Gå til innhold

KFC kommer til Norge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer til å savne Fly Chicken. Kyllingen der er mye bedre enn KFC. Var på KFC i Finland tidligere i sommer. Betalte 200 kr for seks kylligbiter og en energidrikk. Lurer på hvordan prisen for det samme blir i Norge.

Skrevet
Mr.Duklain skrev (3 minutter siden):

Kommer til å savne Fly Chicken.

Jeg også, men er det bare jeg som tenker navnet er en parodi på hvordan asiater uttaler "fried chicken"? Er jo lov å håpe at KFC også vil få høy kvalitet i Norge.

Skrevet
FrihetensRegn skrev (13 minutter siden):

Er dette bra for den norske folkehelsen?

https://e24.no/naeringsliv/i/PdOj4e/kfc-kommer-til-norge

For min del er det helt greit da jeg greier å kontrollere det daglige og ukentlige kaloribudsjettet mitt, men kanskje KFC og eventuelt Taco Bell og andre nye store hurtigmatkjeder vil ha en påvirkning på nordmenns spisevaner.

Tipper det ikke vil gjøre store endringen i folkehelsen. Jeg antar det er de som vanligvis spiser kebab, mcdonalds eller dominos regelmessig som nå også vil ha KFC som et alternativ.

Er vel ikke som om de som spiser fisk og salat plutselig går over til en bøtte med olje og kylling fordi KFC er i landet.

• Liker 3
Skrevet (endret)
frohmage skrev (51 minutter siden):

Jeg også, men er det bare jeg som tenker navnet er en parodi på hvordan asiater uttaler "fried chicken"? Er jo lov å håpe at KFC også vil få høy kvalitet i Norge.

Vell i Finland var den ikke mye å skryte av. Hadde vært kult om KFC viderfører noen av rettene til Fly Chicken, men jeg tviler. 

Tror Fly kommer av amerikansk slang, som betyr bra eller kult. 

Endret av Mr.Duklain
Skrevet
Mr.Duklain skrev (49 minutter siden):

Tror Fly kommer av amerikansk slang, som betyr bra eller kult.

Jada, men jeg greier likevel ikke tenke på det på noe annen måte enn asiatisk uttale for fried. Da er det forhåpentligvis bare meg 🙂

• Liker 1
Skrevet
Olsenhower skrev (12 minutter siden):

Jeg har også tenkt det er parodi på asiatisk uttale av "fried". Må jo nesten være det.

I følge KI: 

"Navnet Fly Chicken kommer fra et engelsk slangord [5.8]. Selskapet beskriver selv navnet sitt som «a fly concept for fly people» – der ordet fly betyr kul, stilig eller annerledes [5.8].Om navnet og konseptetSlang: Ordet fly har lenge blitt brukt på engelsk for å beskrive noe som er veldig kult eller moderne."

Skrevet
Mr.Duklain skrev (Akkurat nå):

I følge KI:

De ville jo selvfølgelig aldri gått ut offentlig og sagt det var en parodi, men det kan jo være noe i det. Det får vi aldri vite uansett.

Ser ut som de har noen produkter til ganske lave priser i Sverige

image.png.814cc87e6708ef37572ade8427f9f92c.png

Skrevet
frohmage skrev (1 time siden):

De ville jo selvfølgelig aldri gått ut offentlig og sagt det var en parodi, men det kan jo være noe i det. Det får vi aldri vite uansett.

Ser ut som de har noen produkter til ganske lave priser i Sverige

image.png.814cc87e6708ef37572ade8427f9f92c.png

Om det koster 30 kr i Sverige, blir det sikkert mellom 45 og 55 kr i Norge

Skrevet (endret)

Jeg ønsker Taco Bell til Norge. Må være en gullgruve for de som får dette til Norge, tacoelskende som nordmenn er. 

Endret av Føniks
Skrevet (endret)

Prøvde KFC én gang i Danmark bare for å ha testet det. Var skuffende saker som ikke fristet til gjentakelse. Smakløst egentlig.

Endret av Theo343
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...