KANE2009 Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni ChopperRead skrev (43 minutter siden): Frankrike hvilte bare Saliba og Rabiot. De tok dette mer seriøst. 100% dette. At vi er så i nærheten (mener at resultatet ikke reflekterer kampen helt rettferdig) med andrelaget mot det beste laget i verden er ikke annet enn oppløftende, IMO. 3
engavif Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni Tror det var feil av solbakken å ikke toppe laget, å gå for gruppeseier. Nå møter vi Elfenbenskysten istedenfor for Sverige. Elfenbenskysten er bedre enn Sverige nå, vil også si den er bedre en Senegal. Videre møter vi eventuelt Brasil. Ja, vet vi ikke har tapt mot dem, men synes dem virker gode. Ikke imponert over Tyskland som vi kunne ha møtt. Samtidig får vi mye lengre reisevei, som også tar på. 1
kilik Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni Nå må man til Texas. Yr melder 38 grader under kampen mot Elfenbenskysten tirsdag. Jeg håper jeg tar feil, men dette tror jeg var et kraftig feilgrep på alle måter. 2
RRhoads Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni kilik skrev (37 minutter siden): Nå må man til Texas. Yr melder 38 grader under kampen mot Elfenbenskysten tirsdag. Jeg håper jeg tar feil, men dette tror jeg var et kraftig feilgrep på alle måter. Akkurat AT&T Stadium har tak, og kan kjøles ned til 20-23 grader. 4 1 1
Liquidkey Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni Helt riktig å hvile spillere, spesielt når flere spillere og medisinsk apparat virker å være enige om den avgjørelsen. Bestefallsscenario der vi topper laget og og slår Frankrike (som fortsatt ville vært favoritter) hadde uansett kommet med en stor kostnad. Vi skal ut i kanskje 120 minutter og trenger friske bein og flere som har fått spilletid som kan bidra. 4 1
Snikpellik Skrevet 28. juni Forfatter Skrevet 28. juni (endret) Hyller valget til Solbakken. Norge hadde det korteste intervallet av noen lag i hele VM mellom disse kampene, og når laget måtte ta seg helt ut på betongbanen i New Jersey først var det ikke noe fornuftig alternativ. Jeg skjønner at de som kanskje ikke følger så mye med på fotball ikke forstår valget så godt og føler seg snytt for hva som kunne ha vært, men å hvile førsteelleveren var det eneste riktige. Det handler om å gjøre det man kan for å få best forutsetninger for å gå videre i VM. Ble ganske imponert av Norge offensivt, synes de skapte overraskende mye. Vi burde ha satt to mål til, på straffen selvfølgelig og en av de gigantiske sjansene til Bobb og Strand Larsen. Med tanke på den enorme forskjellen på lagene sitter jeg uansett igjen med en god følelse av denne kampen. Samtidig var det fint å drille Aursnes på høyrebacken nå som Ryerson er ute og Holmgren Pedersen fikk krampe sist. De som stakk seg ut litt negativt her var Thorstvedt, Bjørkan og Østigård, mens Aasgaard, Schjelderup og Selvik alle hadde gode kamper. Kan være gull verdt med tanke på bytter mot Elfenbenskysten. Det blir uansett en ekstrem utfordring å slå ut Elfenbenskysten. Jevnspilt med Tyskland og slo Ecuador i VM. Slo Frankrike i oppkjøringen, knuste Sør-Korea og slo Skottland i mars. Endret 28. juni av Snikpellik 2 1
Snikpellik Skrevet 28. juni Forfatter Skrevet 28. juni (endret) engavif skrev (På 26.6.2026 den 23.52): Samtidig får vi mye lengre reisevei, som også tar på. Ca. 45 minutter lengre flytid, men flyplassen er nærmere stadionhotellet i Dallas, så tror det går ganske opp i opp. Ikke minst er stadion i Dallas lukket og holder 22-23 grader, det er også en fordel sammenlignet med MetLife som er helt åpen og hvor det er meldt 29 grader på kamptidspunktet. Endret 28. juni av Snikpellik 1
DukeRichelieu Skrevet 28. juni Skrevet 28. juni (endret) Snikpellik skrev (5 timer siden): Hyller valget til Solbakken. Norge hadde det korteste intervallet av noen lag i hele VM mellom disse kampene, og når laget måtte ta seg helt ut på betongbanen i New Jersey først var det ikke noe fornuftig alternativ. Jeg skjønner at de som kanskje ikke følger så mye med på fotball ikke forstår valget så godt og føler seg snytt for hva som kunne ha vært, men å hvile førsteelleveren var det eneste riktige. Det handler om å gjøre det man kan for å få best forutsetninger for å gå videre i VM. Ble ganske imponert av Norge offensivt, synes de skapte overraskende mye. Vi burde ha satt to mål til, på straffen selvfølgelig og en av de gigantiske sjansene til Bobb og Strand Larsen. Med tanke på den enorme forskjellen på lagene sitter jeg uansett igjen med en god følelse av denne kampen. Samtidig var det fint å drille Aursnes på høyrebacken nå som Ryerson er ute og Holmgren Pedersen fikk krampe sist. De som stakk seg ut litt negativt her var Thorstvedt, Bjørkan og Østigård, mens Aasgaard, Schjelderup og Selvik alle hadde gode kamper. Kan være gull verdt med tanke på bytter mot Elfenbenskysten. Det blir uansett en ekstrem utfordring å slå ut Elfenbenskysten. Jevnspilt med Tyskland og slo Ecuador i VM. Slo Frankrike i oppkjøringen, knuste Sør-Korea og slo Skottland i mars. Håper og tror du har rett! Motargumentet må være at Norges "B-lag" kanskje kunne taklet Sverige og at førsteelleveren kunne hvilt seg da. Også bekymret for om det kan ha gjort noe med det mentale at de nå har tatt et tap. Også positivt at "B-laget" fikk mer VM-erfaring og spilletid med tanke på veien videre. Nå er det uansett gjort, så vi får ha troen på våre beste menn og heie det vi kan fra sidelinjen! Endret 28. juni av DukeRichelieu 1
barezell Skrevet 28. juni Skrevet 28. juni Tar man det da for gitt at man hadde slått Frankrike med toppet lag?
King Tony Craig Skrevet 28. juni Skrevet 28. juni barezell skrev (5 timer siden): Tar man det da for gitt at man hadde slått Frankrike med toppet lag? Mulighetene ville i alle fall vært mye større.
DukeNukem3d Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Jeg synes Eikrem hadde et godt forslag på hva slags lag man kunne stille mot Frankrike og fortsatt hvile en god del spillere. Med hans lag ville man hatt en fair sjanse. Men men, gjort er gjort og det kan jo vise seg å være en stor fordel for Norge til utslagsrundene
BadCat Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni (endret) Klarer vi til å levere, eller gjør vi det vi er best til, å spille passiv ryggefotball til vi går på en smell. Endret 29. juni av BadCat 1
BadCat Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni (endret) Stakkars Brede Hangeland som må oppleve at øverste leder oppfører som en bavian og slår til en iPad foran ansiktet til Hangeland. Solbakken viser det motsatte fra stoisk ro. Jeg håper at han må svare for oppførselen når de kommer hjem. Sjanseløs oppførsel. Endret 29. juni av BadCat 3
Snikpellik Skrevet 29. juni Forfatter Skrevet 29. juni BadCat skrev (2 timer siden): Klarer vi til å levere, eller gjør vi det vi er best til, å spille passiv ryggefotball til vi går på en smell. Det mestscorende og mest sjanseskapende laget i VM-kvalifiseringen er best til å spille passiv ryggefotball. Den er god! 1
Snikpellik Skrevet 29. juni Forfatter Skrevet 29. juni DukeRichelieu skrev (15 timer siden): Håper og tror du har rett! Motargumentet må være at Norges "B-lag" kanskje kunne taklet Sverige og at førsteelleveren kunne hvilt seg da. Også bekymret for om det kan ha gjort noe med det mentale at de nå har tatt et tap. Også positivt at "B-laget" fikk mer VM-erfaring og spilletid med tanke på veien videre. Nå er det uansett gjort, så vi får ha troen på våre beste menn og heie det vi kan fra sidelinjen! Jeg er sjeleglad for at vi slapp Sverige. Joda, de er kanskje en enklere motstander enn Elfenbenskysten, men tenk å ryke ut mot Sverige i VM… orker ikke tanken på noe sånt! 1
King Tony Craig Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Snikpellik skrev (1 time siden): Jeg er sjeleglad for at vi slapp Sverige. Joda, de er kanskje en enklere motstander enn Elfenbenskysten, men tenk å ryke ut mot Sverige i VM… orker ikke tanken på noe sånt! Alltid litt bittert å tape i et naboppgjør, selvfølgelig. Men det er jo nettopp slike kamper som gjør at fotball blir virkelig moro! Som Millwallfan kan jeg bekrefte at det ikke er noe som er verre enn å tape mot West Ham, men når man tenker på rammen rundt kampen blir det jo veldig moro. Seier, uavgjort eller tap, man må ta med det positive rundt matchen. Som sagt, det hadde vært kjipt å tape mot svenskene pga at det er et nabooppgjør. Men du verden så morsomt det hadde blitt i forkant kontra kampen mot kjedelige Elfenbenskysten. Og enda morsommere om vi hadde vunnet. 1
Snikpellik Skrevet 29. juni Forfatter Skrevet 29. juni (endret) King Tony Craig skrev (2 timer siden): Alltid litt bittert å tape i et naboppgjør, selvfølgelig. Men det er jo nettopp slike kamper som gjør at fotball blir virkelig moro! Som Millwallfan kan jeg bekrefte at det ikke er noe som er verre enn å tape mot West Ham, men når man tenker på rammen rundt kampen blir det jo veldig moro. Seier, uavgjort eller tap, man må ta med det positive rundt matchen. Som sagt, det hadde vært kjipt å tape mot svenskene pga at det er et nabooppgjør. Men du verden så morsomt det hadde blitt i forkant kontra kampen mot kjedelige Elfenbenskysten. Og enda morsommere om vi hadde vunnet. Enig, gevinsten ved seier mot svenskene i utslagskamp i VM er jo helt gigantisk. Det ville være det største i norsk idrettshistorie. Jeg bare tror ikke nervene mine hadde overlevd 😅 Endret 29. juni av Snikpellik 1
Imaginacíon Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni 43 minutes ago, Snikpellik said: Enig, gevinsten ved seier mot svenskene i utslagskamp i VM er jo helt gigantisk. Det ville være det største i norsk idrettshistorie. Jeg bare tror ikke nervene mine hadde overlevd 😅 Slår vi Brasil i åttendedelsfinalen vil det være større. Da blir det vel England i kvartfinalen. De har jeg troa på vi slår og da er vi plutselig i semifinalen.
engavif Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Imaginacíon skrev (29 minutter siden): Slår vi Brasil i åttendedelsfinalen vil det være større. Da blir det vel England i kvartfinalen. De har jeg troa på vi slår og da er vi plutselig i semifinalen. England kan måtte møte Mexico i Mexico, her tror jeg Mexico kommer til å vinne grunnet hjemmebane.
DukeNukem3d Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Imaginacíon skrev (1 time siden): Slår vi Brasil i åttendedelsfinalen Et ganske stort if
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå