Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor setter opp hastigheten!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har adsl selv, så jeg klager ikke hvis PT gjør så prisene GENERELLT går ned!!!

men har en lei anelse om at det kan gå ut over telenor, slik som de har regulert telefoni prisene...

Telenor Networks er jo et spesialtilfelle og har masse restriksjoner på seg naturlig nok så jeg tviler på at denne reguleringen vil ha noen som helst negativ virkning på noe.

Nå forsvant jo det vi to var uenige om og det gleder meg stort at Online ikke greide og forandre prissettingsmodellen på ADSL i norge, at alle andre ISP-er lot være og følge Online når de i sin tid prøvde og vri markedet over på bruksbasertprising.

Lenke til kommentar
Tele2 har prisgaranti mot telenor, detta blir spennede :)

Vet du hvorfor ???

 

Nettop det som er litt genialt intressant... det er IKKE akkurat Tele2's skyld...

Mener du at Telenor har tvingt de til å ha prisgarti mot dem??? Eller PT kanskje.

Lenke til kommentar
Jeg har adsl selv, så jeg klager ikke hvis PT gjør så prisene GENERELLT går ned!!!

men har en lei anelse om at det kan gå ut over telenor, slik som de har regulert telefoni prisene...

Telenor Networks er jo et spesialtilfelle og har masse restriksjoner på seg naturlig nok så jeg tviler på at denne reguleringen vil ha noen som helst negativ virkning på noe.

Nå forsvant jo det vi to var uenige om og det gleder meg stort at Online ikke greide og forandre prissettingsmodellen på ADSL i norge, at alle andre ISP-er lot være og følge Online når de i sin tid prøvde og vri markedet over på bruksbasertprising.

Ja... skal være enig i at bruksbasert prising er det beste...

 

det kan holde seg til bilforsikringer... :angry:

 

Men kvoteringen hadde fremdels ingen ting med konkuransse hindring å gjøre....

Lenke til kommentar

Sjekk meldingen fra Reuters :) Får ikke helt til å stemme at de skal selge 2mb for 549, men man kan jo håpe.

 

 

12:15 16Mar2004 RTRS-Telenor endrer ADSL-portefølje <TEL.OL>

 

OSLO, 16 mars (Reuters) - Telenor endrer fra 19. mars sin ADSL-portefølje, skriver selskapet i en pressemelding.

"Økt hastighet og fri bruk er stikkordene når Telenor med virkning fra 19. mars endrer dagens ADSL-portefølje. I tillegg til økt fokus på både sikkerhet og underholdning i porteføljen, har Telenor også forenklet innstalleringen av ADSL", skriver Telenor.

Telenor skriver videre at selskapets bredbåndsprodukter etter dette spenner i hastighet fra 704/128 kbps (kilobyte per sekund) til 2048/2056 kbps. Månedsprisen blir fra kroner 349 for basisproduktet til 549 kroner for 2MB-produktet.

Frem til første juni er etablering gratis.

((Redaksjonen: 22 93 69 77, [email protected]))

 

For Related News, Double Click on one of these codes:

[NW] [DNP] [NO] [TEL] [LNO] [RTRS] [TEL.OL]

 

For Relevant Price Information, Double Click on one of these codes:

<TEL.OL>

Tuesday, 16 March 2004 12:15:32

RTRS [nL16370382] {NO}

ENDS

Lenke til kommentar
Tele2 har prisgaranti mot telenor, detta blir spennede :)

Vet du hvorfor ???

 

Nettop det som er litt genialt intressant... det er IKKE akkurat Tele2's skyld...

Mener du at Telenor har tvingt de til å ha prisgarti mot dem??? Eller PT kanskje.

PT.....

 

Telenor har IKKE lov til og ha Lavest Ordinærpris på telefoni i norge....

 

men så skal det siser at forskjellen på Tele2 og Telenor er minimal...

Lenke til kommentar
Da gjenstår det bare å se hva de andre ISP`ene finner på.

YEp :dontgetit:

 

384 linje??:

 

3,6gb pr døgn...

 

46k/sec

ca 2,5mb i min

150mb i timen

 

 

3600mb i døgnet

Hadde 384/128 linje fra TN før, nå har jeg ikke en dritt, fordi jeg har flyttet. Men sentralen er klar kv3/2004. Dette er tall fra den gang da, før TN satte på GB grensene sine.

Lenke til kommentar
Da gjenstår det bare å se hva de andre ISP`ene finner på.

YEp :dontgetit:

 

384 linje??:

 

3,6gb pr døgn...

 

46k/sec

ca 2,5mb i min

150mb i timen

 

 

3600mb i døgnet

Hadde 384/128 linje fra TN før, nå har jeg ikke en dritt, fordi jeg har flyttet. Men sentralen er klar kv3/2004. Dette er tall fra den gang da, før TN satte på GB grensene sine.

bare illustrerte hva som var maks å få til med en slik linje...

 

noen her som sda de lasta ned en del med 384 linje.... er begrensa hva som er mulig liksom... du klarer ikke laste ned 100% hastighet.. 100% av tiden av døgnet....

 

da er du ivri i hverfall... :wow:

Lenke til kommentar
Hva ******, betyr det at de bare tar vekk Gb grensen, og ikke setter opp hastighetene på 704/128 :wow:

For å spare kundeservice for litt trafikk :)

 

Kvotene forsvinner, men den tekniske løsningen vil fortsatt ligge i bunn. Ergo blir du fortsatt nødt til å bestille ekstrapakker, men de vil ikke koste noe.

 

Hastighetskonverteringen skjer etter det som har blitt sagt her før:

 

Gamle abonnement (Fri bruk):

384/128 (450,-) --> 1024/256"20GB" (449,-)

704/128 (550,-) --> 2048/256 "30GB"(549,-)

1024/256(750,-) --> 2048/256 "30GB"(549,-)

 

Eksisterende abo:

704/128 1GB (349,-) --> 704/128 "5GB" (349,-)

704/128 10GB (399,-) --> 1024/256 "20GB" (399,-)

1024/256 30GB (549,-) --> 2048/256 "30GB" (549,-)

1024/256 FRI (749,-) --> 2048/256 "30GB" (549,-)

 

"Kvotene" blir jo da bare veiledende, derfor i "hermeteiken" men står der siden du fortsatt må bestille tilleggspakker dersom du går over kvoten. Du kan bestille så mange du vil, men max 10gb av gangen i "bakhånd"

 

iCanal blir også gratis for alle adsl kunder.

 

Kvoteoppdateringen skjer så fort som mulig etter lansering 19. mars, mens hastighetsendringene tar litt lengre tid og vil bli gjort utover våren.

 

EDIT: ble visst en feil for gamle 704 kunder, og enda en feil på gamle 384 kunder... :)

Endret av fizzman
Lenke til kommentar
Hva ******, betyr det at de bare tar vekk Gb grensen, og ikke setter opp hastighetene på 704/128 :wow:

Vel. Jeg hadde 704/128 med ubegrenset nedlasting for kr 550,-/mnd fra Telenor for ca 1 år siden. Da fikk jeg tilbud om 1024/256 med 30Gb begrensing for kr 549,-/mnd og takket ja.

 

Nå får jeg 2048/256 med fri nedlasting for samme prisen... Takk takk... :D

 

EDIT: Feil upload tidligere...

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Gamle abonnement (Fri bruk):

704/128 (550,-)  -->  2048/256 "20GB"(549,-)

 

 

Eksisterende abo:

1024/256 30GB (549,-) --> 2048/256 "30GB" (549,-)

 

Hvorfor i huleste får jeg (som nå har 704 fri nedlasting) bare 20gb mens de andre som betaler like mye får 30gb? Jeg vet at kvotepakkene er gratis, men det er litt rart.

 

BTW: Gratis kvotepakker er den dårligste idéen jeg har hørt om på lenge. Hva svarte er vitsen? Blir bare mer for oss og telenor å gjøre.

 

Ellers er jeg happy med nyhetene! :)

Endret av gixer
Lenke til kommentar

Gamle abonnement (Fri bruk):

704/128 (550,-)  -->  2048/256 "20GB"(549,-)

 

 

Eksisterende abo:

1024/256 30GB (549,-) --> 2048/256 "30GB" (549,-)

 

Hvorfor i huleste får jeg (som nå har 704 fri nedlasting) bare 20gb mens de andre som betaler like mye får 30gb? Jeg vet at kvotepakkene er gratis, men det er litt rart.

 

BTW: Gratis kvotepakker er den dårligste idéen jeg har hørt om på lenge. Hva svarte er vitsen? Blir bare mer for oss og telenor å gjøre.

 

Ellers er jeg happy med nyhetene! :)

det er sikkert feil...

 

 

men koster sikkert mer for telenor og gjøre om hele systemet enn og legge på gratis pakker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...