Snikpellik Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden (endret) Klote skrev (18 minutter siden): De vant til og med valget på overfladiskhet. Det skulle ikke mer til enn en hjemkommen helt fra FN. En smilende Stoltenberg på Nrk, med "hei, jeg er kommet hjem!". Stoltenberg kom fra NATO. Ikke FN. Nordmenn er av gode grunner veldig opptatt av forsvars- og sikkerhetspolitikk nå, målinger viser at det var en av de viktigste sakene i valget. Det samme med økonomi. Stoltenberg som del av regjeringen fremstår i manges øyne som trygg og erfaren på felter som er viktige for folk, spesielt etter hans meget gode jobb som NATO-sjef og bakgrunn. Dette er ikke "overfladiskhet", folk ønsker trygghet og erfaring i landets ledelse i det som er usikre tider. Endret 17 timer siden av Snikpellik 3
Mag ne Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden (endret) Har Trump litt rett? Det jeg hører er litt som at "togforsinkelser kunne vært mindre hvis folk ikke hadde vært sånn imot Hitler". Nei, en mulig slutt på ytringsfrihet og reelt demokrati er for alvorlig negativt til at det er "litt rett". Endret 17 timer siden av Mag ne 3
Hugo_Hardnuts Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Klote skrev (12 timer siden): Fredelig Europa er årsaken til at EU kunne etableres, ikke omvendt. Nå er det vanskelig å bevise grunnene til at noe ikke skjer, men realiteten var jo at Europa har vært en verdensdel preget av store og blodige kriger i mange århundrer frem til andre verdenskrig ble avsluttet, mens det ikke har vært en eneste væpnet konflikt mellom medlemsstatene i etterkant. Særlig sentrerte krigene på 18- og 19-hundretallet seg om ressursene i Sentral-Europa, spesielt grenseområdene mellom Tyskland og Frankrike. Det var i årene etter 2.vk fortsatt uenighet mellom Frankrike og Tyskland om råderetten over og tilgangen til disse ressursene. Hele hovedhensikten med etableringen av kull- og stålunionen (som var forløperen til EU) i 1951 var at en overnasjonal myndighet skulle styre dette, slik at det ikke lenger var verken grunnlag for konflikt eller mulighet for en enkelt stat å bruke ressursene til ensidig opprusting, og gjøre landene økonomisk avhengige av hverandre. Uten å kunne bevise noe kausalt forhold der, tilsier logikken og historikken at dette har vist seg å være et riktig grep. 4
Hugo_Hardnuts Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Vokteren skrev (På 24.9.2025 den 8.52): Hvis man setter på filteret og overser Trumps provoserende stil, er essensen viktig nok i flere av sakene han omtaler: https://www.vg.no/nyheter/i/Jbk6aj/reaksjoner-etter-donald-trumps-tale-i-fn Kritikk av Europas naive innvandringspolitikk er helt på sin plass Likeså Europas unnfallenhet mhp forsvar og naive forhold til Russland. EUs politiske og økonomiske ekspansjon med rigide detaljreguleringer og kvelende globalisme har også på mange måter spilt falitt. Området hvor Trump burde uttalt seg mye mer forsiktig, er innen klima, miljø og grønn omstilling. Aktørenes læring, prøving og feiling skal selvsagt evalueres og kritiseres, men dette er et vekstområde i rivende utvikling. Støres reaksjon på Trumps tale ble akkurat som forventet av en ukritisk EUvenn med politisk overkorrekt akking, uffing og forsvar av en utvikling som har skapt mange av dagens utfordringer. Problemet med Trump er jo at det er vanskelig å vite hva fyren egentlig mener. Man sier at en klokke som står stille viser riktig klokkeslett to ganger i døgnet, mens med Trump er det litt som at han stiller klokken til stadighet og derfor er nødt til å treffer innimellom. 3
Krig og fred Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden 2 hours ago, Villfaren said: Uansett faktisk? Hehe ok. Det er jo dette som er hovedproblemet til folk. Hvor i hovedinnlegget nenvnes det Epstein eller tafsing på kvinner? Det hadde vært mye bedre om folk kunne diskutert sak fremfor person, aka trynefaktor. Trump er trolig en pedofil, alt tyder på det. Han er uansett en overgriper som har begått voldtekt. Det sitter sikkert mange pedofile i fengsel med høy utdannelse som er dyktige på det ene og det andre, allikevel er det kun dere høyrevridde som skal til støtt og stadig forsvare Trump fordi han kan ha rett noen ganger. 2
Folkflesk Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden herzeleid skrev (18 timer siden): Så er Trump langt fra den eneste som har advart mot dette, flere av oss har gjort det i årevis, og for Trump sin del kan vi spekulere i om det primært har vært egne/amerikanske interesser som har motivert ham heller enn en analyse av hva som er hensiktsmessig for Europa. Åpenbart det første. Er det noe vi vet sikkert om Trump er det han driter 110% i hva som er hensiktsmessig for Europa. 1
fredrik2 Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden 1 hour ago, Krig og fred said: Trump er trolig en pedofil, alt tyder på det. Vad tyder på det? Epstein filerna som ingen har sett? Noe mer? 3
Atib Azzad Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden 2 hours ago, Mag ne said: Har Trump litt rett? Det jeg hører er litt som at "togforsinkelser kunne vært mindre hvis folk ikke hadde vært sånn imot Hitler". Nei, en mulig slutt på ytringsfrihet og reelt demokrati er for alvorlig negativt til at det er "litt rett". En morsom sidenote til dette, er at dette utrykket made the trains run on time, verken er sant for Moussolinis fascist-Italia, eller Hitlers nazi-Tyskland. Den effektiviteten, nøyaktigheten, og punktligheten som ofte assosieres med tyske nazister, kan forklares med at de arvet et svært effektivt, punktlig, og nøyaktig, system, som de i stor grad vanskjøttet. 3
Neptun1 Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden fredrik2 skrev (14 minutter siden): Vad tyder på det? Epstein filerna som ingen har sett? Noe mer? Det er mer enn godt nok, særlig når meningsfeller som til daglig befatter seg med MAGA-ordet og utseendet til Trump skriver det samme. For Trump er det automatisk feil å kritisere europeiske land som importerer olje og gass fra Russland samt advare mot den totalt uansvarlige innvandringen som ingen Vesteuropeiske land vil slutte med. Heller ikke Europas unnfallenhet er noe Støre kan si seg enig i. 2
Villfaren Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Krig og fred skrev (1 time siden): Trump er trolig en pedofil, alt tyder på det. Han er uansett en overgriper som har begått voldtekt. Det sitter sikkert mange pedofile i fengsel med høy utdannelse som er dyktige på det ene og det andre, allikevel er det kun dere høyrevridde som skal til støtt og stadig forsvare Trump fordi han kan ha rett noen ganger. Igjen, du snakker kun om person. Tråden handler ikkje om Trump generelt. Ikkje bryr eg meg i denne tråden om han er pedofil eller kriminell. Eg lurer på om det han SIER er litt rett. Og hvem i alle dager er du som påstår at eg støtter Trump? Når har eg noen gang sagt eg at eg støtter Trump? Eg hater fyren! Skulle ønske han døde. Skulle ønske hele MAGA forsvant. Men har han rett i noe av det han sier når han ikkje rabler? Ja, det mener eg. Mener eg at innvandringen failer? Ja, det gjør eg. Se de siste nyhetsoppslagene om England, Sverige, Frankrike, Italia osv. Hvordan kan det ha seg at polakken som vi så på som slaurer og kriminelle og "mindreverdige" målt opp mot den stolte nordmannen har en av de laveste kriminelle statestikkene, er ett av landene som gjør det best i europa osv? Hva skiller for eksempel Polen mot Norge i disse dager??? Mener eg at Trump er en hakkande gal dement fyr? Ja, det gjør eg. Mener eg at EU skyter seg selv litt i foten med alle reglene, og lovene de finner på? Ja, det gjør eg. Frykter eg kollaps i EU`s marked pga Kina? Ja, det gjør eg. Mener eg at du er venstrevridd og har en enorm trynefaktor? Ja, det gjør eg, du dømte også meg. Gir eg penger til folk og fe som eg mener fortjener det eller trenger det? Ja, det gjør eg. Vil eg ha fred? Ja det vil eg. DU og sånne som deg er grunnen til at MAGA eksisterer og at hatet vokser frem, fordi du har ett sånt enormt indre hat mot meg som stiller spørsmål om vi gjør ting rett. Det finnes bare Ja eller nei hos deg og dine. 1
WiiBoy Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden 2 hours ago, Krig og fred said: Trump er trolig en pedofil, alt tyder på det. Det tviler jeg på at du har noen særlig dekning for. Yngste påståtte offeret til Epstein var 14 år, det er å strekke pedofili begrepet litt og det er ingen kobling mellom de yngste ofrene og Trump etter hva jeg vet. Jeg er 100% i mot Epsteins handlinger og jeg er 100% sikker på at DT var godt kjent med hva som foregikk, og deltok gladelig.
Krig og fred Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden 1 hour ago, fredrik2 said: Vad tyder på det? Epstein filerna som ingen har sett? Noe mer? Det er åpenbart at det er noe som foregår. 1
Krig og fred Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden (endret) 35 minutes ago, WiiBoy said: Det tviler jeg på at du har noen særlig dekning for. Yngste påståtte offeret til Epstein var 14 år, det er å strekke pedofili begrepet litt og det er ingen kobling mellom de yngste ofrene og Trump etter hva jeg vet. Jeg er 100% i mot Epsteins handlinger og jeg er 100% sikker på at DT var godt kjent med hva som foregikk, og deltok gladelig. Du har sikkert rett rent teknisk. Men at han liker yngre jenter (for unge) virker ganske så rimelig å anta. Endret 13 timer siden av Krig og fred 1
Klote Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Villfaren skrev (1 time siden): Igjen, du snakker kun om person. Tråden handler ikkje om Trump generelt. Ikkje bryr eg meg i denne tråden om han er pedofil eller kriminell. Eg lurer på om det han SIER er litt rett. Og hvem i alle dager er du som påstår at eg støtter Trump? Når har eg noen gang sagt eg at eg støtter Trump? Eg hater fyren! Skulle ønske han døde. Skulle ønske hele MAGA forsvant. Men har han rett i noe av det han sier når han ikkje rabler? Ja, det mener eg. Mener eg at innvandringen failer? Ja, det gjør eg. Se de siste nyhetsoppslagene om England, Sverige, Frankrike, Italia osv. Hvordan kan det ha seg at polakken som vi så på som slaurer og kriminelle og "mindreverdige" målt opp mot den stolte nordmannen har en av de laveste kriminelle statestikkene, er ett av landene som gjør det best i europa osv? Hva skiller for eksempel Polen mot Norge i disse dager??? Mener eg at Trump er en hakkande gal dement fyr? Ja, det gjør eg. Mener eg at EU skyter seg selv litt i foten med alle reglene, og lovene de finner på? Ja, det gjør eg. Frykter eg kollaps i EU`s marked pga Kina? Ja, det gjør eg. Mener eg at du er venstrevridd og har en enorm trynefaktor? Ja, det gjør eg, du dømte også meg. Gir eg penger til folk og fe som eg mener fortjener det eller trenger det? Ja, det gjør eg. Vil eg ha fred? Ja det vil eg. DU og sånne som deg er grunnen til at MAGA eksisterer og at hatet vokser frem, fordi du har ett sånt enormt indre hat mot meg som stiller spørsmål om vi gjør ting rett. Det finnes bare Ja eller nei hos deg og dine. Veldig innsiktsfullt skrevet. Problemet er at folk flest klarer ikke å tenke så langt. Resonnementet og budskapet er alt for komplisert for mange. Da er det så mye enklere å diskutere seksuell legning og fjas rundt utseende osv. Det er riktig nivå. Det som er skremmende er å tenke på hvem som utgjør flertallet, og at alle har stemmerett. 2
fredrik2 Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden 19 minutes ago, Krig og fred said: Det er åpenbart at det er noe som foregår. Orkade ikke se videorna men baserat på namnen på dem så har du alltså inget alls. Dottern var alltså 25 når han kom med den kommentaren. Hvis man länkar till youtube videor så borde man i det minsta skriva vad de handlar om.
Krig og fred Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden 8 minutes ago, fredrik2 said: Orkade ikke se videorna men baserat på namnen på dem så har du alltså inget alls. Dottern var alltså 25 når han kom med den kommentaren. Hvis man länkar till youtube videor så borde man i det minsta skriva vad de handlar om. Jeg antok at du hadde fått med deg ting trump har sagt opp igjennom årene, men du lukker tydeligvis øynene for det. Videoene hadde vært en god mulighet for deg til å høre det, men du velger å ignorere det. 1
fredrik2 Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden 20 minutes ago, Krig og fred said: Jeg antok at du hadde fått med deg ting trump har sagt opp igjennom årene, men du lukker tydeligvis øynene for det. Videoene hadde vært en god mulighet for deg til å høre det, men du velger å ignorere det. Enligt titeln till den första videon så vill han dejta en 20 åring, i den andra videon sier han noe om sin 25 åriga datter. Vad Epstein har hållit på med i detalj vet jag ikke. Vad Trump har gjort tillsammans med honom finns det bara spekulationer om. Enligt en annan handlar det i yngsta fallet om en 14 åring. Inget av detta er i närheten av någon form av pedofili enlig min förståelse av det ordet. Tycker videor er dåliga som kilder. Når man som du ikke ens orkar skriva vad de handlar om er de ännu värre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå