Gå til innhold

Guide: dual/trippel skjerm oppsett v2.0!


Anbefalte innlegg

Beklager hvis dette allerede er blitt svart på. Men dette har irritert meg grenseløst, og jeg finner ingen svar på ati sine sider.

 

Ok, sitter her med Win7, ATI 6870HD skjermkort og prøver å få til et Eyefinity oppsett med 3 skjermer, men får det ikke til.

Skjermene er 2x BenQ G2222HDL og 1 HP S2331a . Bruker 1 DVI kabel, 1 Hdmi kabel med DVI adapter i skjerm enden. og en displayport-DVI kabel.

 

PC'n oppdager alle skjermene men klarer ikke kjøre alle tre samtidig (en skjerm er alltid svart)

ikke noe problem å deaktivere en for å aktivere en annen.

 

 

Hva har jeg oversett? Trenger jeg 3 identiske skjermer, eller andre kabler?

Setter pris på alle tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer det bradbury.

 

Sitert fra AMD sine sider:

 

Connectivity Requirements: AMD Eyefinity technology is supported by graphics cards in the ATI Radeon™ HD 5400 series and higher. These cards can support up to six monitors (depending on the model), subject to the following restrictions:

• A maximum of 2 legacy monitors (VGA, DVI or HDMI) can be enabled simultaneously, provided that each monitor is connected either directly or via a “passive” DisplayPort™ adapter/dongle. “Passive” adapters/dongles will NOT support more than 2 legacy monitors.

• To enable support for more than 2 monitors, “active” DisplayPort™ adapters/dongles are required (or monitors with direct DisplayPort™ connectivity must be used).

 

 

Lenke til kommentar

Stemmer det bradbury.

 

Sitert fra AMD sine sider:

 

Connectivity Requirements: AMD Eyefinity technology is supported by graphics cards in the ATI Radeon™ HD 5400 series and higher. These cards can support up to six monitors (depending on the model), subject to the following restrictions:

• A maximum of 2 legacy monitors (VGA, DVI or HDMI) can be enabled simultaneously, provided that each monitor is connected either directly or via a “passive” DisplayPort™ adapter/dongle. “Passive” adapters/dongles will NOT support more than 2 legacy monitors.

• To enable support for more than 2 monitors, “active” DisplayPort™ adapters/dongles are required (or monitors with direct DisplayPort™ connectivity must be used).

 

Jeg har kjøpt en Sapphire Active mini display adapter (uten ekstern strøm tilkobling), og den fungerer ikke på mitt XFX 6950 kort, får kun opp bilde på 2 av 3 skjermer.

Så slik jeg forstår det, må man uansett adapter, ha en med ekstern strøm fra usb?

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar

Litt usikker om dette blir rett sted.

 

Men jeg har bestilt en Benq XL2420. Har fra før en Benq 2420 HD eller noe sånn..

 

Har mest lyst til å ha skjermene over hverandre. Da jeg føler side om side blir litt vel bred.

 

Noen med tips på et bordstativ som kan heve den gamle BenQ over den nye? :)

Lenke til kommentar

Litt usikker om dette blir rett sted.

 

Men jeg har bestilt en Benq XL2420. Har fra før en Benq 2420 HD eller noe sånn..

 

Har mest lyst til å ha skjermene over hverandre. Da jeg føler side om side blir litt vel bred.

 

Noen med tips på et bordstativ som kan heve den gamle BenQ over den nye? :)

Veggfeste er jo et godt forslag?

Som denne,billig er den også http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=164747850

Lenke til kommentar

Hadde tenkt å nevne den også,men er usikker på total høyden på den?(er du nevenyttig kan du forlenge den).

 

Er vel VESA 100 festehull på begge skjermene dine?

Hva med å lage en plate som er lang nok til at du kan feste skjerm nr 2 over nr 1,da står skjermene på foten til skjerm nr1. (blir kansje upraktisk hvis du må tilte skjerm nr 1).

 

EDIT:

Du har jo denne,men den koster mye http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=580386

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

Hadde tenkt å nevne den også,men er usikker på total høyden på den?(er du nevenyttig kan du forlenge den).

 

Er vel VESA 100 festehull på begge skjermene dine?

Hva med å lage en plate som er lang nok til at du kan feste skjerm nr 2 over nr 1,da står skjermene på foten til skjerm nr1. (blir kansje upraktisk hvis du må tilte skjerm nr 1).

 

EDIT:

Du har jo denne,men den koster mye http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=580386

 

 

Haha :) Ja har sett litt rundt om, men er uaktuelt å betale så mye for et feste ;)

 

Ja er VESA100 så lite problemer med den biten. Beste hadde vært om var høyde justering på selve armen også. Regner å måtte sette den helt på toppen for at skal funke. Må se ann litt. Synd ikke står høyde på den billige fra CO. Hmm

 

Takk for tips og hjelp

Lenke til kommentar

Du får ta en tur til CO for å ta noen mål :)

 

 

Hehe ja, jeg ringte. Og de hadde ingen mål i databasen. Noe som er litt skremmende. Ble satt over til butikken på Oslo City. Jenta jeg snakka med skulle se. Og sa 17.5 cm. Noe som umulig kan stemme, så får gå dit selv ja!

 

(karen på tlf tippa jo først 45\50 cm så)

Lenke til kommentar

Du får ta en tur til CO for å ta noen mål :)

 

 

Hehe ja, jeg ringte. Og de hadde ingen mål i databasen. Noe som er litt skremmende. Ble satt over til butikken på Oslo City. Jenta jeg snakka med skulle se. Og sa 17.5 cm. Noe som umulig kan stemme, så får gå dit selv ja!

 

(karen på tlf tippa jo først 45\50 cm så)

Å modifisere det bordfeste til CO er en lett jobb.

Hvis du vil kan jeg forklare hvordan det gjøres?

Lenke til kommentar

Ta mål av diameteren utvendig på CO-bordfeste,skaff ett rør/pvc/plast/metall som er så høyt at du får skjerm nr2 der du vil ha den. Denne må da ha samme innvendige diameter som CO-feste har utvendig.

 

Etter du har skaffet det du trenger kapper du CO-bordfeste i 2 deler(på midten).

Tree så rør/pvc/plast/metall over brordfest delen,så setter du skjermfeste delen på toppen.

 

Rett å slett forlenge den.

Røret av pvc/plast/metall er ikke dyrt.

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...