Powertrainer Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Er det flere enn meg som er lei dette "tullet"? 2
Morromann Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Vel, ja, men jeg tenker ikke så mye over det lenger. Fordi vi for lengst er over en peak der og jeg føler absolutt at det er mindre slik hyling enn for 5 år tilbake da det var helt ekstremt og det var side opp og side ned i avsisspaltene med superpriviligerte "krenkede" individer som syntes synd på seg selv. Alle slike bølger tappes for energi etterhvert fordi det er irrasjonelt. Dessuten tror jeg det var mer "kult" å være "krenka" sånn rundt perioden 2017-2022 men at det er nye generasjoner som tar over nå som ikke finner det like "kult" og godt er det.
Satan666 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Krig og fred skrev (15 minutter siden): Er du krenket over at andre er krenket? TS er åpenbart ikke krenket, men lei. Det er en ganske stor forskjell mellom det å være krenket og det å være lei. 2
geir__hk Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 17 minutes ago, Krig og fred said: Er du krenket over at andre er krenket? Blir vel ikke ekte krenkesammfunn uten at man krenkes over at andre blir krenket, og at man oppleves krenket dersom de som opplever at andre blir krenket ikke selv går ut i protestmasjen 🫠 2
AtterEnBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Krig og fred skrev (20 minutter siden): Er du krenket over at andre er krenket? Åpenbar trolling er åpenbart. Ikke mat det. 2
Satan666 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Powertrainer skrev (40 minutter siden): Er det flere enn meg som er lei dette "tullet"? Ja, for det handler i bunn og grunn om makt- og kontrollbehov, uttrykt gjennom forsøk på å påføre andre skyld og skam. Disse folka har en tendens til å finne hverandre og flokke seg sammen som hyener, for så å angripe i flokk som et kollektivt hylekor. Hele greia er i stor grad mediedrevet. Mediene elsker å vie spalteplass til disse som lider av innbilte forurettelser, fordi det provoserer og genererer klikk/treff. Dette er medievirkeligheten etter internettets inntog.
Gavekort Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden "Krenkesamfunnet" har alltid vært der. Forskjellen nå er bare at krenkelse blir brukt som våpen i identitetspolitikk. Og det er ikke bare Gen Z kvinner som liker å leke krenket. Her på forumet så er det mest godt voksne menn som blir krenket av f.eks. forfattere som lager hovedkarakterer i film/spill som er utenfor det seksuelt heteronormative. Man leker krenket fordi det har vært en effektiv måte å få innflytelse de siste årene. 2 1
Satan666 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AtterEnBruker skrev (3 minutter siden): Åpenbar trolling er åpenbart. Ikke mat det. Er det ikke regler på dette forumet som er ment forhindre de som har for vane å strø om seg med trolle-beskyldninger? De som ser troll overalt er internettets svar på byoriginaler.
Powertrainer Skrevet 45 minutter siden Forfatter Skrevet 45 minutter siden Satan666 skrev (16 minutter siden): Ja, for det handler i bunn og grunn om makt- og kontrollbehov, uttrykt gjennom forsøk på å påføre andre skyld og skam. Disse folka har en tendens til å finne hverandre og flokke seg sammen som hyener, for så å angripe i flokk som et kollektivt hylekor. Hele greia er i stor grad mediedrevet. Mediene elsker å vie spalteplass til disse som lider av innbilte forurettelser, fordi det provoserer og genererer klikk/treff. Dette er medievirkeligheten etter internettets inntog. Ja jeg føler at moderne kommunikasjonsmetoder er såpass gode at det nærmest blir en slags "massehjernevasking" der noen utvalgte fyrer opp stemningen. De verste mobberne er jo ofte de som føler seg "krenket" og som skal stigmatisere og henge folk ut på nett.
Powertrainer Skrevet 32 minutter siden Forfatter Skrevet 32 minutter siden Morromann skrev (55 minutter siden): Vel, ja, men jeg tenker ikke så mye over det lenger. Fordi vi for lengst er over en peak der og jeg føler absolutt at det er mindre slik hyling enn for 5 år tilbake da det var helt ekstremt og det var side opp og side ned i avsisspaltene med superpriviligerte "krenkede" individer som syntes synd på seg selv. Alle slike bølger tappes for energi etterhvert fordi det er irrasjonelt. Dessuten tror jeg det var mer "kult" å være "krenka" sånn rundt perioden 2017-2022 men at det er nye generasjoner som tar over nå som ikke finner det like "kult" og godt er det. Det har jo gått hardt ut over humoren. Før kunne man harselere med det meste, både kjønn,reglion og etnisitet. Nå kan flinke komikere bli mat for mobbere på nett som ikkje greier å reflektere over forskjellen på saklig debatt og humor og som roper rasisme og mere til over den minste ting. Jeg savner den tiden da humoren hadde stor takhøyde. Program som "du skal høre mye" vil idag ha hatt flere innslag som ville resultert i at hylekoret ha satt i gang, og i verste fall politianmeldelse.
Neptun1 Skrevet 26 minutter siden Skrevet 26 minutter siden Gavekort skrev (34 minutter siden): Her på forumet så er det mest godt voksne menn som blir krenket av f.eks. forfattere som lager hovedkarakterer i film/spill som er utenfor det seksuelt heteronormative. Da har du ikke skjønt hva krenke i denne konteksten er. Å påpeke woke med kunstig mangfold og identitetspolitikk er protest mot vanviddet som skjer i den vestlige verden. (ingen andre som plager seg selv med dette)
Gavekort Skrevet 23 minutter siden Skrevet 23 minutter siden Neptun1 skrev (1 minutt siden): Da har du ikke skjønt hva krenke i denne konteksten er. Å påpeke woke med kunstig mangfold og identitetspolitikk er protest mot vanviddet som skjer i den vestlige verden. (ingen andre som plager seg selv med dette) Så krenkelse er bare om du blir provosert av sosial urettferdighet? Interessant definisjon. 1
Duriello Skrevet 16 minutter siden Skrevet 16 minutter siden Sigh.. Trådens tema er årsak til at jeg holder meg langt borte fra SoMe. IKKE gi clickbait-horeri oppmerksomhet så forsvinner det. (Håper jeg)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå