jjkoggan Skrevet mandag kl 19:02 Skrevet mandag kl 19:02 RookieNO skrev (15 minutter siden): Lykke til med å misforstå "absolutt" som et svar på spørsmålet om du tar feil... En kan mene det er sarkastisk ment 1
Noxhaven Skrevet mandag kl 19:56 Skrevet mandag kl 19:56 jjkoggan skrev (3 timer siden): Jeg får inntrykket at mange av dere ville helst se en mesterskap med bare europeiske og søramerikanske lag enn hele verden. Tar jeg feil? Ja du tar feil
jjkoggan Skrevet mandag kl 21:16 Skrevet mandag kl 21:16 Demokratene ber Infantino å snakke til kongressen Jamie Raskin, the top Democrat on the House judiciary committee, has launched an investigation into Fifa president Gianni Infantino, seeking documents that would detail the ties between soccer's governing body and Donald Trump and his administration. https://www.yahoo.com/news/politics/articles/fifa-president-gianni-infantino-called-202241454.html 1
Jotun Skrevet mandag kl 21:34 Skrevet mandag kl 21:34 jjkoggan skrev (5 timer siden): Jeg får inntrykket at mange av dere ville helst se en mesterskap med bare europeiske og søramerikanske lag enn hele verden. Tar jeg feil? Hvor fisket du opp dette oppgulpet da?
jjkoggan Skrevet mandag kl 21:50 Skrevet mandag kl 21:50 Reg2000 skrev (På 17.12.2025 den 16.53): RookieNO skrev (På 17.12.2025 den 10.51): På tide å starte et nytt forbund som er LITT mindre korrupt!! De europeiske nasjonene burde snakke med de sør-amerikanske og starte ett nytt forbund. Fifa med Infantino ødelegger fotballen. Her 1
Jotun Skrevet mandag kl 21:57 Skrevet mandag kl 21:57 En person vil erstatte FIFA og du får inntrykk av at mange vil ha bort usa fra vm? Nå snakker vi tynn suppe, selv for deg. 2
DukeNukem3d Skrevet mandag kl 22:14 Skrevet mandag kl 22:14 jjkoggan skrev (6 timer siden): Jeg får inntrykket at mange av dere ville helst se en mesterskap med bare europeiske og søramerikanske lag enn hele verden. Tar jeg feil? Uh, lag utenfor disse var da absolutt gøy å følge med på. Vertsnasjonene er også alltid spennende å se.
jjkoggan Skrevet mandag kl 22:15 Skrevet mandag kl 22:15 (endret) Jotun skrev (På 18.12.2025 den 12.19): Korgutt skrev (På 18.12.2025 den 10.39): Mexico og de andre landene i Mellom-Amerika hører til i samme føderasjon som USA, Canada osv. Ekspander Jepp. Men for min del hadde det vært greit å bare sluppet usa og sirkuset rundt det møkkalande Dine ord Jepp. Men for min del hadde det vært greit å baresluppet usa og sirkuset rundt det møkkalandet. Tja. Vil ikke ha hverken Trump eller amerikansk tilnærming til sport. Endret mandag kl 22:18 av jjkoggan
Jotun Skrevet mandag kl 23:03 Skrevet mandag kl 23:03 Wow. Tenk hvis du hadde brukt like lang tid på å sette deg inn i diskusjonen den gangen og faktisk sett hva dette innlegget handler som du brukte på å lete etter det så hadde du neppe sitert det i denne sammenhengen. Hva har dette innlegget med spørsmålet ditt å gjøre? 3
jjkoggan Skrevet mandag kl 23:11 Skrevet mandag kl 23:11 Jotun skrev (5 minutter siden): Wow. Tenk hvis du hadde brukt like lang tid på å sette deg inn i diskusjonen den gangen og faktisk sett hva dette innlegget handler som du brukte på å lete etter det så hadde du neppe sitert det i denne sammenhengen. Hva har dette innlegget med spørsmålet ditt å gjøre? jjkoggan skrev (På 17.12.2025 den 17.23): Hvorfor bare Europa og Sør Amerika? Reg 2000 skrev: Fordi Europa og Sør Amerika har de landslagene som gjør VM verdt å se, og fordi det er korrupsjon hos de andre nasjonene som sørger for at Infantino fortsatt sitter ved makten i Fifa.
skaftetryne32 Skrevet i går, 06:03 Skrevet i går, 06:03 jjkoggan skrev (13 timer siden): Jeg får inntrykket at mange av dere ville helst se en mesterskap med bare europeiske og søramerikanske lag enn hele verden. Tar jeg feil? Ja du tar feil, men det store spørsmålet er hvorfor har du det inntrykket? For det kommer ikke herfra. Dette personlige inntrykket ditt handler mer om deg og din egen kultur enn noe annet. Vi er vant med at usaianere produserer sin egen versjon av europeere(stråmenn om du vil🙄), at Europa er et land der alle har lik kultur, en ufyselig venstrevridd kultur som hater gud, og hater usa og deres hardtarbeidende, jordnære å gudsfryktende natur, mange usaianere tror at usa betaler for NATO, hele Europa sitt forsvar, helsesystem og utdanning, faen veit hvor den idiotien kommer fra, men en ting er sikkert, det er bare usaisk propaganda. 1
skaftetryne32 Skrevet i går, 06:08 Skrevet i går, 06:08 Korgutt skrev (14 timer siden): Er det ikke en viss fare for at brødene kan bli fornærmet av en slik påstand? Av respekt for brød så trekker jeg påstanden, en enkelt gjenlevende gjærcelle er selvfølgelig smartere enn infantino.
Baranladion Skrevet i går, 09:43 Skrevet i går, 09:43 (endret) skaftetryne32 skrev (3 timer siden): Av respekt for brød så trekker jeg påstanden, en enkelt gjenlevende gjærcelle er selvfølgelig smartere enn infantino. Bra. Nye sprell: https://talksport.com/football/world-cup/4463266/argentina-automatic-spot-world-cup-2030-petition-gianni-infantino/ Spania, Portugal og Morocco er vertsnasjoner i 2030, så de er selvfølgelig kvalifisert, men så setter man altså opp noen "100 års jubileum" kamper i Argentina, Uruguay og Paraguay, disse landene blir da også direkte kvalifisert. Tipper det blir utvidet til 64 lag også. FIFA og Infantino, om man legger godviljen til prøver vel bare å generere mest mulig blest og penger, noe man selvfølgelig får til ved å gjøre ting større, men det minner jo snart om OL etterhvert, der alle og enhver får være med. Det har vel aldri vært hensikten med fotball VM. Det verste er alt FIFA og Infantino foretar seg er så skamløst. De gjør bare som de vil, og lukker dørene for all kritikk og tuter på. Litt som Trump egentlig Endret i går, 09:48 av Baranladion 1
skaftetryne32 Skrevet i går, 09:52 Skrevet i går, 09:52 Baranladion skrev (7 minutter siden): Spania, Portugal og Morocco er vertsnasjoner i 2030, så de er selvfølgelig kvalifisert, men så setter man altså opp noen "100 års jubileum" kamper i Argentina, Uruguay og Paraguay, disse landene blir da også direkte kvalifisert. 6 automatisk kvalifiserte nasjoner, det er litt galskap, det er kanskje å dra det litt for langt å utestenge Argentina fra neste vm, men det føles mer riktig enn automatisk kvalfikasjon.
Baranladion Skrevet i går, 10:00 Skrevet i går, 10:00 skaftetryne32 skrev (Akkurat nå): 6 automatisk kvalifiserte nasjoner, det er litt galskap, det er kanskje å dra det litt for langt å utestenge Argentina fra neste vm, men det føles mer riktig enn automatisk kvalfikasjon. Ja, utestengelse er litt drøyt, men å gi de freepass når 6 av 10 land fra CONMEBOL blir kvalifisert er skikkelig merkelig. Men igjen, virker som Infantino gjør som han vil. Fredspris, suspensjon av karantene, utvidelse av VM og jubileumskamper som gir 3 ekstra lag en direkte VM plass. Handler ikke om fotballens beste det her altså, det handler om penger, makt og innflytelse.
Reg2000 Skrevet i går, 10:18 Skrevet i går, 10:18 23 minutes ago, skaftetryne32 said: 6 automatisk kvalifiserte nasjoner, det er litt galskap, det er kanskje å dra det litt for langt å utestenge Argentina fra neste vm, men det føles mer riktig enn automatisk kvalfikasjon. Argentina blir vel kvalifisert uansett. Blir det 64 lag blir ikke kvalifikasjonen så spennende da "alle" blir med.
Baranladion Skrevet i går, 17:08 Skrevet i går, 17:08 Sitat Spoiler Ifølge The Times og avisen Financial Times har Infantino (56) en plan om å selge deler av fotball-VM til private investorer. Det internasjonale fotballforbundet delte opplysningene kort tid senere i en pressemelding. Der skriver Fifa at de ønsker å opprette et nytt kommersielt selskap og hente inn opptil 4,2 milliarder dollar fra eksterne investorer. Ifølge flere medier skal planen være at Infantino selv tar over ledelsen for det kommersielle selskapet når hans siste periode som Fifa-president løper ut. Er på grensa til komisk altså. Fifa ønsker å selge eierandeler i VM
RookieNO Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Baranladion skrev (7 timer siden): Bra. Nye sprell: https://talksport.com/football/world-cup/4463266/argentina-automatic-spot-world-cup-2030-petition-gianni-infantino/ Spania, Portugal og Morocco er vertsnasjoner i 2030, så de er selvfølgelig kvalifisert, men så setter man altså opp noen "100 års jubileum" kamper i Argentina, Uruguay og Paraguay, disse landene blir da også direkte kvalifisert. Tipper det blir utvidet til 64 lag også. FIFA og Infantino, om man legger godviljen til prøver vel bare å generere mest mulig blest og penger, noe man selvfølgelig får til ved å gjøre ting større, men det minner jo snart om OL etterhvert, der alle og enhver får være med. Det har vel aldri vært hensikten med fotball VM. Det verste er alt FIFA og Infantino foretar seg er så skamløst. De gjør bare som de vil, og lukker dørene for all kritikk og tuter på. Litt som Trump egentlig Mye av grunnen til at dette ble gjort er jo for at FIFA skulle kunne tildele VM til Asia (les:Gulfaraberne) så fort som mulig. Regelen er at en konfederasjon ikke kan søke om å arrangere VM de 2 neste mesterskapene etter at de har arrangert det siste. Ved og tildele Europa, Afrika og Sør-Amerika 2030 mesterskapet kunne derfor Asia tildeles 2034 mesterskapet. Når FIFA igjen kunngjorde at kun Asia og Oceania kunne arrangere, så var det kun Saudi-Arabia som stod igjen som eneste søker. Dette informerte FIFA om allerede i desember 2024... Praktisk... Med den retningen FIFA nå tar så forlanger jeg at NFF melder ut Norge av FIFA. (Og UEFA hvis UEFA ikke tar grep) Så får vi heller stå på sidelinjen, for dette pisset gidder jeg ikke være med på lenger!
Van Der Linde Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Nå må noen voksne komme på banen og få satt en stopper for denne galskapen. Vis det i form av handling og ikke bare ord UEFA. Nå har begeret flommet over.
Rhabagatz Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden 41 minutes ago, Van Der Linde said: Nå må noen voksne komme på banen og få satt en stopper for denne galskapen. Vis det i form av handling og ikke bare ord UEFA. Nå har begeret flommet over. Bloomberg: UEFA vurderer boikott av FIFAs arrangementer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå