Letterboxd Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Hei. Jeg er relativt høyfungerende deprimert og har ingen mål eller ambisjoner. Lei av å være konstant nøytral. Jeg går til psykologer, men framgang tar tid. Jeg har 350.000 tusen kroner på kontoen og ingen gjeld. I teorien bør jeg ikke bruke alt, så for eksempel bruke 50 - 100 tusen av de. Hvis man ikke har noe mening hva bør man gjøre? Prøve noe nytt? - Dra på ferie? Man kan vel finne 2 ukers ferie for 50 tusen? Besøke Japan/Korea/Kina/Taiwan eller kanskje et enklere land der alle snakker engelsk? - Kjøpe noe materialistisk? Gaming pc, teknologi eller noe slags kjøretøy? Jeg har ikke førerkort enda men kan betale for førerkurs - Donere bort stor sum? Ikke garanti at jeg føler meg bedre etterpå, og hvem skal jeg donere til? - Kosmetisk operasjon? Hår transplant? (har virkelig ikke lyst å gjøre noen av disse) - Noen andre tanker eller ting man kan prøve? Jeg går til psykologer og prøver å finne rette psykolog for meg, så se bort ifra psykolog som svar akkurat nå. Jeg gjør det allerede.
vampyrica Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Snakk med legen om henvisning til ketamin behandling eller gå privat til en spesialist i meta kognitiv terapi, begge har en høy suksess ratio (9/10 meta kognitiv dog kan ta mer timer om en er i dyp depresjon hvor Ketamin ligger på omtrent samme tall men hjelper mer på dypere depresjon). Det er håp og det er enklere når man har penger på bok til å bli bedre fremfor offentlig og ikke oppdatert på spesialisering. Snakk med legen om det, om det er lang ventetid med ketamin så gå privat 5 timer på meta kognitiv og se hvordan du føler deg.
Tussi Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Enig med @vampyrica, se om du kan få keatminbehandling, evt privat
Letterboxd Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden Takk for ketamin tipset. Det kan gi urineringshyppighet problemer, så jeg vet ikke om det er for meg. Håper andre har noen tips hva bruke penger på
Kakkelfant Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Sett det på høyrentekonto og få 5% avkastning mens du tar deg av det mentale - å tenke er gratis, begynn med verdier og mening - definer, utvikle og vedlikeholde. Bygg forgreninger for en robust struktur mellom variablene. Ta det som faller seg naturlig for deg og jobb deg videre derfra. Ingenting kommer rekende på en fjøl, du må jobbe for alt, både for å skape og for å vedlikehold - det du ikke bruker renner bort i tidens elv.. Endret 2 timer siden av Kakkelfant 1
leticia Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Letterboxd skrev (36 minutter siden): Takk for ketamin tipset. Det kan gi urineringshyppighet problemer, så jeg vet ikke om det er for meg. Håper andre har noen tips hva bruke penger på Skulle ikke du kjøpe deg en bolig da? Når du er i det moduset der så bør du ikke slenge rundt deg med penger på "tullete" ting. Du kan trenge dem senere. Sett dem inn i fond. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå