aa00 Skrevet tirsdag kl 15:42 Skrevet tirsdag kl 15:42 Hei, hvor normalt eller unormalt er det å ville ønske å ha med kjørelærer på oppkjøring?
SpecialForce Skrevet tirsdag kl 15:50 Skrevet tirsdag kl 15:50 Personlig har jeg aldri hørt om at det har vært et tema. Man kjører med sensor som foretar en vurdering. Det er til fordel for både sensor og eleven å unngå potensielle forstyrrelser når man skal gjennomføre en eksamen. 1
Gavekort Skrevet tirsdag kl 16:01 Skrevet tirsdag kl 16:01 aa00 skrev (16 minutter siden): Hei, hvor normalt eller unormalt er det å ville ønske å ha med kjørelærer på oppkjøring? Det forekommer, men har ikke inntrykk av at det er normalt. 1
aa00 Skrevet tirsdag kl 18:06 Forfatter Skrevet tirsdag kl 18:06 Bare en tanke som slo meg. Tenkte det kanskje var mer beroligende å ha med lærer, spesielt hvis man ikke består for da har læreren observert hva som må øves på..?
oddeh Skrevet tirsdag kl 18:14 Skrevet tirsdag kl 18:14 aa00 skrev (7 minutter siden): Bare en tanke som slo meg. Tenkte det kanskje var mer beroligende å ha med lærer, spesielt hvis man ikke består for da har læreren observert hva som må øves på..? Grunnen til at man består eller ikke er uansett dokumentert, så ser ikke poenget med å ha med kjørelærer. 2
Gavekort Skrevet tirsdag kl 18:16 Skrevet tirsdag kl 18:16 Det er sjeldent at det pleier å være vanskelig å forstå hvorfor man ikke bestod. Finner du en trygghet i å ha lærer med så kan du jo spørre, men du kommer til å klare deg fint alene. Kjørelærer kommer garantert til å få nerver av å sitte på med deg, siden de vet hvilke potensielle feil du kan gjøre. 1
Wheeljack Skrevet tirsdag kl 18:18 Skrevet tirsdag kl 18:18 Var veldig vanlig i mine trakter. Jeg hadde med kjørelærer på min oppkjøring (som riktignok var på slutiten av 90-tallet). Han hadde null påvirkning på sensor sine avgjørelser, men det var en trygghet for meg. 4
joandreas Skrevet tirsdag kl 18:25 Skrevet tirsdag kl 18:25 Så lenge man skjønner hva man ikke skal gjøre er det unødvendig.Om så britiske standarder er annerledes. https://youtu.be/XV7MlqitugY?si=XpZs8E2yTChoOt5F
leticia Skrevet tirsdag kl 20:33 Skrevet tirsdag kl 20:33 Har jeg aldri hørt om, så tviler på at det er særlig normalt. 1
The Avatar Skrevet tirsdag kl 21:20 Skrevet tirsdag kl 21:20 aa00 skrev (3 timer siden): Bare en tanke som slo meg. Tenkte det kanskje var mer beroligende å ha med lærer, spesielt hvis man ikke består for da har læreren observert hva som må øves på..? Det vil være ein dårleg køyrelærar som sender deg til oppkøyring utan å ha avdekt og retta opp i det som må øvast på. Har ikkje høyrt om nokon som har med køyrelæraren på oppkøyring, einaste grunnen til at køyrelæraren vil være med vil være i rollen som bileigar? 2
Sovna Skrevet tirsdag kl 21:49 Skrevet tirsdag kl 21:49 Det er helt opp til elevene selv å avgjøre om de finner trygghet i det. Et slikt ønske skal og blir akseptert av både sensor og lærer. Kan jo tenkes at en sensor med litt dårlige sosiale koder prøver seg med en bedre figur når en voksen lærer sitter i baksetet? Kan også være mer nevenyttig info du vil få av læreren din etter en ikke bestått prøve. En sensors evaluering er til stor del overfladisk. 3 1
Hanhijnn Skrevet i går, 05:48 Skrevet i går, 05:48 leticia skrev (9 timer siden): Har jeg aldri hørt om, så tviler på at det er særlig normalt. Det er slett ikke unormalt, men de fleste kjører uten. Kjenner flere som ønsket å ha med kjørelærer under oppkjøringen. 4
Sjørøver Skrevet i går, 06:47 Skrevet i går, 06:47 Sykdomstegn for samfunnet om det blir normalisert. Klarer ikke å ta oppkjøring alene, klarer ikke å snakke i telefonen, hvor stopper det?
Wheeljack Skrevet i går, 07:23 Skrevet i går, 07:23 Her var det mye rart gitt... Quote "Kjørelærer kommer garantert til å få nerver" Quote "Sykdomstegn for samfunnet" Quote "bare hvis kjørelærer er bileier" 5
Boing_80 Skrevet i går, 07:50 Skrevet i går, 07:50 (endret) aa00 skrev (17 timer siden): Hei, hvor normalt eller unormalt er det å ville ønske å ha med kjørelærer på oppkjøring? Det er helt og holdent opp til deg. Det er mennesker som sliter kraftig med prestasjonsangst, men det betyr ikke at de ikke har forstått teorien og ikke kan bruke kunnskapen i trafikken. For noen kan det handle om angst for autoriteter. Ikke noe problem med at kjørelæreren sitter i baksetet mens sensoren sitter foran. Så det er ikke snakk om normalt eller unormalt i denne sammenhengen, men heller om din egen trygghetsfølelse. Så lenge du viser at du kan bruke teorien i trafikken og tar de rette valgene, så er det helt okei. Endret i går, 08:51 av Boing_80 2
Boing_80 Skrevet i går, 07:53 Skrevet i går, 07:53 (endret) Sjørøver skrev (1 time siden): Sykdomstegn for samfunnet om det blir normalisert. Klarer ikke å ta oppkjøring alene, klarer ikke å snakke i telefonen, hvor stopper det? Du vet ikke så mye om angstlidelser du? Det er faktisk ganske mange som vil få en angstlidelse i løpet av livet. Er ikke snakk om sykdomstegn i samfunnet, men at utviklingen har gjort at slike tilstander fanges oftere opp. Og det finnes gode behandlingsmetoder som gjør at folk med ulike angstlidelser får bedre livskvalitet. https://www.oslo-universitetssykehus.no/fag-og-forskning/nasjonale-og-regionale-tjenester/nasjonal-kompetansetjeneste-for-utviklingshemning-og-psykisk-helse/angstlidelse/ Endret i går, 08:09 av Boing_80 4 1
Boing_80 Skrevet i går, 07:54 Skrevet i går, 07:54 (endret) leticia skrev (11 timer siden): Har jeg aldri hørt om, så tviler på at det er særlig normalt. Det er ganske normalt. Og godt er det at mennesker med angstlidelser ikke stigmatiseres når det gjelder bilkjøring. Bare for å ha sagt det; selv om jeg ikke har erfaring med en ting betyr ikke nødvendigvis at den ikke eksisterer. Det er bare et tegn på at jeg ikke vet alt. Endret i går, 07:58 av Boing_80 2
Subara Skrevet i går, 07:57 Skrevet i går, 07:57 aa00 skrev (16 timer siden): Hei, hvor normalt eller unormalt er det å ville ønske å ha med kjørelærer på oppkjøring? Kjørelæreren min ble med i bilen ved 2. oppkjøring. Dette ble bestemt etter at jeg strøk på 1. oppkjøring. Jeg fikk lukeparkering. Jeg følte meg mye roligere med kjørlæreren i bilen, som selvfølgelig ikke sa ett ord under hele oppkjøringen. Jeg stod denne gangen. Fikk heller ikke lukeparkering. Hvis man er veldig nervøs før oppkjøring, kan å ha med kjørelæreren være en støtte. Jeg hadde spurt om det. 4
Boing_80 Skrevet i går, 08:00 Skrevet i går, 08:00 (endret) Subara skrev (6 minutter siden): Kjørelæreren min ble med i bilen ved 2. oppkjøring. Dette ble bestemt etter at jeg strøk på 1. oppkjøring. Jeg fikk lukeparkering. Jeg følte meg mye roligere med kjørlæreren i bilen, som selvfølgelig ikke sa ett ord under hele oppkjøringen. Jeg stod denne gangen. Fikk heller ikke lukeparkering. Hvis man er veldig nervøs før oppkjøring, kan å ha med kjørelæreren være en støtte. Jeg hadde spurt om det. Jeg hadde også kjørelæreren min med i bilen under oppkjøringen som 20-åring. Slet mye med angst som ung. Har hatt førerkortet siden 2004, aldri mistet det. Kjørelæreren ble en trygghet som min egen far aldri har vært i nærheten av å bli. Endret i går, 08:04 av Boing_80 2 1
Boing_80 Skrevet i går, 08:07 Skrevet i går, 08:07 (endret) aa00 skrev (19 timer siden): Bare en tanke som slo meg. Tenkte det kanskje var mer beroligende å ha med lærer, spesielt hvis man ikke består for da har læreren observert hva som må øves på..? Ta det helt med ro. Jeg antar at du er flink til mange ting, men sliter med å prestere foran andre? I så fall er det ikke ulovlig å be om at kjørelæreren blir med i bilen under oppkjøringen. Om noe ikke forstås som noe vanlig trenger ikke å bety at det er unormalt. Endret i går, 13:44 av Boing_80 2
Anbefalte innlegg