Gå til innhold

Terrorangrep i Sydney

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Vokteren skrev (6 minutter siden):

Så du mener at ingen uskyldige muslimer er drept av motparten fordi de kun er muslimer ?
Sionisme og islamisme er kun to forkastelige sider av samme sak.

På høy tid å fordømme og motarbeide alle som dreper i religioners navn….

Selvsagt har folk blitt drept fordi de er muslimer men jeg går ikke rundt og kaller det antiislamisme for å gjøre det mindre alvorlig. Jeg påpeker det hatet som står bak, f eks I drapet på den palestinske gutten I USA

Men av en eller annen merkelig grunn skal ikke jøder som blir drept få sympati som offer for en hatideologi, de skal regnes som del av en konflikt, det skal forstås ihjel 

Jeg lurer på hva som er forskjellen på antisionisme og antisemittisme. Når jøder over hele verden kan bli drept i antisionismens navn ser ikke jeg forskjellen ihvertfall. 

Endret av Tussi
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tussi skrev (1 minutt siden):

Selvsagt har folk blitt drept fordi de er muslimer men jeg går ikke rundt og kaller det antiislamisme for å gjøre det mindre alvorlig. Jeg påpeker det hatet som står bak, f eks I drapet på den palestinske gutten I USA

Men av en eller annen merkelig grunn skal ikke jøder som blir drept få sympati som offer for en hatideologi, de skal regnes som del av en konflikt

Poenget mitt er at ingen må få lov til å sette seg på sin høye hest og derved videreføre/gjødsle en evigvarende voldsspiral.

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
Vokteren skrev (Akkurat nå):

Poenget mitt er at ingen må få lov til å sette seg på sin høye hest og derved videreføre/gjødsle en evigvarende voldsspiral.

Hva har det med drapet på jøder I Australia å gjøre?

• Liker 3
Skrevet (endret)
Vokteren skrev (2 minutter siden):

Omtrent like mye som utryddelsen av Gaza…..

Akkurat... jeg ser at du ser på australske jøder som en like stor del av MØ-konflilten son Gaza... skremmende

Hvor skal jøder bo for ikke å bli en del av denne konflikten?

Endret av Tussi
  • Liker 3
Skrevet
Tussi skrev (9 minutter siden):

Hvor skal jøder bo for ikke å bli en del av denne konflikten?

I alle fall ikke i ulovlige bosettinger på okkupert land…..

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
Vokteren skrev (1 minutt siden):

I alle fall ikke i ulovlige bosettinger på okkupert land…..

Det var ikke svar på spørsmålet mitt, at du sier dette i en tråd der de bodde i Australia sier sitt om hvor absurd antisionismen er

• Liker 3
Skrevet
Tussi skrev (Akkurat nå):

Det var ikke svar på spørsmålet mitt, at du sier dette i en tråd der de bodde i Australia sier sitt om hvor absurd antisionismen er

Den gjensidige drepingen og overgrepene får stadig ny næring og dette er derfor svar på spørsmålet ditt.

Dette må partene forstå før man kan håpe på at terroren reduseres.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Den gjensidige drepingen og overgrepene får stadig ny næring og dette er derfor svar på spørsmålet ditt.

Dette må partene forstå før man kan håpe på at terroren reduseres.

Du forstår enda ikke at australske jøder ikke er en part i konflikten....

• Liker 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (3 minutter siden):

Hvis antisionismen bør motarbeides pga Sydney-terroren, så bør sionismen motarbeides 1000 ganger sterkere pga Gaza og Vestbredden.

Så blodhevn x 1000 er den eneste løsningen ?

Har du hørt om begrepet proporsjonalitet ?

Skrevet
Tussi skrev (Akkurat nå):

Du forstår enda ikke at australske jøder ikke er en part i konflikten....

Ingen uskyldige ofre er part i en konflikt…..

• Liker 1
Skrevet

Ingen uskyldige ofre er part i en konflikt…..

Nettopp! Så hvorfor blander du australske jøder inn I MØ-konflilten? Hvorfor ikke bare ta avstand fra drapene?

• Liker 2
Skrevet
Tussi skrev (2 minutter siden):

Nettopp! Så hvorfor blander du australske jøder inn I MØ-konflilten? Hvorfor ikke bare ta avstand fra drapene?

Har jeg noen gang forsvart drap ??

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Har jeg noen gang forsvart drap ??

Du har gjennom hele tråden forholdt deg til disse drapene som del av en konflikt, ikke som en massakre på uskyldige mennesker som ikke har noe med Israem å gjøre. Hvis dette er feil så er det bra. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
8 minutes ago, Tussi said:

Du har gjennom hele tråden forholdt deg til disse drapene som del av en konflikt, ikke som en massakre på uskyldige mennesker som ikke har noe med Israem å gjøre

Men dette er jo falske alternativer. Det er masse uskyldige ofre i de aller fleste voldelige konflikter.

Mange jøder i Australia har ikke noe med Israel å gjøre, det er sant, men det betyr ikke at det blir oppfattet at de har noe med Israel å gjøre.

Hvis jeg dreper en mann fordi jeg tror at han har drept min familie, så er mitt motiv hevn. Det blir ikke et uprovosert drap fordi jeg tok feil mann. Men for offerets familie oppleves det nok som uprovosert.

Endret av Rhabagatz
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...