fredrik2 Skrevet 14. februar Skrevet 14. februar 4 minutes ago, jjkoggan said: Jeg sa 1%. Det er få Ok ... och sen sa du 3000000 och det var många.
jjkoggan Skrevet 14. februar Skrevet 14. februar fredrik2 skrev (1 minutt siden): Ok ... och sen sa du 3000000 och det var många. 3.000.000 er 1% av 300.000.000 Det er en bitteliten andel 1
fredrik2 Skrevet 14. februar Skrevet 14. februar 8 minutes ago, jjkoggan said: 3.000.000 er 1% av 300.000.000 Det er en bitteliten andel Tror jag avslutar der för min del. Fick sagt det jag ville några inlägg upp. USA och Amerikaner er som de er. 1
GameWizard Skrevet 14. februar Skrevet 14. februar (endret) AtterEnBruker skrev (På 7.2.2026 den 20.07): Dette regimet er så grusomt ondskapsfullt og de når aldri bunnen. Det finnes ingen bunn! https://nebraskapublicmedia.org/en/news/news-articles/legislature-passes-minimum-wage-decrease-for-teen-workers/#:~:text=The Legislature Thursday gave final,minimum wage increases for others. Og så får vi den sedvanlige gaslightingen og skampåleggingen om å lære ansvar, og blablabla. Samt den vanvittige logikken om at bedrifter er avhengige av hvorvidt de kan underbetale og behandle sine ansatte som dritt. Det er systematisk ondskap. Spesielt denne: "a minimum wage increase is essentially a tax on small businesses". Fy faen så jævlig sadistisk! Å sette selve bedriftseiere i offerrollen når det ikke er dem som blir underbetalt. Det finnes bare en unnskyldning for å rettferdiggjøre dette: At man selv er en bedriftseier og drømmer om å kunne utnytte sine arbeider på denne måten. Det er dette de mener når de sier "deragulation". I praksis er det faktisk regulering av arbeiderklassens tilgang til økonomiske goder. "men dette gjelder jo bare for tenåringer"... Du finner alltid en måte å rettferdiggjøre ondskapen på, gjør du ikke? Ha et fint liv. Hvem skal være dine allierte i fremtiden Jeg tror Europa har seg selv å skylde på. Fordi filosofisk så har vi latt Kommunismen bli vår mor. Kulturelt så har samfunnet blitt mer sporløst, dekadent, klaging og skapt økte problemer, angst og frykt. Men generelt. De folka som må tas er Plutokrater. Jeg tror Kapitalismen er skylde bukker av kommunister generelt. Det er eliten som er problemet. Endret 14. februar av GameWizard
jjkoggan Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar fredrik2 skrev (3 timer siden): Takk för procenträkingen! Jag skrev ju till och med att det självklart stämde. Det jag reagerade på var alltså at du först skrev at det var et litet tall med gamla och fattiga och sen skrev at det var ett stort tall. Att du sen flyttar målposterna till mars och snakker om pass er bara ren idioti. Jeg skrev aldri at det var et lavt tall, jeg skrev at det var 1% 1
fredrik2 Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar 5 hours ago, jjkoggan said: Jeg skrev aldri at det var et lavt tall, jeg skrev at det var 1% "Det er en bitteliten andel " "Det er meget rart at du ikke har foto ID, noe rundt 1% av voksne amerikanere ikke har foto ID,"
Red Frostraven Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar Problemet er at det er et mål for republikanere å gjøre det vanskelig for gruppen de ikke ønsker skal stemme å stemme -- som inkluderer et vell av vikarierende argumenter og gjøremål, som alle vitterlig er vikarierende: De fjerner folk fra listen over registrerte stemmegivere slikt at de må registrere seg på nytt -- dersom demografien tilsier at de vil stemme demokratisk. De flytter stemmelokaler dersom det gjør at folk med jobb og uten egen bil i gruppen kan bli hindret fra å stemme. De krever ID -- ikke fordi de tror det blir juks, men fordi demografien uten ID er mest sannsynlig å stemme på motsatt parti. Og det samme gjelder for stemmer via post. --- Det er greit dokumentert fra interne samtaler på republikansk side hva motivasjonen faktisk er -- det er ikke valgsikkerhet. Og man er grenseløst naiv om man tror på det republikanske partiet sine løgner om valgsikkerhet. 2 5
jjkoggan Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar fredrik2 skrev (5 timer siden): "Det er en bitteliten andel " "Det er meget rart at du ikke har foto ID, noe rundt 1% av voksne amerikanere ikke har foto ID," Tall og andel er 2 forskjellige ting. 1% av mennesker i verden er et stort antall men en bitteliten andel 2
Tussi Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar https://retractionwatch.com/2026/02/10/guest-post-cdc-hepatitis-b-study-ethics-must-never-be-published/ En nå (heldigvis pauset) studie som skulle gjennomføres av et dansk universitet, skulle teste barn i Guinea Baseau ift eventuelle skader av Hep B-vaksinen. Da skulle altså barna deles inn i en vaksinegruppe, og en kontrollgruppe, i et område med svært høy forekomst av HB. Dette er (trolig) finansiert i samarbeid med amerikanske myndigheter som nå vil fjerne HB-vaksinen til amerikanske nyfødte barn. Og dette ville de gjennomføre på Afrikanske barn i et samfunn der 20% av befolkningen har HB,o g med betydelig mortalitet tilknyttet konsekvensene av viruset. Dette er rasistisk og ekstremt uetisk. 3 1
jjkoggan Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar Tussi skrev (1 time siden): https://retractionwatch.com/2026/02/10/guest-post-cdc-hepatitis-b-study-ethics-must-never-be-published/ En nå (heldigvis pauset) studie som skulle gjennomføres av et dansk universitet, skulle teste barn i Guinea Baseau ift eventuelle skader av Hep B-vaksinen. Da skulle altså barna deles inn i en vaksinegruppe, og en kontrollgruppe, i et område med svært høy forekomst av HB. Dette er (trolig) finansiert i samarbeid med amerikanske myndigheter som nå vil fjerne HB-vaksinen til amerikanske nyfødte barn. Og dette ville de gjennomføre på Afrikanske barn i et samfunn der 20% av befolkningen har HB,o g med betydelig mortalitet tilknyttet konsekvensene av viruset. Dette er rasistisk og ekstremt uetisk. Hvordan anbefaler du da deg å teste vaksinen ellers?
Tussi Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar (endret) jjkoggan skrev (25 minutter siden): Hvordan anbefaler du da deg å teste vaksinen ellers? Vi vet vaksinen fungerer, så da bør testen omhandle eventuelle andre effekter. Da bør i det minste testen foregå i et område hvor sjansen for å bli smittet er minimal. Ser du ikke rasismen i dette? å teste dette på fattige svarte barn som i verste fall kan dø av konsekvensene? Endret 15. februar av Tussi 1
SilverShaded Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar jjkoggan skrev (8 minutter siden): Hvordan anbefaler du da deg å teste vaksinen ellers? Det blir jo galt å teste vaksinen i et område hvor barn kan bli født med viruset. Men...en smart måte for RFK å bevise at vaksisnen IKKE virker. 2
Imaginacíon Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar 54 minutes ago, Mbappe09 said: Det er riktig holdning. Vi kan ikke være avhengig av en ustabil partner. 2
jjkoggan Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar Tussi skrev (18 minutter siden): Vi vet vaksinen fungerer, så da blr testen omhandle eventuelle andre effekter. Da bør i det minste testen foregl j et o røde hvor sjansen for å bli smittet er minimal. Ser du ikke rasismen i dette? å teste dette på fattige svarte barn som ikke verste fall kan dø av konsekvensene? Rike europeiske barn blir bedre da. Hvor mange rike europeiske mødre ville tillate slike tester på deres barn?
Tussi Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar (endret) jjkoggan skrev (1 minutt siden): Rike europeiske barn blir bedre da. Hvor mange rike europeiske mødre ville tillate slike tester på deres barn? Da bør man kanskje ikke gjennomføre den på mennesker som ikke kan samtykke????? Vet du forresten årsaken til at de stoppet testene på ebola-vaksinen? Endret 15. februar av Tussi
jjkoggan Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar Tussi skrev (1 minutt siden): Da bør man kanskje ikke gjennomføre den på mennesker som ikke kan samtykke????? Bedre å la dem dø enn å vite hvor farlig vaksinen er for dem?
Tussi Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar (endret) jjkoggan skrev (8 minutter siden): Bedre å la dem dø enn å vite hvor farlig vaksinen er for dem? De dør av viruset, det er ikke riktig å utsette nyfødte barn for et virus som kan ta livet av dem, når testen gjennomføres i et område med høy eksponering. Testen blir også avsluttet etter 2 år, lenge før HB-komplikasjoner viser seg Så ja, testene burde vært gjennomført i Europa. Jeg kommer aldri til å ta deg seriøst igjen når du snakker om rasisme, for dette er virkelig rasistisk! Endret 15. februar av Tussi 2
jjkoggan Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar Tussi skrev (2 minutter siden): De dør av viruset, det er ikke riktig å utsette nyfødte barn for et virus som kan ta livet av dem, når testen gjennomføres i et område med høy eksponering. Testen blir også avsluttet etter 2 år, lenge før HB-komplikasjoner viser seg Så ja, testene burde vært gjennomført i Europa. Jeg kommer aldri til å ta deg seriøst igjen når du anklager andre for å være rasist, for dette er virkelig rasistisk! Du antar at jeg støtter noe jeg ikke støtter. Jeg peker på problemet som pharma får når de må teste produktene deres. Hvis hvite folk ikke tillater slike testing så må selskapene til fattige ikke hvite folk som du beskriver. Det var ofte min erfaring når jeg jobbet i et pharmaceutical selskap. Rekruttering av hvite fôr slik testing er meget vanskelig å gjøre uten å gå på et fattig ikke hvite land. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå