Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor setter opp hastigheten!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sant nok... men

 

Telenor Business Solusions som har Premium

 

og Telenor Privat som Online abb'ene er to forskjellige ting...

 

:wallbash:

Ja du kan jo gå rundt og tro det ihvertfall...

Samme konsern, samme DSLAMer og forøvrig samme teknisk løsning levert av JARA. Bare intern kryssfakturering.

 

Segmentering av markedet kalles det.

For hvis Gud og hvermann fikk 384 eller 640 opp kunne ikke TBS tatt like høye priser for Premium...

 

Akkurat som Intel som brente av interne ledere i 386DX og solgte dem som "el cheapo" 386SX som krevde at du kjøpte 387 separat for å få ekte Floating-Point-prosessering.

TBS bruker tillater ferre brukere på sine DSLAMER en det Privat gjør..

 

Altså du har en høyere garantert båndbredde.....

 

Dette betyr at du deler linja fra sentralen og til "NETTET" med ferre som bedriftskunde enn det du gjør som Privatkunde

Lenke til kommentar
Mener du at Telenor har tvingt de til å ha prisgarti mot dem??? Eller PT kanskje.

Som største leverandør så har ikke Telenor lov til å ha lavest pris av

Post og Teletilsynet. Derfor vil Telenor aldri kunne være billigst, og må

derfor konkurrere på andre områder som kvalitet og tilleggstjenster...

 

It's the law - så kan ikke blame på Telenor da :-p

 

 

Morty

Lenke til kommentar
Hva er vitsen med Netcom hvis telenor hadde styrt?? riktig at de nok ikke hadde finnes da...

Enten er du helt hjernevasket eller så troller du, ser du ikke poenget med og ha to leverandører?

jo jeg gjør det...

 

men jeg setter det litt på spissen eller.no nå da.....

 

 

akkurat dette har jeg ikke lyst til og diskutere..... :green:

Lenke til kommentar

Hvis Bluecom sitter på rompa med sitt tilbud og sine priser etter dette, så finnes det snart ikke noe Bluecom å være kunde av...

 

Edit- og ja, jeg er Bluecom- kunde som er meget fornøyd med produktet, men etter hvert mindre fornøyd med forholdet ytelse/pris.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
De må nok gjøre noe, tror det kommer til å skje noe relativt raskt.

 

Edit, må nok begynne å quote ja, kommer jo 15svar før jeg rekker å skrive 1 linje :blush:

Hehe...

 

start med det du.... :)

 

Det som er så fint med dette ADSL tilbudet fra telenor er at om, la meg tippe, maks 4 dager så har en anna operatør kasta seg ut med en bedre pris.. dette betyr lavere markedspriser...

 

Tele2 har forøvrig denne: Large 1024/256 469,- pr mnd

 

Her er Faktisk TeleNOR billigere med en 20.- kroning :)

 

Applaus til Tele2's prisgaranti.. de sier ALLTID billigere... da holder det ikke med flere dager med dyrere pris... :devil:

Lenke til kommentar
Rolig nå, tråden er full av Admin/Mod, klare til å dele ut gule kort........  ;)

Tør jeg spørre hva som har blitt postet i denne tråden som kan få Moderator til å føle ubehag?????

Retningslinjer, punkt 1 og 2

 

Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis den inneholder upassende språk. Unødvendig bruk av banning, flaming og innlegg ment for å skape dårlig stemning er ikke tillatt.

 

Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger. Du får lov å mene hva du vil om en sak, men dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du holde dem for deg selv for ikke å skape krangel.

Lenke til kommentar
Jeg leste nyheten på hw.no forside.

Jeg forsto det ikke helt

 

Jeg har nå 1024/256 FRI

 

Får jeg nå 2048/256 men jeg får en granse på 30gb? WTF  :scared:

 

Kan noen rette meg opp her.

Nei, du kan nok ta det med ro. Etter det jeg har forstått er ikke 30GB en reell grense. Du kan fylle opp gratis med ekstra GB når du har brukt opp. Grunnen til at de opererer med "grensen" er at systemet som ligger i bunn krever det.

Lenke til kommentar
Dere vet at Tele2 har prisgaranti? Dvs. at man kan kreve å få like lave priser som telenor eller andre leverandører har.

Nå har jo Tele2 allerede lavere priser enn Telenor på 704 linjen, så der er det ikke noe å hente. Legg også merke til at garantien kun gjelder mot Telenor ikke andre leverandører.

 

Tele2s prisgaranti sier følgende

Vi kan garantere et ADSL abonnement for privatpersoner som er billigere enn tilsvarende abonnement hos Telenor.

 

    * Rabatter og kampanjetilbud er ikke tatt med.

    * Kostnader for support er ikke inkludert.

    * Eventuelle fordeler ved å samle alle abonnementene hos en tilbyder er ikke tatt med.

    * For informasjon om eventuelle geografiske begrensninger henviser PT til den enkelte tilbyders hjemmeside.

    * Kostnaden for analog- eller ISDN-abonnementet er ikke tatt med i garantien.

    * Verdiene for opp- og nedlastingshastighet viser "mulig" kapasitet. Eks: for ADSL vil man få oppgitt opp- og nedlastingshastighet som er teoretisk mulig.

    * Garantien gjelder ikke etablering.

 

Men jeg blir veldig overrasket hvis de ikke gjør noe med prisene sine på sine produkter, spesielt ettersom ADSL Wholesale prisen blir satt ned fra mai

http://www.jara.no/nyheter/arkiv_2004/2004_03_08.shtml

Lenke til kommentar
Dette gledet meg :)

 

 

Telenor har få konkurenter i ADSL sjiktet som klarer å levere 1024/256 til 399 kroner måneden, dette blir bra :)

 

Og om folk skulle si "Telenor suger" osv herretter...så bør de ha god argumentasjon ..

Ti poen til deg!!

 

 

:D:green::thumbs::thumbup::cool::woot::fun::laugh::p :!:

Lenke til kommentar

Kvoten skal ikke bort, det er som det står skrevet under bare fram til nyttår dette tilbys som en ekstra service til kundene.

 

Telenor Online ADSL

704/128 - Fri - 349/mnd

1024/256 - Fri - 399/mnd

2048/256 - Fri - 549/mnd

 

endringer fra 01.01.2005

704/128 - 5GB - 349/mnd

1024/256 - 20GB - 399/mnd

2048/256 - 30GB - 549/mnd

 

704/128 - Fri - 549/mnd

1024/256 - Fri - 599/mnd

2048/256 - Fri - 749/mnd

Endret av JimL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...