Gå til innhold

Guide: dual/trippel skjerm oppsett v2.0!


Anbefalte innlegg

Blir vel nesten samme spørsmål som caliber. Jeg har et radeon 9800 pro kort med dvi+vga+tvout utganger. Skal kjøre tre skjermer. Vi snakker pokerspilling, så kan vel tilnærmes med desktoparbeide over flere skjermer.

 

Har en 24'' Dell som skal være Hovedskjerm i midten med 1920x1200 oppløsning. Den skal foreløpig flankeres av en 20'' syncmaster 1600x1200 og en god gammeldags 20'' crt med 1600x1200. CRTen ryker sikkert for en syncmaster til etterhvert.

 

Har altså nå 2 skjermer som foretrekker dvi og en crt med vga.

 

Hva er mest hensiktsmessig? Kun kjøre 24'' på mitt opprinnelige skjermkort, og så bruke et pci kort med dvi+vga utgang?

9423885[/snapback]

 

du må jo uansett kjøpe deg ett skjermkort til, så jeg ville nok gjort som du selv sa der. men er egentlig ett fett hvordan du kobler med tanke på hvilke porter du bruker, med mindre du også skal bruke tv-utgangen iblandt.

men hvis du skal utnytte deg av theatre mode så er det kjekt å ha den skjermen du vil at skal kjøre full skjerm video på samme/hoved skjermkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann,

 

Jeg kjører Vista 32 med 8800GTX kort. Har dual view og skulle gjerne hatt slik at hver gang jeg starter noe video relatert (Quicktime/WMP) så går det automatisk i full screen på den andre skjermen min. Hadde lignende oppsett en gang i tiden, men da brukte jeg nview fra Nvidia trur jeg. Finnes det noe lignende for vista eller evt. noen andre løsninger?

 

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar

Skulle stå to linjer. Da skjønner du kanskje hva jeg mener? Dersom en unlocker den vanlige taskbaren, kan en jo utvide den slik at den blir dobbelt --> to linjer. Slik at det er plass til f.eks. to systray-ikoner i høyden. Slik har jeg fått det nå i taskbaren, selv om jeg bare vil ha en. Dersom det fortsatt er uklart, kan jeg legge ut skjermskudd :)

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Da må nesten spørsmålet være: Hvorfor skal du ha klone på to forskjellige oppløsninger? Kloning er ...samme bilde på skjerm #2 :)

 

Det du KAN gjøre er å bruke skjerm #2 som en "zoom". Litt knoting ettersom man må sette maks oppløsning på skjerm #2 såpass lav at den flytter seg med musepilen. Det kan også være at (hvis du bruker LCD) du kan skru av skalering på selve LCD skjermen slik at bildet blir 1:1 / riktig.

 

Ultramon høyde:

http://www.realtimesoft.com/ultramon/relnotes/26.asp

http://www.realtimesoft.com/multimon/forum...opic=7921&tmpl=

http://www.realtimesoft.com/multimon/forum...1&tmpl=UltraMon

 

Weee, NWN2 addon rett rundt hjørnet! Det betyr nye bilder :)

Lenke til kommentar

Strengt talt skal det ha svært lite å si fordi skjermkort eller skjerm vil skalere oppløsningen slik at det blir riktig uansett, men skal gjøre et forsøk utover kvelden når prosjektoren fyres opp. Kommer da til å kjøre PC skjerm på 1600x1200 og projektor på 1280x720.

 

Kloning betyr at du kloner den ene skjermen ikke at du lar begge være like så antar du vil la PC skjermen være hovedskjerm :) DVS, en skjerm er framdeles "master" og kontrollerer da den andre. Dette merkes på f.eks. video via overlay.

Lenke til kommentar
Strengt talt skal det ha svært lite å si fordi skjermkort eller skjerm vil skalere oppløsningen slik at det blir riktig uansett, men skal gjøre et forsøk utover kvelden når prosjektoren fyres opp. Kommer da til å kjøre PC skjerm på 1600x1200 og projektor på 1280x720.

 

Kloning betyr at du kloner den ene skjermen ikke at du lar begge være like så antar du vil la PC skjermen være hovedskjerm :) DVS, en skjerm er framdeles "master" og kontrollerer da den andre. Dette merkes på f.eks. video via overlay.

9551046[/snapback]

Jepp.. pc skjerm skal være primary.

Har testa å sette opp clon i nvidia settings, men da skal den ha lik oppløsning på begge :S

Lenke til kommentar

Forstår nå hva du mener. Driverene hinter til at secondærskjermen skal panorere, og nVidia tillater skalering hvis en kjører DVI. Nå er projektoren tilkoblet analogt, så ingen skalering og får ikke testet dette. Derimot takler den ikke 1600x1200 som det klones nå. Ved å sette oppløsning ned til f.eks. 1024x768 kjører begge skjermer. På ATi kan jeg ganske greit sette maksimumsoppløsning på en skjerm (selv om den kjøres analogt), men her på nVidia driverene får jeg ikke tilgang.

 

Er det en spesiell grunn til at du skal klone fra et skjermformat til et annet? PC "widescreen" = 16:10 og TV widescreen = 16:9. Personlig kjører jeg liksegodt vanlig "extended" og drar vinduene over etter behov. Full oppløsning, individuelle fargeinnstillinger, null tull :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...