leticia Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Duncan skrev (3 minutter siden): Det hadde egentlig vært litt bra, for det er de færreste som trenger over 4000 kalorier i døgnet. Det hadde gjerne gjort noe med fedme epidemien som herjer over planeten nå. Så der har du faktisk et godt poeng som kan gjøre verden litt bedre og gi folk bedre livskvalitet. Nå oppgir du ikke noen kilde til diagrammet ditt. Men at det produseres så mange kalorier er ikke ensbetydende med at de blir brukt (det kastes endel mat), og jevnt (rettferdig) fordelt på befolkningen på jorda. 3
Morromann Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden leticia skrev (1 time siden): Politikerne har rådgivere som hjelper dem på områder hvor deres egen kunnskap er mangelfull. Men hvor er rådgiverne hentet fra og har ikke de et syn de er farget av? 1
Tussi Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Duncan skrev (2 timer siden): Gi oss noen gode AI løsninger til alt av offentlig saksbehandling så tror jeg det er penger å spare i NAV systemet. Med dagens teknologi så burde det ikke ta mer enn et par sekunder å behandle søknader om dagpenger for eksempel. De bør ha litt opplæring i KI først https://www.utdanningsnytt.no/ai-ki-kunstig-intelligens/oppvekstsjefen-ma-ga-av-etter-ki-skandalen-i-tromso/440218 1
Salvesen. Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Villfaren skrev (13 minutter siden): Hvordan mener du penger hadde hjulpet MDG? eg ser MDG overalt så kan da ikkje være mediedekning ihvertfall Penger og politikk går hånd i hånd.. 1
Joachim Vadseth Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden (endret) 2 hours ago, Frode789 said: Det var noen eksempler, det finnes flere "skrullepartier". Er ikke "friskt" i det hele tatt, jeg mener det er riktig. Fellesnevner er uansett at partiene har det som oppfattes som svært urealistiske mål eller planer for hva som er gjennomførbart eller til gode for vår økonomi/befolkning. F.eks vil stenge ned olje- og gassnæringen på svært kort tid, uten at det finnes realistiske økonomiske alternativer klare. Sterk ideologisk tilnærming ene eller andre veien (miljø, nasjonalisme/innvandring, religion) med STORE systemendringer for landet og uten noen godt gjennomtenkt plan for konsekvenser. Akkurat det her med å stenge ned olje og gass-politikken fatter jeg ikke. Hva ellers skal vi leve av i dette landet? Skal alle jobbe i offentlig sektor? Om det så var realistisk å tune ned produksjonen over til noe annet som boomer, genererer arbeidsplasser og penger i kassen for både private og staten, og det er ikke havvind(!), så kanskje det er aktuelt å kutte i olje og gass, men å bare melde alle i den næringa til NAV (som resten av velgerne til venstresida) er ikke realistisk. Bare litt overivrig der dessverre men uten NAV hadde ikkr SV eksistert. edit: og en ting til, hvorfor i helsikle er det skatt på laks (som noen kaller mat), men ikke om du kjører traktor, da skal de bare fritas fra alt. Endret 7 timer siden av Joachim Vadseth 1
Villfaren Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Salvesen. skrev (1 time siden): Penger og politikk går hånd i hånd.. Joda, men eg tror ikkje penger kunne reddet Mdg alene. hadde derimot noen med litt påvirkningskraft sagt noe positivt så hadde nok det hjulpet mer. Men eg får avsmak når salgspitchen fra Mdg er " vil du ikkje ha en blå regjering, stem oss! " Da har en ikkje mye å selge, og er bare maktkåte 1
frohmage Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Vet ikke om denne er postet tidligere, men det er roast av Erna Solberg nå https://tv.vg.no/video/338592/rikets-roast-av-erna-solberg 1
Lagabøter Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Joachim Vadseth skrev (6 timer siden): Jeg vil ha slutt på sløsinga. Og ikke vil jeg skattes i hel for velferdstjenester jeg personlig ikke trenger eller benytter meg noe særlig av. Vil tro flere også kan komme seg ut i jobb i istedenfor å suge på mine skattekroner. Virker jo ikke som noen partier faktisk har lyst til å kutte sløsinga. Byråkratiet este visstnok ut under Ernas åtte år, og fortsatte under Jonas. Og det er jo mye i fellesskapet man er med på å finansiere, som man ikke bruker, så blir jo vanskelig å selektere ut der. Jonas og co vil ikke kutte bistand. Om Det blir blått kommer Jesus-gutten og hans disipler til å hindre kutt i bistand. Det er jo alltid mye snakk, og man sier at "får vi styre, skal x og y bli bedre", og får til svar far de som styrer, "hvordan kan du si det, for da dere styrte, så ble jo x og y faktisk verre"... Det er jo som regel marginale endringer, og det er så mange parter involvert, at det må svelges kameler til høyre og venstre, om man må gjennomføre noe man egentlig ikke vil, for "småtassene" på sidelinja får gjennomslag for sine ting, for igjen å godta ting de er i mot, som de store ønsker. Kanskje en sperregrense på 10% hadde hjulpet, så man hadde hadde 5-6 (4-5) partier, så hadde man kanskje fått større gjennomslag både i regjering og Storting. Og helt ærlig, at parti X gjennomfører Y, så en del personer i en eller annen kategori får en kjipere hverdag, så tror jeg de som var på debatten, faktisk ikke bryr seg så mye. Når X kommer hjem etter at kamera er skrudd av, så bryr hxn seg like mye om "de som får det kjipt", som kretsmesterskap i Polsk innebandy.
Joachim Vadseth Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 21 minutes ago, Lagabøter said: Virker jo ikke som noen partier faktisk har lyst til å kutte sløsinga. Byråkratiet este visstnok ut under Ernas åtte år, og fortsatte under Jonas. Og det er jo mye i fellesskapet man er med på å finansiere, som man ikke bruker, så blir jo vanskelig å selektere ut der. Jonas og co vil ikke kutte bistand. Om Det blir blått kommer Jesus-gutten og hans disipler til å hindre kutt i bistand. Det er jo alltid mye snakk, og man sier at "får vi styre, skal x og y bli bedre", og får til svar far de som styrer, "hvordan kan du si det, for da dere styrte, så ble jo x og y faktisk verre"... Det er jo som regel marginale endringer, og det er så mange parter involvert, at det må svelges kameler til høyre og venstre, om man må gjennomføre noe man egentlig ikke vil, for "småtassene" på sidelinja får gjennomslag for sine ting, for igjen å godta ting de er i mot, som de store ønsker. Kanskje en sperregrense på 10% hadde hjulpet, så man hadde hadde 5-6 (4-5) partier, så hadde man kanskje fått større gjennomslag både i regjering og Storting. Og helt ærlig, at parti X gjennomfører Y, så en del personer i en eller annen kategori får en kjipere hverdag, så tror jeg de som var på debatten, faktisk ikke bryr seg så mye. Når X kommer hjem etter at kamera er skrudd av, så bryr hxn seg like mye om "de som får det kjipt", som kretsmesterskap i Polsk innebandy. Om de ikke vil slanke byråkratiet så kan de vertfall spare seg å sløse med pengene på regjeringskvartal til 10 millioner per kontorplass og den slags. Att ‘vanlige folk’ fikk 1kr dag eller hva det var i skattelette per dag i fjor som Støre presenterte som ‘milliardbeløp’ tildet norske folk, monner ikke. Ikke at pensjonistene heller fikk 200kr mer i måneden. Det må monne litt, og det koster selvsagt mer. Jeg tror pengene finnes! Selv med et tjukt byråkrati, så kan nok sløsingen bli mindre. Det virker for meg som om politikerne er mer opptatt av å skylde på hverandre for ting som er upopulært nå som noen andre har gjort tidligere, og det driter jeg egentlig i. Det viktigste for de er å mene det motsatte av hverandre uansett ståed for 10 år siden. 2
Smule8o Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 3 hours ago, Krig og fred said: Tenk så mye dyrere det blir når det blir sult og massedød fordi hetebølger og flom dreper avlinger. Det blir dyrt det! Det grønne skiftet er noe vi driver med i Europa og noen stater i USA. Resten av verden gir stort sett blanke. Så dyrt blir det uansett. Men Europa har i det minste effektivt demonstrert hvordan man ikke skal gjøre det da, så det er kanskje noe om ikke annet? Og personlig tviler jeg kraftig på om MDGs mål om å innføre energifattigdom også her gjør oss bedre rustet til det som eventuelt kommer
Mr.M Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (VG) Jonas Gahr Støre (Ap) mer populær enn Sylvi Listhaug og Erna Solberg til sammen. https://www.vg.no/nyheter/i/alAO0d/ny-statsministermaaling-jonas-gahr-stoere-oeker-ledelsen 2
slagelsedt Skrevet 39 minutter siden Skrevet 39 minutter siden Jeg har allerede forhåndsstemt på Fremskrittspartiet. Håper vi får et regjeringsskifte og at Listhaug blir statsminister. Det trenger Norge nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå