Gå til innhold

Guide: dual/trippel skjerm oppsett v2.0!


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Oooh, fantastiske greier!

Har et spm. Er det mulig å skjerme skjermene for hverandre (crt)? Slik at de ikke forstyrrer hverandre. Intereferens, eller hva det nå heter, bli kvitt det? Tenkte det kanskje var mulig med en metallplate mellom skjermene i midta, men har dessverre ingen plater å teste med.

 

Noen som vet?

 

....

Det var rart. Har du opplevd interferensen? Personlig har jeg kjørt flerskjermsløsninger i 8-9 år, men har ikke opplevd den typen interferensen hverken fra Matrox eller ATI-kort. Og skjermene mine står alltid tett inntil hverandre (to av dem). Det kan jo ha noe med skjermene å gjøre. Hadde først en Panasonic og en LG som hadde litt fargeforskjell, men ingen interferenser. Nå har jeg en Iiyama og 2 Compaq alle basert på NEC Diamondtron 22". Ingen forstyrrelser om de står inntil hverandre. MEN om jeg bruker en Emine KVM svitsj for to linjer til flere PCer kan KVM svitsjen bidra med forstyrrelser fra kort til kort. Jeg har også to ATEn kvm svitsjer som ikke bidrar med støy.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Finnes det noen metode for å gjemme program fra oppgavelinja?

f.eks, når msn er oppe så er det et ikon både i systemstatusfeltet og i oppgavelinja, men skulle gjerne bare ha hatt den i førstnevnte.

 

Har tilkoblet en ekstra skjerm og drar msn, winamp, mirc og slik over dit. Så trenger dem ikke så lett tilgjengelig fra oppgavelinja.

Lenke til kommentar
Har tilkoblet en ekstra skjerm og drar msn, winamp, mirc og slik over dit. Så trenger dem ikke så lett tilgjengelig fra oppgavelinja.

Om du ikke allerede har UltraMon anbefaler jeg at du skaffer deg det. ;)

 

Inne på UltraMon Options kan du aktivere noe som heter "Smart Taskbar". Det betyr at hver skjerm får sin egen oppgavelinje, og alle programmene som ligger på en skjerm havner dermed på den skjermens oppgavelinje.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

Finner kun Single, Clone og Dualview som valg i nvidia control panel.

 

Etter litt googling ser det ut til at span mode er fjernet fra Vista driverne.

Fungerer visst ikke pga av WDDM og DRM håndteringen i Vista.

 

OK, da er det tilbake til XP for å kunne kjøre spill "fullskjerm" med flere skjermer.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar
Finner kun Single, Clone og Dualview som valg i nvidia control panel.

 

Etter litt googling ser det ut til at span mode er fjernet fra Vista driverne.

Fungerer visst ikke pga av WDDM og DRM håndteringen i Vista.

 

OK, da er det tilbake til XP for å kunne kjøre spill "fullskjerm" med flere skjermer.

Sliter med det samme, har en 20" LCD og en 21" CRT, tenkte jeg skulle prøve span mode i WIC blant annet, ser dårlig ut siden jeg også bruker Vista. Noen som vet om det finnes software som kan tvinge span mode?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det står i inlegget at det er mulig å få så mange skjermer du vil ved å suplere med PCI kort. Jeg får ikke dette til. Trenger ider.

 

"3+ skjermer: kjøp nVidia, ATi eller Parhelia og sleng på så mange ekstra PCI kort du evt tenger, de ekstra PCI vil som sagt ikke støtte span mode og ikke ha noe som helst bra 3D ytelse"

 

 

Det jeg har gjort nå er: Installert et 8800 GTS 512 PCI-E kort og suplert med et ATI Radeon 7000 PCI kort. Men får ikke Liv i skjermen på PCI korte. Noen ider?

 

Visst jeg går i biosen og setter "Primary Video card" til PCI kommer skjermen på. Men det jeg trenger er at det er liv i begge kortene samtidig.

 

Inne på Device manager står det: This device cannot start. (Code 10). Manage.jpg

 

Er ikke dette mulig?

 

Btw. Bruker Windows Vista.

post-107841-1216677194_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...