Femtekolonne Skrevet 22. desember 2025 Skrevet 22. desember 2025 Måtte ha nye briller da det er lenge siden sist. Specsavers hadde sånne svære skilt med "salg" og "halv pris på glass" så gikk dit. Synstest og briller kom på 3000kr. Synes det virket dyrt, selv opp mot de gamle brillene fra Brilleland. Og tilbake for en tilpasning så ser jeg at det står på den ene veggen at brille-prisen alltid inkluderer glass. Brillene kostet 800 og synstesten 700.. Her har de klinket på ekstra og rett og slett lurt meg. Selvfølgelig burde jeg fulgt bedre med selv, men var midt i julegavehandling så hadde vel ikke fokus. Er det en sånn taktikk og bare legge på litt ekstra i pris og se om kunden reagerer og i tilfelle unnskylde seg med feiltrykk? Virker som en kortsiktig strategi, men likevel har de holdt på noen år. 1
Jalla21 Skrevet 22. desember 2025 Skrevet 22. desember 2025 Det stemmer sikkert det som står for de som faller inn under den kategorien. Men de fleste av oss har skjeve hornhinner osv som gjør at ting baller på seg. Du bør selvsagt spørre om hvorfor prisen ble kr 3.000, og da regner jeg med at du får en grei forklaring. 1
Femtekolonne Skrevet 22. desember 2025 Forfatter Skrevet 22. desember 2025 23 minutes ago, Jalla21 said: Det stemmer sikkert det som står for de som faller inn under den kategorien. Men de fleste av oss har skjeve hornhinner osv som gjør at ting baller på seg. Du bør selvsagt spørre om hvorfor prisen ble kr 3.000, og da regner jeg med at du får en grei forklaring. Må ned uansett da de "glemte" å legge ved brilleseddelen. Skal be om en spesifisert kvittering. Det er uansett ikke riktig å legge på for ditt og datt uten å informere om det underveis.
nomore Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 Jeg kjøpte nettopp nye glass til den innfatningen jeg allerede hadde på Interoptikk. Kun for glassene alene så kom det på 5k. Så om du betalte ca 2000 så er jo det halv pris i forhold til hva jeg betalte. Men jeg ser uansett ikke svindelen her. De skrev halv pris. Men du spurte ikke etter hva full pris er. Så hvordan kan du mene det er svindel? 1
skaftetryne32 Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 Femtekolonne skrev (9 timer siden): Måtte ha nye briller da det er lenge siden sist. Specsavers hadde sånne svære skilt med "salg" og "halv pris på glass" så gikk dit. Synstest og briller kom på 3000kr. Synes det virket dyrt, selv opp mot de gamle brillene fra Brilleland. Og tilbake for en tilpasning så ser jeg at det står på den ene veggen at brille-prisen alltid inkluderer glass. Brillene kostet 800 og synstesten 700.. Her har de klinket på ekstra og rett og slett lurt meg. Selvfølgelig burde jeg fulgt bedre med selv, men var midt i julegavehandling så hadde vel ikke fokus. Er det en sånn taktikk og bare legge på litt ekstra i pris og se om kunden reagerer og i tilfelle unnskylde seg med feiltrykk? Virker som en kortsiktig strategi, men likevel har de holdt på noen år. Samme hvilken pris du har betalt, eller skulle betale så er en ting sikkert du fikk jævla billige briller, selv har jeg ikke sett en sånn pris siden jeg først fikk briller for godt over 30 år siden. Specsavers neste for min del. 4
Complexity Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 2 for 1 kampanjen de kjører er gull verdt for sånne som meg som alltid legger fra meg brillene mine eller setter meg på dem. Bare å hente frem par nummer to 😅
leticia Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 3000 for briller syns jeg er en veldig rimelig pris. Men du får nesten se når du får kvitteringen da, om det er gjort noen feil.
Subara Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 (endret) Mitt problem også, at jeg får meg en overraskelse selv om tilbud, fordi de markedsfører rimeligste alternativ uten tilleggene. Man får ofte sluttsummen på kvitteringen uten detaljene, husker ikke om det også gjaldt Specsavers. Kjøper også briller på Specsavers, men synes ikke innfatningen er så solid. Det ene paret går de ikke an å stramme ordentlig lenger, og det løsner ofte en skrue. Men så har de også falt i gulvet noen ganger. Får bruke brillesnor på det andre brilleparet også. Dessuten litt rimerligere valg av brilleglass da jeg ikke trenger duggfrie. Men synes det er mye bryderi med å få glassene rene. Vet ikke om duggfrie er lettere å rengjøre. Endret 23. desember 2025 av Subara 1
Svein M Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 Pris på glass varierer både med type glass, og om det bare er styrke eller om det er noe mer avansert. 1 1
Krig og fred Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 12 hours ago, Femtekolonne said: Måtte ha nye briller da det er lenge siden sist. Specsavers hadde sånne svære skilt med "salg" og "halv pris på glass" så gikk dit. Synstest og briller kom på 3000kr. Synes det virket dyrt, selv opp mot de gamle brillene fra Brilleland. Og tilbake for en tilpasning så ser jeg at det står på den ene veggen at brille-prisen alltid inkluderer glass. Brillene kostet 800 og synstesten 700.. Her har de klinket på ekstra og rett og slett lurt meg. Selvfølgelig burde jeg fulgt bedre med selv, men var midt i julegavehandling så hadde vel ikke fokus. Er det en sånn taktikk og bare legge på litt ekstra i pris og se om kunden reagerer og i tilfelle unnskylde seg med feiltrykk? Virker som en kortsiktig strategi, men likevel har de holdt på noen år. Synstest OG brille for 3000 er da ingen ting å klager over. Du lever tross alt i Norge. 1
BadCat Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 (endret) Dyrt. Jeg kjøpte nettop Armani med to sett magnetiske solbriller, tynne glass og ekstra overflatebehandling for under 1500 kr. Endret 23. desember 2025 av BadCat
skaftetryne32 Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 (endret) BadCat skrev (14 minutter siden): Dyrt. Jeg kjøpte nettop Armani med to sett magnetiske solbriller, tynne glass og ekstra overflatebehandling for under 1500 kr. Med styrke? Tar gjerne i mot en link også, jeg trenger nye briller. Endret 23. desember 2025 av skaftetryne32
BadCat Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 (endret) Selvsagt og korrigering for astigmatisme. Synstest fra i høst til 299. Jeg kjøpte kun étt par i år da ingen av de forrige er utslitt. Jeg elsker å ha de i bilen når jeg skal kjøre i forhold med sol i lav vinkel. Det koster nok litt over 2k utenom tilbudssesongen. Det er tilbud hvert år og briller vet man at man ikke ser uten. Å handle når det er lavest pris er en nobrainer, da det kommer en sms. Endret 23. desember 2025 av BadCat
TheKims Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 (endret) Jeg bestiller fra Extra Optical. Sist bestilte jeg 2stk like briller som jeg fikk for 476kr. Kan bestille 10stk briller herfra for prisen av en hos andre optikere. Kvaliteten er også super. Jeg har enda ikke tatt i bruk reservebrillene og det er vel 3 år siden jeg kjøpte de. Får ganske røff behandling da jeg har en tendens til å sovne med de på, men de er fortsatt like hele og pene. Ikke har jeg fått riper heller, som er et lite under. Endret 23. desember 2025 av TheKims 1
Nukleosid Skrevet 26. desember 2025 Skrevet 26. desember 2025 Femtekolonne skrev (På 22.12.2025 den 23.43): Og tilbake for en tilpasning så ser jeg at det står på den ene veggen at brille-prisen alltid inkluderer glass. Brillene kostet 800 og synstesten 700.. Her har de klinket på ekstra og rett og slett lurt meg. Det inkluderte glasset er neste garantert billigste type glass, og det er ikke å anbefale da det gir både refleksjoner og er veldig utsatt for riper. Det har sikkert andre ulemper også. Så fort du skal ha noe annet enn standardglass, så fyker prisen i været. Du burde nok fått muligheten til å velge standardglass selv om det ikke er å anbefale, men jeg regner med at du godtok både pris og spesifikasjoner på brillene før du bestilte de, så da har de nok sitt på det tørre. Mulig standardglasset er så dårlig at de kun tilbyr det til de som skal ha ekstrabriller eller spesifikt ber om det. Uansett, 3000 for synstest og briller er veldig billig i forhold til de fleste andre brillekjeder. Jeg betalte minst det dobbelte sist jeg kjøpte briller, og det er vel 5-6 år siden nå. Ikke spesielt fancy briller heller, men hakket over standardglass.
Femtekolonne Skrevet 26. desember 2025 Forfatter Skrevet 26. desember 2025 1 hour ago, Nukleosid said: Det inkluderte glasset er neste garantert billigste type glass, og det er ikke å anbefale da det gir både refleksjoner og er veldig utsatt for riper. Det har sikkert andre ulemper også. Så fort du skal ha noe annet enn standardglass, så fyker prisen i været. Du burde nok fått muligheten til å velge standardglass selv om det ikke er å anbefale, men jeg regner med at du godtok både pris og spesifikasjoner på brillene før du bestilte de, så da har de nok sitt på det tørre. Mulig standardglasset er så dårlig at de kun tilbyr det til de som skal ha ekstrabriller eller spesifikt ber om det. Uansett, 3000 for synstest og briller er veldig billig i forhold til de fleste andre brillekjeder. Jeg betalte minst det dobbelte sist jeg kjøpte briller, og det er vel 5-6 år siden nå. Ikke spesielt fancy briller heller, men hakket over standardglass. Nei, det er standard glass uansett. Selger sa det var ripe beskyttelse på alle. Og jeg fikk ikke de ekstra tynne glassene de tar 1600 for da jeg ikke har behov. Det er ingen åpenbar grunn for å legge til 1600kr på prisen. Og hvis det er det så driver de med veldig uryddig prising og villedende markedsføring en bruktbilselger verdig.
Nukleosid Skrevet 26. desember 2025 Skrevet 26. desember 2025 Femtekolonne skrev (2 minutter siden): Nei, det er standard glass uansett. Ja, da ville jeg bedt om spesifisert kvittering, og hvorfor det står at glass er inkludert når du måtte betale for det. Jeg er ikke optiker, så jeg aner ikke hva som må til for å "lage" en brille, men det kan jo være at det er noe annet enn glasset som drar prisen opp.
FrihetensRegn Skrevet 26. desember 2025 Skrevet 26. desember 2025 Vi produserer ikke glass i Norge. Det må bestilles og lages i utlandet og kan bli dyrt med forskjellige tilleggsegenskaper som antiripebelegg, tynt glass, beskyttelse mot UV etc. At alle briller har pris inkludert glass tror jeg er en misforståelse da glass er forskjellig og avhenger av øynene som skal ha glasset.
Femtekolonne Skrevet 26. desember 2025 Forfatter Skrevet 26. desember 2025 13 minutes ago, FrihetensRegn said: Vi produserer ikke glass i Norge. Det må bestilles og lages i utlandet og kan bli dyrt med forskjellige tilleggsegenskaper som antiripebelegg, tynt glass, beskyttelse mot UV etc. At alle briller har pris inkludert glass tror jeg er en misforståelse da glass er forskjellig og avhenger av øynene som skal ha glasset. Men da er vi inne på villedende annonsering? Det er heller ikke glass, men plast. Det første paret var jeg ikke fornøyd med og da skrotet de både innfatning og "glass" og jeg fikk nye i løpet av en uke. Vi snakker plast i glass, plast innfatning og ingen kjendis designer som har satt navnet sitt på noe. De sa jeg fikk standard glass, enstyrke og nest billigste innfatning. Helt greie briller er det uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå