Gå til innhold

Attentatet på Charlie Kirk

Sir

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne tråden utvikler seg veldig kjapt så blir mye å lese om man skal få med seg alt. 

Angående CK og hans likesinnede, dette sitatet fra Barack Obama er så viktig. 

Screenshot_20250916_160744_Threads.thumb.jpg.edcb19a6b97227c7cc35735267e402c1.jpg

• Liker 4
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
leticia skrev (4 minutter siden):

Denne tråden utvikler seg veldig kjapt så blir mye å lese om man skal få med seg alt. 

Screenshot_20250916_160744_Threads.thumb.jpg.edcb19a6b97227c7cc35735267e402c1.jpg

Vil bare minne om at selv om jeg er helt uenig i CK sitt syn på prevensjon, så var ikke dette religiøst betinget, det var heller betinget av et forvrengt syn på kvinner som brukte prevensjon

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Theo343 skrev (2 timer siden):

Jeg vil si at det egentlig viser ondskapen som bor i enkelte mennesker i dag. Ekte ondskap. Jeg håper det bare er uavklart psykologisk problematikk, men jeg holder ikke pusten.

Og de som ikke forstår eller ser at dette er ren ondskap er en del av problemet.

Uansett om man føler seg marginalisert av noen med et annet politisk syn om ting du føler sterkt på. Så er det ingen unnskyldning. Det er likevel ondskap og desverre bekymringsfult avslørende.

For kristenkonservative så er det bare å hylle Kirk for uansett hva han enn gjorde og sa.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Tussi skrev (1 minutt siden):

Vil bare minne om at selv om jeg er helt uenig i CK sitt syn på prevensjon, så var ikke dette religiøst betinget, det var heller betinget av et forvrengt syn på kvinner som brukte prevensjon

Dette var ikke et innlegg rettet mot deg, jeg vet du ikke mener det samme som han om prevensjon. Men klart, man kan overføre sitatet til å gjelde andre saker hvor utøvelse av religion hindrer kvinners rettigheter. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
leticia skrev (9 minutter siden):

Dette var ikke et innlegg rettet mot deg, jeg vet du ikke mener det samme som han om prevensjon. Men klart, man kan overføre sitatet til å gjelde andre saker hvor utøvelse av religion hindrer kvinners rettigheter. 

Poenget mitt var at det var ikke en moralsk motstand, men en motstand basert på fordommer,  og dermed tror jeg heller ikke han ville forby det

Endret av Tussi
Lagt til siste delsetning
Skrevet (endret)
Theo343 skrev (1 time siden):

Han er sikkert ikke en perfekt person på noe som helst måte. Vi har jo folk i denne tråden som kaster absurde beskyldninger alle veier. Ganske så drøye sådane. Så vi kan jo sette standarden ganske lavt. 

At han på en side representerer noe man mener Kirk var sterkt i  mot men likevel poengterer at drap ikke er noe man skal hylle er kjernen i budskapet. Så kan vi sikkert klare å finne noen skjeletter i alles skap på begge sider.

Og hva er standarden? Det er uansett amerikanere i USA som kjenner det aller mest på kroppen. Ikke en nordmann fra Trysil.

Endret av Boing_80
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Det er visst en del grums i denne podcasten han hadde som viser hvor ekstrem han faktisk var.

Dette er en uttalelse han hadde i 2022 om mannen som angrep på Paul Pelosi med hammer. Et angrep som førte til kraniebrudd som måtte opereres:

“And why is he still in jail? Why has he not been bailed out? By the way, if some amazing patriot out there in San Francisco or the Bay Area wants to be a midterm hero, someone should go and bail this guy out"

🤷‍♂️

• Liker 2
Skrevet

Det eneste jeg vet helt sikkert, er at både høyre- og venstresiden tar helt feil. De slåss ikke mot hverandre, men mot stråmenn de selv har bygd. Prøv å les en debatt om Kirk på SoMe, det er kun skitkasting, og null fakta.

Når jeg nå nettopp så Vance på The Charlie Kirk Show, så er det helt tydelig at Vance gleder seg veldig over å kunne bruke dette politisk fremover. Han var som en unge i en godteributikk. Dette var beleilig. Kanskje for beleilig, hvis det er lov å si...

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Griever skrev (6 minutter siden):

Det er visst en del grums i denne podcasten han hadde som viser hvor ekstrem han faktisk var.

Dette er en uttalelse han hadde i 2022 om mannen som angrep på Paul Pelosi med hammer. Et angrep som førte til kraniebrudd som måtte opereres:

“And why is he still in jail? Why has he not been bailed out? By the way, if some amazing patriot out there in San Francisco or the Bay Area wants to be a midterm hero, someone should go and bail this guy out"

🤷‍♂️

Det er en ufyselig ting å si, oh like forkastelig som det som sies om han nå

• Liker 2
Skrevet
Tussi skrev (1 minutt siden):

Det er en ufyselig ting å si, oh like forkastelig som det som sies om han nå

Er det av samme ulla er det selvfølgelig det.

Jeg skulle bare likt å se noen av dem i fb feeden min som løftet han frem som kun en fredelig debatant på evig søken etter sannhet, som også snakket om voldsvenstre og slikt ville moderert uttalelsene sine, og heller vedgått at enkeltpersoner ikke representerer en hel bevegelse, ei heller en så profilert som Charlie Kirk.

Så langt regner det fortsatt med kritikk mot det forferdelige og voldselskende venstrefolket. 🤷‍♂️

• Liker 2
Skrevet (endret)
BadCat skrev (2 timer siden):

Denne polariseringa begynner å bli langdryg.

Så ikke bidra til økt polarisering.👍 (Sier ikke nødvendig at DU gjør det, men på generell basis bør folk slutte å gjøre det)

Endret av Duriello
  • Liker 2
Skrevet
Griever skrev (1 minutt siden):

Er det av samme ulla er det selvfølgelig det.

Jeg skulle bare likt å se noen av dem i fb feeden min som løftet han frem som kun en fredelig debatant på evig søken etter sannhet, som også snakket om voldsvenstre og slikt ville moderert uttalelsene sine, og heller vedgått at enkeltpersoner ikke representerer en hel bevegelse, ei heller en så profilert som Charlie Kirk.

Så langt regner det fortsatt med kritikk mot det forferdelige og voldselskende venstrefolket. 🤷‍♂️

Jeg tror det er åpenbart at det amerikanske samfunnet er så splittet at de ikke engang ser menneskeverdet I sine meningsmotstandere. 

Og myndighetene hjelper ikke til akkurat

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (1 time siden):

300 klager er lite i en sak med så mye oppmerksomhet.

Jeg mener det er mye. Fordi det er en fyr som mange ikke har hørt om engang og det er over atlanteren. 

• Liker 1
Skrevet
1 minute ago, Duriello said:

Så ikke bidra til økt polarisering.👍 (Sier ikke nødvendig at DU gjør det, men på generell basis bør folk gjøre det)

Enig, i en perfekt verden, men det er ikke realistisk.

Polarisering fungerer. De som polariserer mest kommer til å vinne. Taperne er de som venner det andre kinnet til. Den som tilgir. Den som er "The Better Man". The Better Man taper hver eneste gang.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Skurupu skrev (Akkurat nå):

Polarisering fungerer. De som polariserer mest kommer til å vinne. Taperne er de som venner det andre kinnet til. Den som tilgir. Den som er "The Better Man". The Better Man taper hver eneste gang.

I denne konflikten er det ingen som tilgir 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Snikpellik skrev (6 timer siden):

I etterkant av drapet har det blitt spredt falske nyheter i sosiale medier, både fra bots, republikanske politikere og store desinformasjonskontoer om at James Hetfield i Metallica har tilbudt seg å betale for levekostnader og utdannelse til Charlie Kirks barn. Noen postet dette her inne også. Dette stemmer ikke.

AI-genererte bilder som viser Hetfield omfavne Kirks far har også blitt spredt, samt påstander om at Hetfield delte Kirks pro-russiske syn på Ukraina. Dette stemmer heller ikke. Hetfield har derimot engasjert seg for skadde ukrainske soldater, donert penger til ukrainske flyktninger og støttet Ukrainas forsvarskamp, stikk i strid med hva Kirk mente om temaet.

Dette er et av mange eksempler på hvordan Russland og andre bruker denne saken til å påvirke.

Har du bare lagt merke til dette? Ikke alle de andre falske nyhetene some er blitt spredt i sosiale medier som har vært så utspred at til og med VG har omtalt dem?
Merkelig å bare peke ut et par mindre saker mens du.. jeg antar bevisst siden du virker bruke mye tid på sosiale medier ignorerer eller i det minste ikke tar med sakene som har blitt delt i mye større grad. 

Altså jeg er ikke uenig med deg om sakene du tar opp. Falsk informasjon er forskastelig.. stusser bare på sakene du velger ut.

https://www.vg.no/nyheter/i/W0wBgr/oversvoemmes-av-falske-paastander-etter-kirk-drapet-en-kamp-om-sannheten

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Skurupu skrev (9 minutter siden):

Dessverre så virker det som at det er tilfelle... 😮‍💨

Endret av Duriello
Skrevet
BadCat skrev (2 timer siden):

Jeg er overrasket over at det er så få Jeg har sendt oppunder 10 klager alene.

Mer effektivt om du ringer til 10++ bekjente å får dem til å klage for deg. 

Dersom en tillfeldig fyr sender klage 20 ganger så blir det jo ikke tatt seriøst.

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 hour ago, leticia said:

Helt enig i denne plakaten. Både når det gjelder de som forsøker å få innført sharia lov og de som evt. skal tvinge sin kristne tro på andre. Hvorvidt Kirk forsøkte å tvinge noen vet jeg ikke da han var i overkant inkluderende i debatter jeg har sett til nå (laptopen lades ofte denne uken).

Endret av Theo343
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...