Gå til innhold

Remigrasjon er vår sivilisasjons eneste redning

Anbefalte innlegg

Skrevet
jjkoggan skrev (2 timer siden):

Fremtiden er vanskelig å spå.

Jepp, at innvandrerandelen av befolkningen skulle bli så stor på så kort tid var det ingen som spådde for noen tiår tilbake. Bortsett fra Carl I Hagen & Co da.

• Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Crooked Cracker skrev (10 minutter siden):

Jepp, at innvandrerandelen av befolkningen skulle bli så stor på så kort tid var det ingen som spådde for noen tiår tilbake. Bortsett fra Carl I Hagen & Co da.

Selv ikke han spådde dette. Utviklingen de siste 20 årene er samfunnsomveltende og hører hjemme i historiebøkene.

• Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)
freedomseeker skrev (3 timer siden):

Selv ikke han spådde dette. Utviklingen de siste 20 årene er samfunnsomveltende og hører hjemme i historiebøkene.

Renters rente.
Når familiene til migranter betingelsesløst får gjenforenes i det landet de samlet har minst tilknytning til så er det duket for total invasjon.
Hvis man skal følge "logikken" til venstresiden så må jo slektningene også sone i fengsel sammen med dem. Men det skjer selvsagt ikke, gjelder kun norsk velferd.

Endret av Neptun1
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Crooked Cracker skrev (3 timer siden):

Og man fant solid empirisk støtte i et visst brev...

https://no.wikipedia.org/wiki/Mustafa-brevet

Hagen påsto at han først etterpå forsto at brevet var falskt og uttalte overfor pressen at han burde ha gjort grundigere undersøkelser vedrørende brevets ekthet før han brukte det.[1] Det har aldri blitt kjent hvem som sto bak brevet.

Yeah, fucking right!

Endret av Boing_80
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
freedomseeker skrev (4 timer siden):

Vel, jeg mener å erindre at han brukte uttrykk som 'katastrofale' og 'irreversible¨om politikken som ble ført. Han appellerte muligens tll frykt og fikk mer rett enn han forutså.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Boing_80 skrev (50 minutter siden):

Og man fant solid empirisk støtte i et visst brev...

https://no.wikipedia.org/wiki/Mustafa-brevet

Hagen påsto at han først etterpå forsto at brevet var falskt og uttalte overfor pressen at han burde ha gjort grundigere undersøkelser vedrørende brevets ekthet før han brukte det.[1] Det har aldri blitt kjent hvem som sto bak brevet.

Yeah, fucking right!

Hans dystre spådommer om demografi, som forøvrig ble avfeid som populisitiske og useriøse, fikk han likevel mest rett i. 

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)
Crooked Cracker skrev (4 minutter siden):

Hans dystre spådommer om demografi, som forøvrig ble avfeid som populisitiske og useriøse, fikk han likevel mest rett i. 

Og han og Frp beredte grunnen også gjennom flere tiår. Pakkis go home, for eks. Sier ikke at Hagen spesifikt sa til folk at de skulle si det, men han m.fl jobbet iherdig for det i bakgrunnen. 

Du skjønner at hvis retorikken din skal ha gå kun en vei så blir min tilsvarende. Jeg snakker heller med folk som ser begge sider av saken.

Endret av Boing_80
  • Liker 2
Skrevet
Boing_80 skrev (19 minutter siden):

Og han og Frp beredte grunnen også gjennom flere tiår. Pakkis go home, for eks. Sier ikke at Hagen spesifikt sa til folk at de skulle si det, men han m.fl jobbet iherdig for det i bakgrunnen. 

Du skjønner at hvis retorikken din skal ha gå kun en vei så blir min tilsvarende. Jeg snakker heller med folk som ser begge sider av saken.

Han pyntet ikke på ordene sine og fikk en del dritt tilbake også for å si det mildt. At han jobbet iherdig for rasisme er nok spekulasjon, selvom han åpenbart ikke var en innvandringsfan. Uansett endrer ikke det at hans uttrykte bekymringer om skalaen på innvandring over tid hade hold.

• Liker 6
Skrevet (endret)
Crooked Cracker skrev (2 minutter siden):

Han pyntet ikke på ordene sine og fikk en del dritt tilbake også for å si det mildt. At han jobbet iherdig for rasisme er nok spekulasjon, selvom han åpenbart ikke var en innvandringsfan. Uansett endrer ikke det at hans uttrykte bekymringer om skalaen på innvandring over tid hade hold.

Han bidro med sin politikk å gjøre livet vanskeligere for innvandrerne på den tiden. Hans bekymringer sier du. Jeg sier at det var veloverveid politikk fra han og Frp som gjorde at det også ble slik. Men siden du kun presenterer en side av saken så gidder ikke jeg å nyansere enda jeg burde gjort det.

Mustafa-brevet gjorde i hvert fall sitt til at Frp gjorde en kanonvalg basert på frykt. 

Endret av Boing_80
  • Liker 2
Skrevet
Boing_80 skrev (18 minutter siden):

Han bidro med sin politikk å gjøre livet vanskeligere for innvandrerne på den tiden. Hans bekymringer sier du. Jeg sier at det var veloverveid politikk fra han og Frp som gjorde at det også ble slik. Men siden du kun presenterer en side av saken så gidder ikke jeg å nyansere enda jeg burde gjort det.

Mustafa-brevet gjorde i hvert fall sitt til at Frp gjorde en kanonvalg basert på frykt. 

At Frp tok opp problemer knyttet til innvandringen på en usminket måte betyr ikke at de er årsaken til problemene. Om jeg sier til eieren at brannsikkerheten i vedkommendes hus er elendig og mindre smart, blir det neppe min feil om det skulle brenne ned. 

• Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Crooked Cracker skrev (9 timer siden):

Jepp, alt som skjer før skal skje igjen nøyaktig som før

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Har neppe noe tro på at det er realistisk. Storkapitalen rår og den krever kontinuerlig vekst, også når det kommer til befolkningen. Klarer ikke den innfødte befolkningen å holde veksten innenfor rammene så vil veksten holdes kunstig oppe igjennom innvandring, man importerer da veksten istedenfor. Uten vekst vil økonomien stagnere og til slutt kollapse. Jeg har ingen tro på at de ytterliggående høyrepartiene i vesten faktisk ønsker det så jeg anser det kun som tomme ord, valgflesk og populistiske tomprat.

Men hvis de samme partiene også begynner å snakke om radikale endringer i samfunnets økonomiske modeller, da er det grunn til å ta de seriøst men inntil da er dette bare tåkeprat.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
5 hours ago, Crooked Cracker said:

At Frp tok opp problemer knyttet til innvandringen på en usminket måte betyr ikke at de er årsaken til problemene. Om jeg sier til eieren at brannsikkerheten i vedkommendes hus er elendig og mindre smart, blir det neppe min feil om det skulle brenne ned. 

Dårlig sammenligning. Falsk/unødvendig trygghet med økonomisk insentiv.

Skrevet

Det er trolig begrensede muligheter for Norge. Innvandring er en måte å se bra ut for resten av verden og EU på. Samtidig er det muligheter for staten å bruke store penger på dette. Det fører til økt GDP, økt befolkning, mange godt betalte NAV-rådgivere rundt omkring, de kjøper undersøkelser som sier at "Norge er verdens beste land" (best for velferdsmigranter som har reist halve jorden rundt for å komme hit). Samtidig deler man ut statsborgerskap over en lav sko, fremmer menneskehandel over lange avstander, gjenger som skyter og selger narko. Store deler av det som importeres er folk som verken vil integreres i samfunnet og bidra, lære regler eller språk. De vil sitte i sin egen lille boble, ha sin kultur som de er vant til og bare motta velferdsgoder resten av livet. For disse folkene er nok Norge et av de beste landene. 

Samtidig er det frustrerende som etnisk norsk å se det totale forfallet i dagens samfunn med massiv arbeidsinnvandring fra øst-europa, afrika, asia. Store bedrifter er desperate etter billige abeidere i drittjobber. De trenger bare å tilby et absolutt minimum og mange stillinger utlyses aldri i Norge engang. Det skaper et press på nordmenn, et race mot bunnen. Til slutt har man kanskje ikke råd til å overleve i dette landet med økte skatter og avgifter mens lønninger stagnerer eller synker. Pensjoner øker til over 70 år i løpet av noen tiår. Det blir tøffe tider for mange fremover. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Markiii skrev (15 timer siden):

Skal si det var forskjell på VG og Dagbladet her:

https://www.dagbladet.no/meninger/dyster-kursendring/83972562

Jeg har i et par tiår nå latt meg fascinere over hvor utrolig svake analytisk Dagbladet, og særlig dets ‘politiske kommentatorer’ ofte fremstår. Dette er menneskene som har heiet frem en hodeløs politikk og forsøkt å avlede fra problemene over lang tid, og hvis analyser har fremstått mest av alt som ideologi og ønsketenkning. At de fortsatt henger så langt etter er påfallende, men slettes ikke overraskende, og at avisens format de siste årene har fått en useriøs form som har fått flere til å kalle den ‘dildoavisen’ fremstår på mange måter underlig passende. 

Her er et pinlig eksempel fra avisens ‘stjernekkommentator’, der analysen var at ‘svenske tilstander’ var noe vi unngikk og som høyresiden derfor måtte slutte å snakke om;

Sitat

- Rinkeby burde brukes som et eksempel på hva som kunne skjedd om Norge hadde valgt en annen vei for 20-30 år siden. I stedet brukes «svenske tilstander» som et skremmebilde på hvor vi kan ende, som om vi fortsatt tror at svenskene ligger foran oss, skriver Marie Simonsen.

https://www.dagbladet.no/kultur/se-bare-paring-rinkeby/60152659

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Nytt terrorangrep i Sydney. Angivelig rettet mot en jødisk feiring. Gjerningspersonene har arabisk utseende.

Og dermed får de som prater om remigrasjon flere stemmer. Dette lot vi gå altfor langt før vi begynte ta tak i det.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 4
Skrevet
DukeNukem3d skrev (27 minutter siden):

Nytt terrorangrep i Sydney. Angivelig rettet mot en jødisk feiring. Gjerningspersonene har arabisk utseende.

Og dermed får de som prater om remigrasjon flere stemmer. Dette lot vi gå altfor langt før vi begynte ta tak i det.

Hvor mange slike episoder må til før vi forstår og aksepterer at ikke alle mennesker kan leve tett på hverandre bare fordi vi er mennesker alle sammen?

• Liker 4
Skrevet
Klote skrev (12 minutter siden):

Hvor mange slike episoder må til før vi forstår og aksepterer at ikke alle mennesker kan leve tett på hverandre bare fordi vi er mennesker alle sammen?

Vi har ikke forstått ideologien Islam før det var altfor sent. Vi har gått oss blinde på at den åpenbart blir praktisert forskjellig av muslimer og mange muslimer er ypperlige folk - men skaden ideologien gjør når store talls lov implementeres er likevel unektelige.

• Liker 3
Skrevet
kremt skrev (4 timer siden):

Det er trolig begrensede muligheter for Norge. Innvandring er en måte å se bra ut for resten av verden og EU på. Samtidig er det muligheter for staten å bruke store penger på dette. Det fører til økt GDP, økt befolkning, mange godt betalte NAV-rådgivere rundt omkring, de kjøper undersøkelser som sier at "Norge er verdens beste land" (best for velferdsmigranter som har reist halve jorden rundt for å komme hit). Samtidig deler man ut statsborgerskap over en lav sko, fremmer menneskehandel over lange avstander, gjenger som skyter og selger narko. Store deler av det som importeres er folk som verken vil integreres i samfunnet og bidra, lære regler eller språk. De vil sitte i sin egen lille boble, ha sin kultur som de er vant til og bare motta velferdsgoder resten av livet. For disse folkene er nok Norge et av de beste landene. 

Samtidig er det frustrerende som etnisk norsk å se det totale forfallet i dagens samfunn med massiv arbeidsinnvandring fra øst-europa, afrika, asia. Store bedrifter er desperate etter billige abeidere i drittjobber. De trenger bare å tilby et absolutt minimum og mange stillinger utlyses aldri i Norge engang. Det skaper et press på nordmenn, et race mot bunnen. Til slutt har man kanskje ikke råd til å overleve i dette landet med økte skatter og avgifter mens lønninger stagnerer eller synker. Pensjoner øker til over 70 år i løpet av noen tiår. Det blir tøffe tider for mange fremover. 

Du svartmaler. De jeg kjenner som er innvandrere eller barn av innvandrere går på jobb og betaler skatt. Ellers tolerer ikke NAV lagtidsledighet fra noen. Sosialklienter settes på NAV-kurs mot sin vilje, altså bruk av tvang for å få utbetalt penger.

Jeg synes at du bare skylder på innvandring, men mye av det negative som skjer i dag er en del av samfunnsutviklingen i sin helhet med krig, økte priser, fri flyt av arbeidskraft (Schengen) og spør en samfunnsøkonom.

Og jeg tenker at den strenge innvandringspolitikken vi har fått nå, handler om at politikerne bla. tar ungdomskriminalitet på alvor og vil ha en bedre integrering. Det vil si at det er vilje til å gjøre noe med problemene.

• Liker 2
Skrevet (endret)
DukeNukem3d skrev (59 minutter siden):

Vi har ikke forstått ideologien Islam før det var altfor sent. Vi har gått oss blinde på at den åpenbart blir praktisert forskjellig av muslimer og mange muslimer er ypperlige folk - men skaden ideologien gjør når store talls lov implementeres er likevel unektelige.

Alle religioner handler om Guds kjærlighet og nestekjærlighet ellers er det misbruk av religion - eller sammenblanding av religion med politikk/ideologi.

Spør en terrorforsker. Vanlig, troende muslimer fordømmer terrorhandlinger.

Endret av Subara
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...