herzeleid Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Gratulerer til Støre! Tror en ren AP regjering kan bli helt greit. Hadde foretrukket et sterkere AP fremfor et som er avhengig av de mindre ansvarlige partiene, og jeg håper Støre i en del saker heller vil søke utenfor ‘blokken’ for å få gjennomslag. I mye ligger nok AP nærmere Høyre enn SV, Rødt og MDG, og jeg håper de klarer å styre deretter. Skal uansett bli veldig spennende å se hvordan det går med næringsliv og innovasjon de neste årene, og hvor mange flere som nå flagger ut. 3 2
Morromann Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden VifteKopp skrev (1 minutt siden): Hvordan vet du hva folk stemmer etter? Ved å lytte til hva folk sier. du er klar over at de fleste velgere aldri har åpnet et partiprogram? FrihetensRegn skrev (2 minutter siden): Hehe, det minner meg om slik MDG ofte svarer i media når de får spørsmål om hvem som skal betale for alt dette; jo, det er staten. Får de ikke oppføgningsspørsmål om HVEM staten er? 1
Theo343 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) Forøvrig interessant å høre JGS nå si at han har jobbet hardt for å holde ledigheten lav mens vi alle vet at vi aldri har hatt flere uføre i landet. Men det er jo tall de "skuffer under teppet" som Stoltenberg sa tidligere i kveld som svar på hvordan de håndterte "vanskelige temaer". For et sirkus. Hva blir den neste store katastorfen AP vil forårsake? Alle "vanlige folk" som er igjen i arbeidslivet må jobbe til de er 90 med halv pensjon? Endret 5 timer siden av Theo343 1
FrihetensRegn Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden freedomseeker skrev (1 minutt siden): Arbeiderpartiet er avhengig av støtte fra disse partiene, noe som gir dem stor innflytelse. Avlysningen av den 26. konsesjonsrunden i samarbeid med SV viser retningen(ble omgjort i stortinget takket være at senterpartiet gikk ut av regjeringen), men med Rødt og MDG på laget kan politikken bli enda mer radikal. Jeg ser for meg at de vil konkretisere hvordan de ønsker å avvikle oljenæringen, kanskje til og med fastsette en sluttdato. Samtidig kan det komme krav om å ta imot flere kvoteflyktninger, til tross for mangelfull integrering av de som allerede er her og mottaket av over 100 000 ukrainere på kort tid. Det kan også bli press for å øke skattene på de rikeste, noe som kan utløse kapitalflukt og svekke kronen. Disse skatteøkningene vil bli brukt på grønne luftslott, økt byråkrati og mer innvandring. De fattige blir enda fattigere. Det er akkurat det som kommer til å skje. Ren ideologisk styring av økonomien. Det er bare å tømme oljefondet og sløse det bort på alt som kan krype og gå av ulønnsomme prosjekt, der spesielt masseinnvandring og grønne "investeringer" kommer til å koste dyrt. 1
Morromann Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden herzeleid skrev (Akkurat nå): Gratulerer til Støre! Tror en ren AP regjering kan bli helt greit. Hadde foretrukket et sterkere AP fremfor et som er avhengig av de mindre ansvarlige partiene, og jeg håper Støre i en del saker heller vil søke utenfor ‘blokken’ for å få gjennomslag. I mye ligger nok AP nærmere Høyre enn SV, Rødt og MDG, og jeg håper de klarer å styre deretter. Skal uansett bli veldig spennende å se hvordan det går med næringsliv og innovasjon de neste årene, og hvor mange flere som nå flagger ut. Mindretallsregjeringer er egenlitg best fordi det gir Stortinget mer makt. AP blir nødt til å svelge flere kameler nå enn tidligere og det er en bra ting og slikt det faktisk skal være ut i fra våre parlamentariske prinsipper. All makt i denne sal!
VifteKopp Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) Morromann skrev (2 minutter siden): Ved å lytte til hva folk sier. du er klar over at de fleste velgere aldri har åpnet et partiprogram? Det er helt riktig. Er det denne uvitenheten som forklarer FRPs enorme fremgang? Endret 5 timer siden av VifteKopp 2
Baranladion Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden herzeleid skrev (1 minutt siden): Gratulerer til Støre! Tror en ren AP regjering kan bli helt greit. Hadde foretrukket et sterkere AP fremfor et som er avhengig av de mindre ansvarlige partiene, og jeg håper Støre i en del saker heller vil søke utenfor ‘blokken’ for å få gjennomslag. I mye ligger nok AP nærmere Høyre enn SV, Rødt og MDG, og jeg håper de klarer å styre deretter. Skal uansett bli veldig spennende å se hvordan det går med næringsliv og innovasjon de neste årene, og hvor mange flere som nå flagger ut. Ja, når den siden først vinner, er det bra at AP er såpass store. Kan ikke se for meg at politikken de neste 4 år kommer til å endre seg dramatisk, noe den kunne gjort hvis et par av de andre røde partiene hadde vært større. Ap er tross alt et ganske stabilt parti, i tillegg kommer de vel i en posisjon til å forhandle over hele fjøla.
BamseMums80 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 1 minute ago, freedomseeker said: De fattige blir enda fattigere. Hvordan er det slik at høyrevridde bryr seg om fattige,når flere (til og med på dette forumet) rett ut sier rett og slett håper de tar fra de penger. Riktignok ikke sett deg skrive dette,men der ser man jo hvorfor mange ikke ønsker et sån samfunn,der man går etter hverandre fremfor å gjøre tiltak for å løfte hverandre opp. Høyresiden har blitt for giftig. Retorikken må modereres kraftig ned,og det må til med konstruktiv debatt som inkluderer ALLE. Da vil Høyresiden seire. 3
Colin. Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Gratulerer!! Norges krone skal enda mer ned, renta opp, kjøpskraft ned. Knallbra. Bææ bææ. 4 2
Subara Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Mye generalisering her om hvem som stemmer på hva. Det er mange forskjellige årsaker til at man velger det ene partiet framfor det andre, og ofte ikke det man tror det er, hvis man spør. Dessuten er man sjelden enig i alt et parti står for, selv ikke politikerne er det. Innvandrere stemmer feks. også Frp og Høyre. Høyt utdannede stemmer rødt, selv om de ikke trenger gratis tannlege. Og en ting er sikkert. Det er ikke lett å styre landet, å skulle gjøre alle til lags. Gratulerer til Støre som klarte det igjen! 1 1 1
Morromann Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Colin. skrev (3 minutter siden): Gratulerer!! Norges krone skal enda mer ned, renta opp, kjøpskraft ned. Knallbra. Bææ bææ. Jeg er klar på hva jeg skal si til ALLE AP-velgere som kommer til å klage og bære seg de neste månedene; "ingen har lurt dere; ingen tvang dere til å stemme AP; dere var mer opptatt av Jens sjarm enn politikken så dette får dere bare ta som en utfordring". Med de som ikke stemte for mer av dette er det annerledes, men de andre....de får hva de stemmer for. Sånn er livet. Og å ikke følge med har konsekvenser i den virkelige verden. 2
Morromann Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Subara skrev (3 minutter siden): Gratulerer til Støre som klarte det igjen! Jeg har mye mer respekt for Støre og Stoltenberg enn for en vesentlig del av de som stemte på dem utelukkende på grunn av trynefaktor og ikke politikken.
BamseMums80 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Just now, Morromann said: Jeg er klar på hva jeg skal si til ALLE AP-velgere som kommer til å klage og bære seg de neste månedene; "ingen har lurt dere; ingen tvang dere til å stemme AP; dere var mer opptatt av Jens sjarm enn politikken så dette får dere bare ta som en utfordring". Med de som ikke stemte for mer av dette er det annerledes, men de andre....de får hva de stemmer for. Sånn er livet. Og å ikke følge med har konsekvenser i den virkelige verden. Du lever ikke mye opp til nicket ditt. Hva med og vente å se? Forstår du ble skuffet. Men kan jo hende ting blir bra likevel. 1
Smule8o Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Just now, Morromann said: Jeg er klar på hva jeg skal si til ALLE AP-velgere som kommer til å klage og bære seg de neste månedene; "ingen har lurt dere; ingen tvang dere til å stemme AP; dere var mer opptatt av Jens sjarm enn politikken så dette får dere bare ta som en utfordring". Med de som ikke stemte for mer av dette er det annerledes, men de andre....de får hva de stemmer for. Sånn er livet. Og å ikke følge med har konsekvenser i den virkelige verden. Lurer på hvor stor andel av de som stemte på AP fordi Jens Stoltenberg som er klar over at han ikke en gang stilte til valg i denne runden? Han er nok ute av regjeringen innen et år eller to. 1
Jarmo Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Statsminister Jonas Gahr Støre gjentok invitasjonen til de andre partiene på Stortinget om et skatteforlik fra talerstolen på Aps valgvake. – Jeg gjentar nå som støyen fra valgkampen er over. Vi gjentar vår invitasjon til en skattekommisjon, for å gi næringslivet mer forutsigbarhet, sier Støre. 1
Smule8o Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 1 minute ago, Jarmo said: Statsminister Jonas Gahr Støre gjentok invitasjonen til de andre partiene på Stortinget om et skatteforlik fra talerstolen på Aps valgvake. – Jeg gjentar nå som støyen fra valgkampen er over. Vi gjentar vår invitasjon til en skattekommisjon, for å gi næringslivet mer forutsigbarhet, sier Støre. Dette er bra. Stabilitet og forutsigbarhet er viktig 3
JK22 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden herzeleid skrev (2 minutter siden): Tror en ren AP regjering kan bli helt greit. Hadde foretrukket et sterkere AP fremfor et som er avhengig av de mindre ansvarlige partiene, og jeg håper Støre i en del saker heller vil søke utenfor ‘blokken’ for å få gjennomslag. I mye ligger nok AP nærmere Høyre enn SV, Rødt og MDG, og jeg håper de klarer å styre deretter. Skal uansett bli veldig spennende å se hvordan det går med næringsliv og innovasjon de neste årene, og hvor mange flere som nå flagger ut. Enig; Støre og Stoltenberg trenger å finne støtte for å ha tverrpartisk støtte ikke bare for sin politikk, men også en rekke ulike saker som er av størst viktighet for Norge. Det som kalles "utflagging" er i virkeligheten skatteflukt - som for ikke så lenge siden var sterkt umoralsk. Ap og Høyre trenges å samarbeide med hverandre innenfor stortingssalen for å unngå press fra ytterpartiene, og erfaringene med Vedum gjør det meget lite fristende å ha maktfordeling innenfor den utøvende makten. Da burde mesteparten av makten ligger i Stortinget. Det som Støre og hans kollegene i de andre partiene burde gi seg i kast på, er skattereform og stans i skatteflukten - det er ikke lenge mulig å tolerere finansflukt ut til skatteparadiser. Men når det gjelder innovasjon, er det tre problemer her; dårlig utdanning, for sterk konkurranse fra utenlandet og finansielle begrensninger fordi Norge har lavvekst i flere og flere seksjoner. Satsing på elektrifisering gjennom strømproduksjon og batteridrift hadde vist seg svært lite produktivt samtidig som det er klart at man må fortsette med olje- og gassvirksomhet. Hovedproblemet med strømpris ligger ikke i Norge selv om rovdrift innenfor kraftbransjen er et stort problem, men i Tyskland - og da må Støre/Stoltenberg finner allierte i EU. Det er en avindustrialisering på gang i Norge - som kan ikke stanses som Støre oppdaget under energipriskrisen, for mange lover og traktater i vegen med for få alternativer å velge mellom. Det vil ikke hjelpe ved å reise toll, eller endog ta ned all toll. Alle disse nevnte problemene finnes i mange land over hele verden selv om den svake valutaen gjør det dypt frustrerende. Jeg ville likt å se Høyre-finanspolitikk paret med Ap-velferdspolitikk hvor man kan spare, kutte, reformere og stimulere i tråd med langsiktige planer - hvor man må deretter lytte mer på uavhengige eksperter fremfor på disse som har suspekte motiver, som sett med saken omkring fornybar kraft. For snart må Norge ta et smertelig valg om å følge etter Sverige fra 1990-årene. 1
Maabren Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Konsekvensane av at Erna ikkje trakk seg etter aksje-svindelen er eit rævkjørt Høgre som misser fleire viktige betre politikere. At Erna ikkje skjems av måten hu framstår på samt ødelegger Høgre er dog skremmande. Tru kor lenge hu skal sitte før hu pakker seg ut av politikken... 4
Subara Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Morromann skrev (1 minutt siden): Jeg har mye mer respekt for Støre og Stoltenberg enn for en vesentlig del av de som stemte på dem utelukkende på grunn av trynefaktor og ikke politikken. Det kan være du undervurderer velgerne. To eldre herrer, ikke så mye trynefaktor igjen her 😉 Erna har også trynefaktor i forhold til å være mer folkelig enn Støre. Hun liker diskusjoner og hadde noen ganske morsomme ansiktsutrykk i debattene. For min del tapte hun seg i utspørringen rundt mannens aksjehandel, som om dette ikke var noe som helst å bry seg om. Skylappene på, ispedd en god porsjon arroganse. 2
Theo343 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) Det foregår noe på Facebook og i SoME nå som ikke er greit. At man kaller politikere for løgnere (dokumentert sådan), idioter og lignende er greit innenfor ytringsfriheten. At man sier at Erna ikke er bra for Høyre videre eller per nå er den verste til å lede Høyre, er også helt innafor. Det som ikke er innafor er det media nå omtaler. Quote Frp-lederen kalles også «gal» og «sinnssyk». Dette er lavmål som beviser hva slags mennesker disse "velgerne" er. Endret 5 timer siden av Theo343 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå