Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor setter opp hastigheten!


Anbefalte innlegg

Dette tullet med at en må bestille gratis økning hele tiden håper jeg går på at det er litt teknisk vanskelig å fjerne dem og ikke noe annet.

skal vedde på at dette med å bestille gratis økninger kommer til og bli endra på, men det tar sikkert litt mer tid enn å bare inføre gratis pakker...

 

håper jeg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nicenice.. Nå skjer det ting i "bredbånd"-Norge

Hadde egentlig håpet det skjedde litt mer.. back to basic hvor vi var for 2 år siden uten kvote og en liten hastighetsendring... jubler ikke selv om det er ett steg i rett retning.

 

Blir Firstmile og SDSL på meg selv om ett par uker.. lei dette styret med dårlige upload hastigheter.

Lenke til kommentar

Gamle abonnement (Fri bruk):

704/128 (550,-)  -->  2048/256 "20GB"(549,-)

 

 

Eksisterende abo:

1024/256 30GB (549,-) --> 2048/256 "30GB" (549,-)

 

Hvorfor i huleste får jeg (som nå har 704 fri nedlasting) bare 20gb mens de andre som betaler like mye får 30gb? Jeg vet at kvotepakkene er gratis, men det er litt rart.

 

BTW: Gratis kvotepakker er den dårligste idéen jeg har hørt om på lenge. Hva svarte er vitsen? Blir bare mer for oss og telenor å gjøre.

 

Ellers er jeg happy med nyhetene! :)

sorry ... ble en liten trøkkefeil der :)

 

Rettet opp nå.

Lenke til kommentar

Hva svartye har Telenor Networks med dette å gjøre.???

De leier ut linjer til ngt og telenor privat, som har lansert onlineadsl... (noe ngt kunne gjort også, med annet navn :wow: )

De tar en pris for kabelen, samme hvem som leier den...

 

Det er Telenor Privat som har lansert et produkt og gir sine brukere en grei tjeneste i forbindelse med det...

 

Det er har ikke noe med konkuranse hindring å gjøre i det hele tatt....

 

Du har Misforstått en Del ting....

 

Hem var det som har misforstått sa du?

Hørt om kryssubsidiering?

Spiller ingen rolle om Telenor Networks tar en altfor høy pris for ADSL wholesale slik at alle ISPene som selger deres produkter inkl Telenor må slite med marginene. Pengene havner i bøtta til Telenor uansett.

 

Akkurat samme opplegget som med fasttelefon: Når andre selskaper slipper til og får selge ringtid er Telenor nød til å følge prisen deres.

For å haie inn like mye kroner kommer de med meldinger ala "*kremt!* *host!* For å holde kostnadsbaserte priser er vi nødt til å foreta en bitteliten justering av fastavgiften (240 kroner måneden er jo rasende billig bare for å HA ISDN-telefon). Til gjengjeld har vi en gladnyhet til alle abonnenter: Det er nå blitt 25% billigere for deg som ringer mer enn 20 timer i måneden til Ny Guinea mellom kl 0100 og 0500!"

 

I tillegg kan vi jo slenge på utsuging som en tusing i gebyr for å bytte fra ISDN til POTS...

 

Dessverre nyter Telenor fortsatt så mye tillit i det norske folk at mer enn halvparten av DSL-kundene velger lekeløsninger med nedlastningsbegrensning og PPPoE. Det spiller ingen rolle om limiten er 1, 5 eller 30 GB. DSL = "always on" og fri nedlasting, ferdig med det!

Lenke til kommentar
Dette tullet med at en må bestille gratis økning hele tiden håper jeg går på at det er litt teknisk vanskelig å fjerne dem og ikke noe annet.

Bekreftet av telenorselger. Det var visst MYE vanskeligere å fjerne enn de trodde, og det er derfor ikke dette er publisert 1.mars som først var meningen.

Lenke til kommentar

Gamle abonnement (Fri bruk):

704/128 (550,-)  -->  2048/256 "20GB"(549,-)

 

 

Eksisterende abo:

1024/256 30GB (549,-) --> 2048/256 "30GB" (549,-)

 

Hvorfor i huleste får jeg (som nå har 704 fri nedlasting) bare 20gb mens de andre som betaler like mye får 30gb? Jeg vet at kvotepakkene er gratis, men det er litt rart.

 

BTW: Gratis kvotepakker er den dårligste idéen jeg har hørt om på lenge. Hva svarte er vitsen? Blir bare mer for oss og telenor å gjøre.

 

Ellers er jeg happy med nyhetene! :)

det er sikkert feil...

 

 

men koster sikkert mer for telenor og gjøre om hele systemet enn og legge på gratis pakker...

Det er vel neppe feil, tror nokk telenor er litt forrut sin tid. Begrensninger kommer nokk tilbake i fremtiden fra de fleste opperatører.

Lenke til kommentar

Hva svartye har Telenor Networks med dette å gjøre.???

De leier ut linjer til ngt og telenor privat, som har lansert onlineadsl... (noe ngt kunne gjort også, med annet navn :wow: )

De tar en pris for kabelen, samme hvem som leier den...

 

Det er Telenor Privat som har lansert et produkt og gir sine brukere en grei tjeneste i forbindelse med det...

 

Det er har ikke noe med konkuranse hindring å gjøre i det hele tatt....

 

Du har Misforstått en Del ting....

 

Hem var det som har misforstått sa du?

Hørt om kryssubsidiering?

Spiller ingen rolle om Telenor Networks tar en altfor høy pris for ADSL wholesale slik at alle ISPene som selger deres produkter inkl Telenor må slite med marginene. Pengene havner i bøtta til Telenor uansett.

 

Akkurat samme opplegget som med fasttelefon: Når andre selskaper slipper til og får selge ringtid er Telenor nød til å følge prisen deres.

For å haie inn like mye kroner kommer de med meldinger ala "*kremt!* *host!* For å holde kostnadsbaserte priser er vi nødt til å foreta en bitteliten justering av fastavgiften (240 kroner måneden er jo rasende billig bare for å HA ISDN-telefon). Til gjengjeld har vi en gladnyhet til alle abonnenter: Det er nå blitt 25% billigere for deg som ringer mer enn 20 timer i måneden til Ny Guinea mellom kl 0100 og 0500!"

 

I tillegg kan vi jo slenge på utsuging som en tusing i gebyr for å bytte fra ISDN til POTS...

 

Dessverre nyter Telenor fortsatt så mye tillit i det norske folk at mer enn halvparten av DSL-kundene velger lekeløsninger med nedlastningsbegrensning og PPPoE. Det spiller ingen rolle om limiten er 1, 5 eller 30 GB. DSL = "always on" og fri nedlasting, ferdig med det!

:w00t:

Lenke til kommentar

...for å bytte fra ISDN til POTS...

Hehe...jeg tror du har røyka for mye "POTS"... :devil:

 

Jeg har hørt om PSTN...men POTS??? :thumbup:

 

Du har forøvrig misforstått det meste, men du er en flink kverulant... det skal du ha :love:

Rolig nå, tråden er full av Admin/Mod, klare til å dele ut gule kort........ ;)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hva folk mener her. Om noen kunne forklart meg en del ting her hadde det vært fint :thumbup:

 

 

Er det altså så vanskelig å fjerne GB-grensen at vi må sitte å bestille 10Gb i et eneste kjør. Jeg har 1024/256 linje uten begrensning det kan vel la seg gjøre å bare sette opp farten uten og måtte legge til en teit sperre som lager masse jobb for alle :p

 

Noen som er helt sikre på at vi faktisk må bestille 10 nye Gb hver gang vi trenger det?

 

 

mvh

Olav

Lenke til kommentar

...for å bytte fra ISDN til POTS...

Hehe...jeg tror du har røyka for mye "POTS"... :devil:

 

Jeg har hørt om PSTN...men POTS??? :thumbup:

 

Du har forøvrig misforstått det meste, men du er en flink kverulant... det skal du ha :love:

Rolig nå, tråden er full av Admin/Mod, klare til å dele ut gule kort........ ;)

HEhe... :whistle:

 

noen som sa POT ??? :sick:

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt hva folk mener her. Om noen kunne forklart meg en del ting her hadde det vært fint :thumbup:

 

 

Er det altså så vanskelig å fjerne GB-grensen at vi må sitte å bestille 10Gb i et eneste kjør. Jeg har 1024/256 linje uten begrensning det kan vel la seg gjøre å bare sette opp farten uten og måtte legge til en teit sperre som lager masse jobb for alle :p

 

Noen som er helt sikre på at vi faktisk må bestille 10 nye Gb hver gang vi trenger det?

 

 

mvh

Olav

Det har noe med kundetatabaser og slik å gjøre... forskjellige produkt plattformer og slik....

 

 

er ikke så mange som har den gamle løsningen som den nye... sikkert vanskeligere å konvertere...

 

 

dette har jeg egentlig ikke noe kunnskap om å si noe om..men antar det er slik.... pga mye annet som er slik i telenor....

 

 

Innvikla?? JA... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...