FrihetensRegn Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Revie skrev (1 minutt siden): Fint å se demonstrasjoner som retter denne oppmerksomheten mot demokratiske verdier og ytringsfrihet i Europa og Asia, i tillegg til Amerika. Det ser heldigvis ut at folk flest støtter ytringsfriheten, selv om mange prøver å kvele den, spesielt her i Europa, der EU og flere europeiske regjeringer nå forsøker å kontrollere og sensurere diskurs. Det er fint å se oppmerksomheten og støtten Charlie Kirk og hans ideer får verden over. Og motstanderne skriker og hyler. 1
jallajall Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 1 minute ago, Tussi said: Ja, hvis formålet er å true dem til taushet eller få dem til å leve i frykt. Hvis de gjør en dårlig jobb som ansatt så må en hellet påpeke det. . Noen abortmotstandere opprettet en slik liste for en del år tilbake, flere av abortlegene på listen ble drept. Slike lister er å leke med andres liv, det er ikke greit Formålet er verken å true de eller få de til å leve i frykt, men å dele informasjon om hvilke man bør styre unna og hvorfor. At noen misbruker slik informasjon blit litt annet.. 1
Revie Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden FrihetensRegn skrev (2 minutter siden): Hva med ICE opptøyene som var nylig? Hva med George Floyd? Eller helt tilbake til Rodney King på 90-tallet? Er mange eksempler å ta av. Syns også stillheten i venstrelenende media rundt Iryna Zarutska var stygg. Først denne uka kom nyheten hit og TV2 vinklet det til at dette ville fore MAGA osv. Motbydelig vinkling. Uskyldig krigsflyktning drept av en rasist med 14 arrestasjoner på seg, og dør alene i en vogn. TV2-journalistene sutrer fordi de mener 'magamagamaga' vil tjene på det. Lite integritet på Høgskolen i Volda i disse dager? 2 1
Sir Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Folkflesk skrev (6 minutter siden): Ser det står "Featured professors. Unmasking radical professors" og så kommer Hunter Biden opp som et av navnene. Hva i alle dager er poenget med det? Det står at han jobbet som foreleser. 1
Cyrio Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden VifteKopp skrev (Akkurat nå): Hvem stormet Kongressen og forsøkte å begå statskupp? Konservative vandret inn i kongressen, det stemmer. Samtidig spurte jeg selv chatgpt, dette er jo BLM, men de har jo sin tilhørlighet på venstresiden. If you take that ACLED data: fewer than 220 locations saw “violent demonstrations” out of ~7,750 BLM-linked events in those months. That gives an idea of how many protests turned into something more violent, in that period. 220 voldelige demonstrasjoner der altså. Samtidig har vi folk som nå heier frem at folk har blitt drept. Synes ikke akkurat at man kan stille seg bak det samtidig som man fordømmer motstanderen sin.
Folkflesk Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden FrihetensRegn skrev (2 minutter siden): Det ser heldigvis ut at folk flest støtter ytringsfriheten, selv om mange prøver å kvele den, spesielt her i Europa, der EU og flere europeiske regjeringer nå forsøker å kontrollere og sensurere diskurs. Det er fint å se oppmerksomheten og støtten Charlie Kirk og hans ideer får verden over. Og motstanderne skriker og hyler. Verden over? Hvor mange så du ute i gatene i Oslo f.eks? 1
VifteKopp Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Cyrio skrev (1 minutt siden): Konservative vandret inn i kongressen, det stemmer. Nei. MAGA forsøkte å forhindre verifiseringen av presidentvalget og begå et statskupp. 5
Folkflesk Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Sir skrev (5 minutter siden): Dforeleser. Endret 1 time siden av Folkflesk
Ove38 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Her en som tenker han skjøt Kirk for å beskytte sin transgender partner. Og at det ikke kan være tilfeldig at han skjøt Kirk rette etter at Kirk fikk et spørsmål om transgender personer. 1
FrihetensRegn Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden VifteKopp skrev (4 minutter siden): Hva med stormingen av Kongressen 6. januar? Protester og demonstrasjoner mot valgfusk og dypstaten er helt naturlige og akseptable. Samme gjerlder mot covidrestriksjoner og konspirasjonsteorier som media og myndigheter sprer, som for eksempel Russiagate, som viste seg å være falsk. Akkurat nå er det demonstrasjoner mot masseinnvandring til UK, der flere hundre tusen deltar. Så lenge man ikke stenger veier og brenner ned biler og plyndrer butikker, så er demonstrasjoner helt ok. 3 1
leticia Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Tussi skrev (25 minutter siden): Ikke så lett å sove. Så slenger ut et spørsmål. Noen kommenterte at denne saken får langt mer oppmerksomhet enn drapene på det demokratiske ekteparet. Og det stemmer. Men var det i det hele tatt noen som, i forbindelse med den saken, sa at drapene var galt "men"? Var det i det hele tatt noen diskusjon om deres syn på ting eller noe? For det er jo det jeg føler denne diskusjonen handler om. Alle tar på en måte avstand, ,men bare må påpeke at han var fæl ift ditt og datt. Det sa Ingen om dem, som jeg fikk med meg Kan det være så enkelt som at de demokratene ikke var fæle ift ditt og datt? Jeg er blant de som hadde null kjennskap til denne fyren før dette skjedde. Jeg har sett på noen av videoene som har kommet fram etterpå av ting han skal ha sagt, meningene, holdningene hans. Kan ikke annet enn å bli kvalm av dem. Men ingen, absolutt ingen, uansett politisk ståsted skal bli skadet eller drept pga hva de mener. Likevel så mener jeg at han her gikk langt utover ytringsfriheten (iallefall i norsk målestokk), i amerikansk målestokk så er det vel presidenten som nå tilnærmet er loven, og man kan ikke ytre seg mot noe han og hans MAGA - sekt er uenige i. 1 2
VifteKopp Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden FrihetensRegn skrev (Akkurat nå): Protester og demonstrasjoner mot valgfusk og dypstaten er helt naturlige og akseptable. Det var ikke "protester og demonstrasjoner". Disse anti-amerikanske MAGA-tilhengere forsøkte å forhindre verifiseringen av presidentvalget og begå statskupp. 5 2
DukeNukem3d Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden FrihetensRegn skrev (19 minutter siden): En ting som er verdt å merke seg etter at de drepte Charlie, er at det ikke er noen opptøyer, ingen politibiler er satt i brann, ingen butikker er plyndret og ingen veier blokkeres, som ofte skjer når venstresiden skal markere noe de er misfornøyd med. Istedenfor møtes man heller til et minutts stillhet, vake, man ber sammen, man oppfordrer til dialog, diskusjoner og ytringsfrihet generelt, som Charlie Kirk var opptatt av. Venstresiden: Høyresiden: 1
FrihetensRegn Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Folkflesk skrev (3 minutter siden): Verden over? Hvor mange så du ute i gatene i Oslo f.eks? Må man være ute i en gate for å bli informert? Jeg tror veldig mange nordmenn nå vet hvem Charlie Kirk er, som ikke visste hvem han var eller knapt hadde hørt navnet hans, for en uke siden. Så selv om drapet er forkastelig, har det en positiv effekt at flere mennesker, spesielt unge menn, nå kan søke opp Charlie Kirk sine videoer på internettet og lære om politikk som ikke nødvendigvis er forhåndssensurert av NRK. 1
Cyrio Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden VifteKopp skrev (2 minutter siden): Nei. MAGA forsøkte å forhindre verifiseringen av presidentvalget og begå et statskupp. Og si at MAGA forsøkte å begå et statskupp der er å si at uttalelsen til nylig avgåtte Kaur var på vegne av hele partiet Rødt og resten av venstresiden i Norge. En gjeng oppurtinister var frustrerte, benyttet seg av det pågående kaoset og gikk inn i en offentlig bygning. That's it, dine drømmer om en totalitær høyreside er dessverre ikke oppfylt enda. Det var 1 person som ble skutt i det "angrepet", og det var en av de sivile. Og det sier vel egentlig litt om hvor godt organisert det kuppet var gitt. 2
Tussi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden leticia skrev (1 minutt siden): Kan det være så enkelt som at de demokratene ikke var fæle ift ditt og datt? Jeg er blant de som hadde null kjennskap til denne fyren før dette skjedde. Jeg har sett på noen av videoene som har kommet fram etterpå av ting han skal ha sagt, meningene, holdningene hans. Kan ikke annet enn å bli kvalm av dem. Men ingen, absolutt ingen, uansett politisk ståsted skal bli skadet eller drept pga hva de mener. Likevel så mener jeg at han her gikk langt utover ytringsfriheten (iallefall i norsk målestokk), i amerikansk målestokk så er det vel presidenten som nå tilnærmet er loven, og man kan ikke ytre seg mot noe han og hans MAGA - sekt er uenige i. Jeg har sett noen av videoene og jeg synes ikke det var spesielt ille. Men nå har jeg ikke sett alle. Det er ikke alt jeg er enig i, noe selvsagt, men jeg har ikke sett nedsettende ytringer om svarte, homofile etc. Jeg har sett debatter om trans der han er høflig, men svært direkte. Derbhan er skarpeste er vel ift migrasjon. Han kunne nok overbevist meg om jeg ilke fra før hadde en veldig sterk i den saken 1
Revie Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) FrihetensRegn skrev (11 minutter siden): Det ser heldigvis ut at folk flest støtter ytringsfriheten, selv om mange prøver å kvele den, spesielt her i Europa, der EU og flere europeiske regjeringer nå forsøker å kontrollere og sensurere diskurs. Det er fint å se oppmerksomheten og støtten Charlie Kirk og hans ideer får verden over. Og motstanderne skriker og hyler. UK er på ville veier. Tyskland har mye av det samme på gang. 60 minutes besøkte Tyskland for en tid tilbake og snakket med overvåkere. I UK arresteres 12 000 i året for tweets og Facebook-innlegg. De har også fått "non crime report" hvor "skumle" vitser feks kan havne på rulleblad om mottakeren eller en rundt oppfatter det ugreit. Du vet, free speech som Two Tier Kier skrøt av nylig. Ikke rart 100 000vis masjerte i London i dag. Endret 1 time siden av Revie 2
FrihetensRegn Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden VifteKopp skrev (2 minutter siden): Det var ikke "protester og demonstrasjoner". Disse anti-amerikanske MAGA-tilhengere forsøkte å forhindre verifiseringen av presidentvalget og begå statskupp. Nei, de tok seg en liten runde i bygget. De drepte ingen, de brant ikke ned bygninger, de gikk for det mest bare rundt og satt i noen stoler og tok noen bilder. Som noen turister. 2
Folkflesk Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden FrihetensRegn skrev (Akkurat nå): Må man være ute i en gate for å bli informert? Jeg tror veldig mange nordmenn nå vet hvem Charlie Kirk er, som ikke visste hvem han var eller knapt hadde hørt navnet hans, for en uke siden. Så selv om drapet er forkastelig, har det en positiv effekt at flere mennesker, spesielt unge menn, nå kan søke opp Charlie Kirk sine videoer på internettet og lære om politikk som ikke nødvendigvis er forhåndssensurert av NRK. Du støtter et part som for noen få dager siden fikk 0,7% ved valget. Så skjønner at det er lett å fantasere om Trump-vennlige massebevegelser i Norge, når tallene i virkeligheten er så begredelige. 3 1
cuberen Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 47 minutes ago, Tussi said: men bare må påpeke at han var fæl ift ditt og datt "Det hjertet er fylt av, det taler munnen (skriver en på tastaturet (mine ord))" Gjelder forsåvidt alle, men en ser jo iallefall delvis hva som bor i og er viktig for menneskene fra de forskjellige perspektiv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå