Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor setter opp hastigheten!


Anbefalte innlegg

Hehe...jeg tror du har røyka for mye "POTS"...  :devil:

 

Jeg har hørt om PSTN...men POTS???  :thumbup:

POTS=Plain Old Telephone Services

Du har forøvrig misforstått det meste, men du er en flink kverulant... det skal du ha  :love:

 

Neida, jeg har ikke misforstått, jeg bare observerer og formidler det jeg ser. Og det er bl.a. at det gamle statsmonopolet bruker all sin makt på å bløffe folk når de kan.

"Vanskelig å fjerne nedlastingskvoter" Hva i huleste er det for noe rør? Hvis de har kunnet oppgradere en kunde fra 1GB til feks 30GB eller fri bruk før, hvorfor skal det være noe vanskeligere nå?

 

Dessverre blir det nå enda vanskeligere enn før for videresalgs-ISPene å konkurrere. Går de ned til f.eks. 250 kr for 704/128 gir de i praksis bort produktet, og har ingenting til administrasjon.

Telenor Privat kan gjerne tape penger på ADSL, det gjør ingen ting så lenge Baksaas drar inn penger på fasttelefoni og Telenor Networks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dessverre blir det nå enda vanskeligere enn før for videresalgs-ISPene å konkurrere. Går de ned til f.eks. 250 kr for 704/128 gir de i praksis bort produktet, og har ingenting til administrasjon.

Jeg tror vi kommer til og se at mange av videreselgerne må gi seg og at de som ønsker og være med må bygge ut selv.

Bluecom har jo begynnt med dette, tror ikke de har noe valg skal de som reine xDSL-leverandører ha en sjangse til og overleve.

Lenke til kommentar
Telenor innførte i august 2002 såkalt volumbegrensning på sine ADSL-produkter. Tanken bak dette var at ikke små- eller normalforbrukerne skulle subsidiere storforbrukerne av nettkapasitet.

Fra 19. mars blir denne volumbegrensningen  fjernet, sammen med en rekke andre endringer i dagens ADSL-portefølje. 

 

Så de sier at de fjerner kvoten og setter opp hastighetene? Vet at hastighetene skulle endres, men blir kvoten fjernet!?

Lenke til kommentar

Eller hevder dere at PTT farer med løgn og er slemme med TN?

naj?

 

men tåplei at de må regulere prisene i markedet... syntes jeg...

 

når f.eks telenor ikke får lov til og være billigst i norge på veiledende ringepriser så blir det litt mot sin hensikt...

Endret av Spydz
Lenke til kommentar
http://home.no.net/spyder/tn.jpg

 

syntes dette er bra i forhold til ngt f.eks...

Nei, det ser ikke galt ut. Men jeg hadde vært veldig glad for en '+50kr/mnd' for ADSL Premium upstream hastigheter..... Forstår ikke helt hvorfor Telenor ikke kan tilby dette gjennom Online.

Sant nok... men

 

Telenor Business Solusions som har Premium

 

og Telenor Privat som Online abb'ene er to forskjellige ting...

 

:wallbash:

Lenke til kommentar
når f.eks telenor ikke får lov til og være billigst i norge på veiledende ringepriser så blir det litt mot sin hensikt...

Da hadde jo ingen greid og lage et marked, eller drømmer du om gamledager da verden var enkel og vi bare hadde en leverandør?

Hensikter er og prøve og stable på beina et alternativ, eller synes du at Netcom er en uting også?

Hadde TN fått styrt på som de ville hadde vi ikke hatt to mobilnett i norge kan jeg love deg.

Lenke til kommentar

Sant nok... men

 

Telenor Business Solusions som har Premium

 

og Telenor Privat som Online abb'ene er to forskjellige ting...

 

:wallbash:

Ja du kan jo gå rundt og tro det ihvertfall...

Samme konsern, samme DSLAMer og forøvrig samme teknisk løsning levert av JARA. Bare intern kryssfakturering.

 

Segmentering av markedet kalles det.

For hvis Gud og hvermann fikk 384 eller 640 opp kunne ikke TBS tatt like høye priser for Premium...

 

Akkurat som Intel som brente av interne ledere i 386DX og solgte dem som "el cheapo" 386SX som krevde at du kjøpte 387 separat for å få ekte Floating-Point-prosessering.

Lenke til kommentar
når f.eks telenor ikke får lov til og være billigst i norge på veiledende ringepriser så blir det litt mot sin hensikt...

Da hadde jo ingen greid og lage et marked, eller drømmer du om gamledager da verden var enkel og vi bare hadde en leverandør?

Hensikter er og prøve og stable på beina et alternativ, eller synes du at Netcom er en uting også?

Hadde TN fått styrt på som de ville hadde vi ikke hatt to mobilnett i norge kan jeg love deg.

Hva er vitsen med Netcom hvis telenor hadde styrt?? riktig at de nok ikke hadde finnes da...

Lenke til kommentar

Snakket akkurat med "Anders" på kundeservice. Han sa at hastigheten vil bli satt opp i løpet av 3mnd. Så du vet ikke hvor lang tid det tar før du får raskere internett. Det blir et sted 19. mars og 19. juni hvis det han sa stemte. :angry:

 

Jeg er jo ikke sikker på om dette var en pålitelig kilde siden han mente det forsatt ville være sperrer og jeg måtte fortsette med å betale 749,- pr. mnd ,ellerhvadetnåkoster med 1024/256 fri fra telenor, for å få fri nedlasting med 2048/256 hastighet.

Endret av o.d.b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...