Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor setter opp hastigheten!


Anbefalte innlegg

du snakker som om online er et eget firma.....det er jo kun navnet til TELENORS internett tjenester.......

handler litt om forretnigns politikk.... å kunden lider ikke så lenge Icanal så ABSOLUTT holder mål...

Online er nok et eget firma innen Telenor akuratt som Telenor Networks er det.

Så du mener det er bra at man hindrer fri konkurranse?

At det gagner kunden at han ikke fritt kan velge beste tilbud på f.eks videotjenester fordi det bevist legges store hindre for det?

hallo?

Online er et navn på internett tjenestne til telenor... hvor tror du JEG jobber??? :thumbs:

 

Skal være enig i at det er sunt med konkurranse....og jeg kan ikke se at Telenor Online ADSL abb'ene med Icanal hindrer konkurranse....

 

Det hindrer at telenor kundene benytter seg av NGT's streaming tjenster og andre tjenester... JA... MEN:

 

Jeg tror de som er missfornøyde med det, bytter til en annen levrandør....(kan ikke være mange som er det, REF markedsandel)

 

det er det INGEN som kan hindre dem i... men da mister de også sine glimrende tjenester som fulgte med Telenor Adsl'en (Icanal)... :cool:

Endret av Spydz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Online er et navn på internett tjenestne til telenor... hvor tror du JEG jobber??? :thumbs:

Skal være enig i at det er sunt med konkurranse....og jeg kan ikke se at Telenor Online ADSL abb'ene med Icanal hindrer konkurranse....

det er det INGEN som kan hindre dem i... men da mister de også sine glimrende tjenester som fulgte med Telenor Adsl'en (Icanal)... :cool:

Vel, snart kommer post og teletilsynet til og ta for seg Telenor Networks så får vi se om de har overpriset tjenestene og har gitt Online ADSL særfordeler som de ikke har lov til.

Ganske mange føler seg trygge på at det gis familierabatt under bordet der i gården.

konkurransetilsynet burde sørge for at kvoter og andre hindre for fri adgang til tjenester ble fjernet og fortsetter dette så føler jeg meg trygg på at noe skjer.

Vi er på krabbestadiet på tjenestelevering og så langt har ikke TNN kommet med noen signaler om hvordan de skal svare på fiberutbyggingen utover ADSL2.

Lenke til kommentar
Online er et navn på internett tjenestne til telenor... hvor tror du JEG jobber???  :thumbs:

Skal være enig i at det er sunt med konkurranse....og jeg kan ikke se at Telenor Online ADSL abb'ene med Icanal hindrer konkurranse....

det er det INGEN som kan hindre dem i... men da mister de også sine glimrende  tjenester som fulgte med Telenor Adsl'en (Icanal)...  :cool:

Vel, snart kommer post og teletilsynet til og ta for seg Telenor Networks så får vi se om de har overpriset tjenestene og har gitt Online ADSL særfordeler som de ikke har lov til.

Ganske mange føler seg trygge på at det gis familierabatt under bordet der i gården.

konkurransetilsynet burde sørge for at kvoter og andre hindre for fri adgang til tjenester ble fjernet og fortsetter dette så føler jeg meg trygg på at noe skjer.

Vi er på krabbestadiet på tjenestelevering og så langt har ikke TNN kommet med noen signaler om hvordan de skal svare på fiberutbyggingen utover ADSL2.

Hva svartye har Telenor Networks med dette å gjøre.???

De leier ut linjer til ngt og telenor privat, som har lansert onlineadsl... (noe ngt kunne gjort også, med annet navn :wow: )

De tar en pris for kabelen, samme hvem som leier den...

 

Det er Telenor Privat som har lansert et produkt og gir sine brukere en grei tjeneste i forbindelse med det...

 

Det er har ikke noe med konkuranse hindring å gjøre i det hele tatt....

 

Du har Misforstått en Del ting....

Lenke til kommentar
Det er Telenor Privat som har lansert et produkt og gir sine brukere en grei tjeneste i forbindelse med det...

Kvotene er det som nevnt og grunnen til ay jeg nevnte TNN er jo påstandene om at det syndes mot at alle kundene inkl Online skal ha like vilkår ved kjøp av tjenester og at man gir særfordel til Online.

Det ville ikke akuratt være noe sjokk om så skjedde.

Det sistnente er nok off-topic for vår tidligere disskusjon om kvoter men svært interesant for de av oss som ønsker en fri og totalt uhindret konkurranse til det beste for alle.

Lenke til kommentar

Det burde uansett være en pris for hastigheten, eller mengden data, ikke begrensninger på begge to. Jeg for min del vil heller ha 384/128 uten kvote enn 1024/256 5GB kvote. Både fjerning av kvote og øking av hastighet er diskutert i telenor, jeg vet hva som skjer men kan ikke, av hensyn til gode bekjentskaper fortelle det til dere. Men nå er det bare en time til det er offentlig kjent. Kos dere det blir i allefall bedre ;)

 

EDIT: Både Telenor Networks og Telenor Online er underlagt regnskaps og revisjonsplikt, dette alene gjør det svært vanskelig for dem å ha snuskete prisavtaler. Det vil ta PTT nesten tre minutter å avdekke noe slik.

Endret av Cid
Lenke til kommentar
Det burde uansett være en pris for hastigheten, eller mengden data, ikke begrensninger på begge to. Jeg for min del vil heller ha 384/128 uten kvote enn 1024/256 5GB kvote. Både fjerning av kvote og øking av hastighet er diskutert i telenor, jeg vet hva som skjer men kan ikke, av hensyn til gode bekjentskaper fortelle det til dere. Men nå er det bare en time til det er offentlig kjent. Kos dere det blir i allefall bedre ;)

Ja Jeg vet hva som skjer jeg også...hehe...

 

så..ikke lenge til nå...

 

:yes:

Lenke til kommentar
Hvilke Særfordeler har TNN gitt til hvem påståes det??

Det blir hevdet av Tiscali med flere og PT skal jo kikke på sakken til høsten så får vi se om ikke prisen blir regulert eller man finner andre ting og sette fingeren på.

HVA BLIR HEVDET???

Lenke til kommentar

Ja det blir spennende det...

 

men førsto og fremst er ikke dette pga Telenor driver med snusk.. men pga markedsandel...

 

sitat: "Dermed kan det, dersom tilsynet bestemmer seg for å regulere Telenors makt, komme endringer allerede til høsten, oppsummerer Olsen overfor digi.no."

 

poenget er at Telenor ikke skal ha større markedandel enn 50%

 

sitat:" Den nye loven setter 50 prosent markedsandel som grense. "

 

pga de andre operatørene SYTER for at de går underskudd!!!!

ref: http://www.itavisen.biz/art/9490.html

 

sitat:" Blant resultatverstingene er også Tele2, BaneTele, Smartcall, TDC, UPC, Song, Chess, Nextgentel, Priority Telecom og BKK Bredbånd. "

Lenke til kommentar
en 384 linje laster ned ca 4 gb på 24 timer, om den står på kontinuerlig.. og det er 4 ganger telenors laveste kvote, på en mnd.. sååå.. klarer fint å bruke opp en kvote med 384 linje :p

jaja..men gidder ud??? hehe....

 

uansett... problemet er løst! :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...