benq G2420HD 16:9 (1920x1080)på hver side.

GPU: ATI XFX 5870

 

(EDIT: Hovedskjerm og venstreskjerm er koblet til med DVI, og høyreskjerm med aktivt-Displayport adapter til DVI)

 

Har opprettet 3 profiler i CCC. (driver versjon ATI 10.6)

(1) Kun hovedskjerm

(2) 3 skjermer i extended modus for vanlig skriverbordsbruk

(3) Satt opp alle i en gruppe og kjører 5760x1080 oppløsning for spilling.

 

Problemet med option 3 er at bilde automatisk strekkes på hovedskjermen. Altså 1080 blir strukket ut til 1200 punkter. Så bilde på hovedskjermen blir litt uklart.

 

I CCC kan jeg gå til >Desktops and Displays > Velge BenQ G2400W > configure > Attributes > Enable GPU scaling, der er default option > Scale image to full panel size.

Velger jeg Maintain aspect ratio, så spretter den automatisk tilbake til :Scale Image to full panel size.

 

Går jeg til Scaling options og haker av ved: "Use the scaling values instead of the customized settings when the desktop resolution does not match your DFP resolution."

Så er slider der jeg kan velge Underscan-Overscan låst fast på Overscan, og jeg kan ikke flytte den ned.

 

Noen som har noen tips til å løse dette?

Endret av Artemis-Entreri
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Wohoo! Nå har jeg bestilt tre stk 24"-skjermer samt adapter for displayport->dvi. Det satt langt inne å betale 1100 kroner for sistnevnte. Jeg fatter ikke hvorfor denne type adapter skal koste så mye. Via amazon.co.uk kan man få kjøpt et slikt helt ned til £20, men de sender naturligvis ikke til Norge. Dette er for så vidt laget av Dell, så da er det sikkert noe som også gjør at det kun fungerer med skjermer fra Dell. Det hadde ikke overrasket meg.

Lenke til kommentar

Sitter med dualscreen oppsett hjemme her med et nvidia gt240.

Har en skjerm som står og støver ned, har veldig lyst til å bruke den også i et trippeloppsett.

 

Skjermkortet har tre utganger (dvi, vga og hdmi) men får kun brukt to av gangen.

Finnes det noen som helst måte å få dette til å funke på, ved hjelp av adaptere eller lignende ting? Eller er jeg pokka nødt til å kjøpe annet/et skjermkort til...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

hallo, har akkurat satt opp en ekstra skjerm, ved siden av den bærbare pc'en min. jeg har kommet så langt som at den funker, og at jeg kan dra det jeg vil over. men problemet mitt er at, når jeg kjører CS (eller noe som helst spill) så kan jeg ikke bruke skjerm 2, for når jeg trykker der, så lokker spillet seg ned på skjerm 1.

 

what to do? :D

Lenke til kommentar

Kommer ann på spillet, men absolutt alle FPS spill kan ikke spilles strukket over 2 skjermer da siktet blir borte, mange flyspill som dette også er en dårlig løsning, det som da er løsningen er 2stk projektorer da det ikke blir kanter på lerretet :D

Hadde jeg vært deg hadde jeg skaffet den siste skjermen, de fleste spill burde gå greit om du ihvertfall går litt ned på oppløsning :D

Lenke til kommentar

Liten Guide, først så regner du ut hvilken aspect ratio du har, eks. 3 24" på 16:9 får 16:3 satt ved siden av hverandre uten bezel correction på.

 

1. Bruk nyeste VLC, fås tak i på videolan.org.

2. Trykk Ctrl+P

3. Velg Video instillinger, under Video trykker sånn at Deinterlacing står som "On" og modus som "Blend"

4. Under "Force Aspect Ratio" skriver du inn den aspect ratio'en du vil ha. eks. "16:3"

5. Trykk save

6. Dobbelklikk for fullscreen

Lenke til kommentar

Liten Guide, først så regner du ut hvilken aspect ratio du har, eks. 3 24" på 16:9 får 16:3 satt ved siden av hverandre uten bezel correction på.

 

1. Bruk nyeste VLC, fås tak i på videolan.org.

2. Trykk Ctrl+P

3. Velg Video instillinger, under Video trykker sånn at Deinterlacing står som "On" og modus som "Blend"

4. Under "Force Aspect Ratio" skriver du inn den aspect ratio'en du vil ha. eks. "16:3"

5. Trykk save

6. Dobbelklikk for fullscreen

 

Har 2x19" begge 4:3. Blir det da 4:1.5? Og det vil da funke selv om Windows er satt til extend?

Og hva er bezel correction?

 

 

Edit: Har prøvd ut nå, i windowed mode ble bildet strukket ut til den ratio'en jeg satte. Dobbeltklikket for fullskjerm, som bare ble over en skjerm, ratio var fortsatt det samme og folka var lave og runde.

Endret av koots
Lenke til kommentar

Du kjører extended ja, trodde du kjørte eyefinity jeg, sålenge du har valgt at den ene skjermen skal være primær skjerm så går fullscreen over på den. Med eyefinity tror PC'en du har en skjerm som er veldig brei, da blir begge skjermene primærskjermer og man får fullscreen over begge, mener det finnes noen programmer som kan simulere dette som kom ut lenge før eyefinity, men da må du bare søke deg fram med google :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...