Salvesen. Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Drunkenvalley skrev (1 minutt siden): Absolutt med @Salvesen. her. Eg ser til å spare 6000 i skatt visst. Det antar eg har gjort det rett, eg mistenke det blir meir sida eg rekna kjapt og galt. At eg sparer såpass når dei under meg fortsatt sitt i tynn situasjon begrip eg ikkje. Heilt ærlig kunne eg betalt mer i skatt, skjønt eg ville vore bitter om det var gjort samtidig som rike rasshøl fortsett å snylte. Enig, skatten er for lav og "vi" som tjener godt får majoritenten av kaka hvert år. Synes det er helt forkastelig. Gi det til de som sliter. Forøvrig kan vi se skattelette pr år med 666 000 som diskutert tidligere: Har vært jevnt over 2-5000 pr år så 3000 i år er helt etter forventningene. Kanskje noe under det en kunne håpe på, men absolutt innenfor historien. Ingenting å være overrakset over. Forøvrig synes jeg det er alt for mye. Det burde gått til de som tjener 300 000. 2
trikola Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 48 minutes ago, Salvesen. said: igjen synker skatten min med tusenlapper, det er NOK nå. Gi det til de som trenger det for pokker! Har stort sett gått ned 1-2000 pr måned de siste årene. Du står helt fritt til å kutte ut fradrag i egenmeldingen - for å nevne en nærliggende måte å oppfylle ditt ønske. 5
Smule8o Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 38 minutes ago, Villfaren said: 1.2 milliarder til kultur. Er det virkelig kultur vi trenger å bruke 1.2 milliarder på i disse dager? Hva er det eg ikkje skjønner med pengebruken vedrørende kultur? Er så mye tullete greier at en kan jo begynne å lure hva som foregår. Når av leder av dert faglige utvalget som vurderer søknadene til Kulturrådet skal tildele seg selv store penger blir det dyrt. Men det er tydeligvis helt ok da det utgjør en liten del av statsbudsjettet. https://www.nettavisen.no/okonomi/dansemillioner-havner-pa-bok-katastrofal-systemsvikt/s/5-95-2649666 3
Baranladion Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Drunkenvalley skrev (11 minutter siden): Absolutt med @Salvesen. her. Eg ser til å spare 6000 i skatt visst. Det antar eg har gjort det rett, eg mistenke det blir meir sida eg rekna kjapt og galt. At eg sparer såpass når dei under meg fortsatt sitt i tynn situasjon begrip eg ikkje. Heilt ærlig kunne eg betalt mer i skatt, skjønt eg ville vore bitter om det var gjort samtidig som rike rasshøl fortsett å snylte. Når alle får skattelette, så vil selvsagt de med mest få mest i skattelette, men det er ikke sikkert de får mer enn de andre hvis man ikke regner krone for krone. Jeg savner også en bedre tilpasset skatte og bidragsordning. Barnetrygd og redusert pris på barnehage burde ikke fekls vært en støtte absolutt alle får, det er mange som faktisk ikke trenger den støtten, og veldig mange som trenger mer. Øker man barnetrygden idag, så blir det enorme kostnader, og det er penger som strengt tatt ikke alle trenger. Salvesen. skrev (20 minutter siden): Skulle helst sett at de gikk til de som sliter, hos meg går de rett på sparekonto.. Salvesen. skrev (56 minutter siden): Gi det til de som trenger det for pokker Jeg er helt enig i dette. Hvis du syns det er slitsomt å få mer, så kan du gi til veldedige organisasjoner, selvom det selvsagt burde vært løst over skatteseddelen for de som har veldig mye mer enn man trenger. 4
Salvesen. Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden trikola skrev (11 minutter siden): Du står helt fritt til å kutte ut fradrag i egenmeldingen - for å nevne en nærliggende måte å oppfylle ditt ønske. Men det gir ikke mer penger til de som trenger det... Jeg kan også frivillig betale mer skatt. Men igjen..
Smule8o Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Desverre ser det ut til at det positiv budsjettimpuls allerede før tuttifrutti-gjengen skal få på sine miljarder. Med økt inflasjon og dermed økt rente som resultat. 1
Smule8o Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) 3 minutes ago, Salvesen. said: Men det gir ikke mer penger til de som trenger det... Jeg kan også frivillig betale mer skatt. Men igjen.. https://www.innsamlingskontrollen.no/organisasjoner/ Tipper de fleste av disse organisasjonene får til mer ytelse per krone enn staten Endret 1 time siden av Smule8o
wampster Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Smule8o skrev (1 minutt siden): Desverre ser det ut til at det positiv budsjettimpuls allerede før tuttifrutti-gjengen skal få på sine miljarder. Med økt inflasjon og dermed økt rente som resultat. Nei nei. AP sier jo at renta og prisveksten skal ned. Hvordan de har kommet frem til det med forbruket de legger opp til kunne vært interessant å få et innblikk i 2
Smule8o Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 1 minute ago, wampster said: Nei nei. AP sier jo at renta og prisveksten skal ned. Hvordan de har kommet frem til det med forbruket de legger opp til kunne vært interessant å få et innblikk i Når AP legger frem ekspansive budsjett er det ansvarlig styring, visstnok
kremt Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Gir nok massiv inflasjon dette. 586 mrd av en maks handlingsregel på 631 mrd. Det er ganske full gass dette her. Endret 1 time siden av kremt
Salvesen. Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Smule8o skrev (5 minutter siden): https://www.innsamlingskontrollen.no/organisasjoner/ Tipper de fleste av disse organisasjonene får til mer ytelse per krone enn staten absolutt, og det går en del kroner til vedledighet her i året. Stadig mer med den stadig synkende utgiftsposten her i landet. 1
Smule8o Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 2 minutes ago, kremt said: Gir nok massiv inflasjon dette. 586 mrd av en maks handlingsregel på 631 mrd. Det er ganske full gass dette her. Busjettimpulsen er vel foreløpig på kun 0,1%, så massiv er kanskje litt stort ord. Men fortsetter sakte men sikkert trenden i feil retning.
freedomseeker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Igjen omtales ikke kostnadene knyttet til verdens mest radikale innvandringspolitikk. Kvoteflyktninger er en ting (de fleste land tar ikke imot kvoteflyktninger overhodet). Men det er alle som på egen hånd krysser grensen, samt familieinnvandringen til den allerede store innvandrerandelen, som står for de enorme summene. Dette er en hellig ku, der lommeboka er utømmelig.
Baranladion Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Smule8o skrev (10 minutter siden): Busjettimpulsen er vel foreløpig på kun 0,1%, så massiv er kanskje litt stort ord. Men fortsetter sakte men sikkert trenden i feil retning. 25% av statsbudsjettet er penger fra oljefondet i 2026, ifjor var det vel 28. Det er jo en nedgang, men jeg mener det ble gjort noen endringer og hentet mer penger ved revidert budsjett (?). Til sammenligning var tallet 16% i 2015 2,8% av forventet avkastning på 3% skal altså brukes nå, og da har de vel ikke særlig handlingsrom til å hente inn mer ved behov. Liker ikke utviklingen, skulle ønske vi i større grad kunne dekket utgiftene våre ved skatteinntekter, men det blir vanskelig, så beste løsning er vel å redusere utgiftene. Endret 1 time siden av Baranladion
Salvesen. Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Baranladion skrev (1 minutt siden): 25% av statsbudsjettet er penger fra oljefondet i 2026, ifjor var det vel 28. Det er jo en nedgang, men jeg mener det ble gjort noen endringer og hentet mer penger ved revidert budsjett (?). Til sammenligning var tallet 16% i 2015 2,8% av forventet avkastning på 3% skal altså brukes nå, og da har de vel ikke særlig handlingsrom til å hente inn mer ved behov. Liker ikke utviklingen, skulle ønske vi i større grad kunne dekket utgiftene våre ved skatteinntekter, men det blir vanskelig, så beste løsning er vel å redusere utgiftene. Så du klager altså på skattelettene men ønsker å dekke mer av budsjettet med skattepenger? 🤔 freedomseeker skrev (4 minutter siden): Igjen omtales ikke kostnadene knyttet til verdens mest radikale innvandringspolitikk. Kvoteflyktninger er en ting (de fleste land tar ikke imot kvoteflyktninger overhodet). Men det er alle som på egen hånd krysser grensen, samt familieinnvandringen til den allerede store innvandrerandelen, som står for de enorme summene. Dette er en hellig ku, der lommeboka er utømmelig. Er vell en halvering i kvoteflyktninger? 1
sk0yern Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Salvesen. skrev (1 time siden): igjen synker skatten min med tusenlapper, det er NOK nå. Gi det til de som trenger det for pokker! Har stort sett gått ned 1-2000 pr måned de siste årene. https://www.skatteetaten.no/kontakt/frivillig-innbetaling/
Marzo Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Skattelette på 4,3 milliarder tilsvarer 771,- pr innbygger. Skulle alle hatt 1000,- i måneden i skattelette tilsvarer det en total på 66,9 milliarder..
Salvesen. Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden sk0yern skrev (2 minutter siden): https://www.skatteetaten.no/kontakt/frivillig-innbetaling/ Som sagt over, å gi på denne måten hjelper ikke de "fattige". Så pengene går heller til vedledighet. Sjekket nå fastlønnen min tilbake til 2018 og nedgang år for år. Dette er ett EKSTREMT bra år for folk med min lønn, over dobbel nedgang ift tidligere "gode" år. Helt bananas. Iallefall når de som tjener minst skal betale MER skatt. Skulle trodd dette var ett blått budsjett egentlig når en ser på innteksskatten iallefall.. 1
Salvesen. Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Marzo skrev (2 minutter siden): Skattelette på 4,3 milliarder tilsvarer 771,- pr innbygger. Skulle alle hatt 1000,- i måneden i skattelette tilsvarer det en total på 66,9 milliarder.. skulle gitt de 4.3 millionene til 10% av befolkningen i arbeid(10% er dratt ut av rassen, men de med lav lønn). Dessverre går nå majoriteten til de med høy lønn. Synd. 1
Tussi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Norge trenger flere barn. Å kutte i engangsstøtten til kvinner som ikke har jobb, kutte i foreldrefradrag.. Usolidarisk og smålig 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå