Gå til innhold

Norge i VM 2026

Anbefalte innlegg

Skrevet
skaftetryne32 skrev (8 minutter siden):

Jeg er litt uenig egentlig, de fikk litt press på slutten fordi de måtte, men de kom ikke til ekstremt mange gode sjanser i løpet av kampen nettopp fordi forsvaret stoppet dem, Senegal var egentlig veldig effektive, men vi var mer effektive.

Senegal er veldig gode, AFCON vinneren, blir vi overkjørt mot Frankrike, mye mulig de er soleklart verdens beste fotballnasjon sånn jeg ser det, men hva har det å si når vi lett har kvalifisert oss fra dødens gruppe? Det hadde ikke jeg forventet. 

Det spørs litt hva som menes med de beste, før vm hadde de vel ikke ikke tapt en offisiell kamp på fire år?

Dem tapte mot Brasil i 2025. Spilte vel også 2 ganger uavgjort mot stormakten Sudan. Nedgående kurve. Tapte mot USA og uavgjort mot Saudi Arabia før vm. Ja, treningskamper, men fortsatt ikke blant dem beste 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fazam skrev (25 minutter siden):

Når Frankrike skrudde opp, hadde de ikke sjans. Hva skyldes det?

Det at Frankrike antageligvis er ett av tidenes beste landslag?

Fazam skrev (26 minutter siden):

Nå må man forholde seg til hvordan de presterer i VM, og der har de ikke prestert godt nok i forhold til forventningene.

Men vi har, vi spilte meget bra, og Senegal er fremdeles spiller for spiller oss overlegen i nesten alle posisjoner. 

• Liker 1
Skrevet
engavif skrev (27 minutter siden):

Dem tapte mot Brasil i 2025. Spilte vel også 2 ganger uavgjort mot stormakten Sudan. Nedgående kurve. Tapte mot USA og uavgjort mot Saudi Arabia før vm. Ja, treningskamper, men fortsatt ikke blant dem beste 

Treningskamper ja, det er kamper for trening, ikke offisielle, der var det altså fire år uten tap. 

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, DukeNukem3d said:

Norge kunne jo også puttet dobbelt så mange.

Hjelper lite når vi møter bedre lag som scorer oftere. Da skal Norge slite med å holde følge med å score. 
I tillegg så er disse lagene ofte bedre til å forsvare seg også

Skrevet
skaftetryne32 skrev (6 timer siden):

Men vi har, vi spilte meget bra, og Senegal er fremdeles spiller for spiller oss overlegen i nesten alle posisjoner. 

Det er lett å spille bra mot lag som ikke henger sammen. Da hjelper ikke store navn på papiret.

Skrevet
^fmj skrev (2 timer siden):

Michael Oliver skal dømme Norge - Frankrike. :hm:

Det ser ut som også den kampen kan bli preget av regnvær, og behagelig temperatur for Norges del.

Skrevet
Fazam skrev (1 time siden):

Det ser ut som også den kampen kan bli preget av regnvær, og behagelig temperatur for Norges del.

Den kampen blir jo ikke så viktig. Nesten bedre om de taper med tanke på neste motstander. 

Skrevet
obygda skrev (13 minutter siden):

Den kampen blir jo ikke så viktig. Nesten bedre om de taper med tanke på neste motstander. 

Hvis Norge vinner gruppa møter de sannsynligvis en av disse:

C - Skottland
D - Australia
F - Sverige
G - Iran
H - Uruguay

Som toer er det nærmest spikret at det blir Elfenbenskysten. Hvem av disse ovenfor er bedre enn dem?

Skrevet
Fazam skrev (27 minutter siden):

Hvis Norge vinner gruppa møter de sannsynligvis en av disse:

C - Skottland
D - Australia
F - Sverige
G - Iran
H - Uruguay

Som toer er det nærmest spikret at det blir Elfenbenskysten. Hvem av disse ovenfor er bedre enn dem?

Vanskelig å si. Vi får håpe de ror det i land til neste runde. Før VM så var det kampen mot Frankrike som jeg ville få med..men nå fremstår ikke den kampen som så viktig. Og Ståle vil nok rotere laget og ikke toppe det. Litt i tvil om jeg faktisk vil at Norge slår Frankrike med tanke på neste runde. Kanskje begge lag vil ta det litt forsiktig slik at kampen blir litt kjedelig? Haaland derimot vil garantert ønske å spille og fortsette å score..det er en viktig kamp mhp å komme høyt på toppscorer listen i turneringen. Samme gjelder Mbappe..

Skrevet
obygda skrev (11 minutter siden):

Vanskelig å si.

Etter det jeg har sett i VM, er det ingen av disse som er bedre enn Elfenbenskysten. Men det er mulig at Norge frykter Sverige og Skottland av andre grunner.

Skrevet (endret)

Jeg syns det er påfallende at så mange norske spillere i natt fikk krampe eller krampetendenser. Kan de ha trent for hardt? Eventuelt hatt for slappe dager?

Endret av Imaginacíon
Skrevet
Imaginacíon skrev (Akkurat nå):

Jeg syns det er påfallende at så mange norske spillere i går fikk krampe eller krampetendenser. Kan de ha trent for hardt? Eventuelt hatt for slappe dager?

Det var det som skjedde da Skottland slo ut Norge av EM på Ullevaal. Da skyldte Solbakken på varmen. Denne gangen fikk det ikke konsekvenser.

• Liker 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (11 minutter siden):

Jeg syns det er påfallende at så mange norske spillere i natt fikk krampe eller krampetendenser. Kan de ha trent for hardt? Eventuelt hatt for slappe dager?

De hadde fri noen dager...kanskje det ble for mye sightseeing?

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (16 minutter siden):

Kan ikke tenke meg at de har trent for hardt etter enormt mange advarsler fra gamlegutta.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...