Gå til innhold

Trump 2025 - 2026

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fatninja skrev (3 timer siden):

Dette handler om Somaliere i Minnesota som driver rundt 1000, hvor 800 er eid av somaliere, forskjellige "bedrifter", som barnehager som aldri har et barn, eller helsetransportfirma som aldri frakter en eneste pasient. 

Imens driver nå USA og trykker penger for å betale rentene på lånene sine.

Du er kanskje overbevist om at kildekritikk er en fin bil?

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 minutes ago, Imaginacíon said:

Økonomien vokser dog. Ikke så rart når de låner massivt med penger og pøser det ut i økonomien.

Børsen vokser i USA vokser.  Hva den enkelte median amerikaner har råd til kryper.   For å holde tritt med inflasjonen, må den enkelte amerikaner ha ihvertfall 5% lønnsøkning hvert år.  Enkelte tall tyder på at inflasjonen der borte er på 20% årlig.  Det trykkes penger for å betale, ikke på avdrag, men på renter.

Dette er både demokrater og republikanernes ansvar, men Trump har ikke gjort det han lovet, nemlig å få budskjettet i balanse.  Elon Musk gjorde et forsøk, men ble skviset ut.

Kort fortalt:  Dette kommer ikke til å gå bra.   Gullinnkjøp og nå sølvinnkjøp flyr i taket i USA.   Det er virkelig ikke et bra tegn.  

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
3 minutes ago, Casey said:

Du er kanskje overbevist om at kildekritikk er en fin bil?

Jeg er overbevist om at du var en av de som mente Epstein filene var en grunnløs konspirasjonteori.

Se videoen da vet du din fjott, heller enn å bare kommentere uten å ha sett den.  Er alle somalierne involvert skuespillere da?

• Liker 6
Skrevet
Fatninja skrev (6 minutter siden):

Jeg er overbevist om at du var en av de som mente Epstein filene var en grunnløs konspirasjonteori.

Se videoen da vet du din fjott, heller enn å bare kommentere uten å ha sett den.  Er alle somalierne involvert skuespillere da?

Hvem er denne Nick Shirley, og hvorfor skal vi ta noe han sier for god fisk? 🙂

• Liker 3
Skrevet (endret)
Duriello skrev (45 minutter siden):

En av mange moderne Goebbels-kloninger.

https://www.theguardian.com/us-news/2025/oct/16/rightwing-influencers-trump-antifa

https://www.reuters.com/world/us/pro-trump-influencers-fire-up-fears-migrant-invasion-ahead-us-election-2024-06-13/

Og selv om han ikke er på lista, så kan Tyler Olivera også regnes som en av de.

EDIT: Og vi kan likegjerne ta med Asmongold i samme slengen. Mannen som ble infamøs for hans folkemordretorikk mot det palestinske folk. Dette vil nok ikke bety så mye for enkelte som allerede har fastslått i sitt sinn at palestinere er og alltid vil være en del av en barbarisk horde som konstant truer vesten.

Men noen har kanskje fått med seg den episoden hvor han flatt ut innrømmer at han ville fratatt stemmeretten til 85% av den amerikanske befolkningen.

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)
1 hour ago, Duriello said:

Et godt og relevant spørsmål.

Dette tenker jeg rundt troverdigheten til Nick: 

For det første er han fysisk til stede. Han står der selv, snakker med folk direkte og viser situasjoner slik de faktisk er. Det gir en form for troverdighet som er vanskelig å oppnå fra et studio eller bak et skrivebord.

For det andre fremstår han ikke som en autoritet som forklarer verden for oss. Han stiller spørsmål og lar folk snakke. Det gjør at jeg som seer kan gjøre meg opp en egen mening, i stedet for å bli servert en ferdig konklusjon.

Han tar også personlig risiko. Han oppsøker steder og situasjoner som er ubehagelige eller konfliktfylte, og det signaliserer at han faktisk mener alvor med det han driver med.

I tillegg er stilen hans konsekvent. Samme format, samme tone, over tid. Det bygger tillit. Jeg vet hva jeg får, og jeg vet hvordan han jobber.

At han ikke er en del av etablerte medier, styrker også ethoset for meg. Ikke fordi tradisjonelle medier alltid tar feil, men fordi det er verdifullt med noen som opererer utenfor institusjonelle rammer og redaksjonelle føringer.

Til slutt opplever jeg ham som genuin. Han er ikke glatt, ikke polert, og han skjuler ikke usikkerhet eller spontane reaksjoner. Det gjør ham mer menneskelig og dermed mer troverdig.

Kort sagt: Ethoset hans bygger på nærvær, åpenhet og personlig ansvar, ikke på titler eller formell autoritet.

Jeg mener Nick Shirley kunne styrket ethoset sitt ytterligere, uten å bli en del av tradisjonelle medier.

For det første ved å være litt tydeligere på metode. Altså kort forklare hvordan han velger hvem han snakker med, hva som klippes bort, og hvorfor. Ikke som en forsvarstale, men som en enkel avklaring.

Han kunne også bevisst vist fram flere moteksempler, svar som går imot det inntrykket videoen ellers gir. Det hadde signalisert større redelighet

Jeg tror også det ville styrket tilliten om han oftere sa rett ut at det han viser ikke nødvendigvis er representativt for alle. Å erkjenne begrensninger svekker ikke budskapet, det gjør det mer troverdig.

Litt mer kontekst og litt mindre klipping i enkelte sekvenser hadde også hjulpet. Lengre svar gir bedre innblikk i sammenheng og nyanser.

Når han tar feil, kunne han vært enda tydeligere på å korrigere det offentlig, for eksempel i neste video eller som en synlig kommentar. Selvkorreksjon bygger mye tillit.

Når det gjelder denne konkrete saken:

Er det veldig utenkelig at en folkegruppe fra et område med klanmentalitet, uten fungerende myndigheter og som er gjennomkorrupt fortsetter i samme tralten når de kommer til et land med relativt høy tillit? 

Endret av Fatninja
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Dette er fra "Quality Learing Center" for barn.  En plass uten vinduer og hvor ingen har sett barn noensinne.  Legg merke til hvordan de ikke har klart å skrive Learning riktig.   Dette er fra 16 minutter og 34 sekunder ut i videoen. image.png.13ceeea9ab3d0705604778ea6eed490e.png

Endret av Fatninja
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Ser det er absolutt full krig i MAGA nå. Shapiro kalte ut Carlsson og Kelly for å gi en stemne til Bat shit Owens, og Kelly er pisses

Owens på sin side hevder drapet på Kirk var planlagt av TPUSA og Erika, og trolig også amerikanske myndigheter, jfr en samling på en militærbase dagen før drapet 

Endret av Tussi
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Fatninja skrev (23 minutter siden):

Dette er fra "Quality Learing Center" for barn.  En plass uten vinduer og hvor ingen har sett barn noensinne.  Legg merke til hvordan de ikke har klart å skrive Learning riktig.   Dette er fra 16 minutter og 34 sekunder ut i videoen. 

Fra fremsiden av bygget:
image.png.f87e93499a8203f0d6e67955d289f57f.png

• Liker 4
Skrevet (endret)
Fatninja skrev (47 minutter siden):

Dette er fra "Quality Learing Center" for barn.  En plass uten vinduer og hvor ingen har sett barn noensinne.  Legg merke til hvordan de ikke har klart å skrive Learning riktig.   Dette er fra 16 minutter og 34 sekunder ut i videoen. image.png.13ceeea9ab3d0705604778ea6eed490e.png

Høres ut som Mafia handlinger.  Vi burde begrenset innvandring fra Italia er det klart.  Er det så utenkelig at de ville fortsette med deres mafia mentalitet når de flyttet til usa!

Endret av jjkoggan
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
18 minutes ago, jjkoggan said:

Høres ut som Mafia handlinger.  Vi burde begrenset innvandring fra Italia er det klart.  Er det så utenkelig at de ville fortsette med deres mafia mentalitet når de flyttet til usa!

Kjære JJ, du har nok rett i at det er mafia handlinger ihvertfall ;)

22 minutes ago, aklla said:

Fra fremsiden av bygget:
image.png.f87e93499a8203f0d6e67955d289f57f.png

Et annet bygg, en annen adresse, et annet telefonnummer.  (Ja jeg fant dette bildet på tross av at du ikke oppga noe informasjon om hvor du fant bildet og postet en utydelig versjon av det.)

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Fatninja skrev (1 minutt siden):

Du har nå vel ihvertfall rett i at det er mafia handlinger kjære JJ ;)

Og mafia mentalitet.  Italiensk kultur er ikke kompatibelt med amerikansk kultur.  Vi må begrense italiensk innvandring 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
jjkoggan skrev (Akkurat nå):

Og mafia mentalitet.  Italiensk kultur er ikke kompatibelt med amerikansk kultur.  Vi må begrense italiensk innvandring 

Det hadde nok vært lurt for hundre år siden, med tanke på hvor mye skade italienske mafiaorganisasjoner gjorde på USA. 

Ble noen gode serier og filmer ut av det, i det minste. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Fatninja skrev (24 minutter siden):

Kjære JJ, du har nok rett i at det er mafia handlinger ihvertfall ;)

Et annet bygg, en annen adresse, et annet telefonnummer.  (Ja jeg fant dette bildet på tross av at du ikke oppga noe informasjon om hvor du fant bildet og postet en utydelig versjon av det.)

Det er riktig adresse ift. det som står på bildet.
Btw, adressen står på bildet du la ut, var bare å skrive det inn på google. Og bildet er i den kvaliteten jeg fikk fra google maps. Lokasjonen var det du selv som oppga i bildet ditt :)
På siden av bygget, der det er plassert en ny dør.
image.png.9f6995b40660054b67527f5686e22dd0.png

Samme sted fra satelitt, der man ser døren og den lave muren på siden av døren
image.png.8daf344df372f1c3f57b500c3e9eb75d.png

Det er definitivt samme sted.

Endret av aklla
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
VifteKopp skrev (6 minutter siden):

Det hadde nok vært lurt for hundre år siden, med tanke på hvor mye skade italienske mafiaorganisasjoner gjorde på USA. 

Ble noen gode serier og filmer ut av det, i det minste. 

De bidro mye mer enn de skadet.  

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
aklla skrev (5 minutter siden):

Det er riktig adresse ift. det som står på bildet.

Det er ingen tvil om at det er samme bygg. Bare idioter vil påstå noe annet. Se på de skjeve stolpene ved siden av endeveggen. Hvis man hadde sett den opprinnelige videoen så hadde man heller ikke påstått noe annet...

• Liker 1
Skrevet
jjkoggan skrev (1 minutt siden):

De bidro mye mer enn de skadet.  

Kanskje. Det har jeg ikke sett noe samfunnsøkonomisk regnestykke på.

Men nå argumenterte jeg ikke for at man skulle ha forhindret italiensk innvandring, men å begrense det. For man mistet kontrollen, ukulturen fikk slå røtter og spre seg, og det tok tiår og massiv innsats fra føderale myndigheter å kvele det. 

Noe lignende ser vi har skjedd i Minnesota med det somaliske miljøet (dog, uten det voldelige elementet, heldigvis). 

Og det er slik høyresiden vinner stemmer. 

Skrevet (endret)

Trump vil hjelpe kristne i Nigeria. Altså come on! Da Rwanda-krigen foregikk holdt verden pusten og ingen gjorde noe. Hva får folk til å tenke at Trump virkelig tenker mørke kristnes beste?

Når skal dere som forsvarer Trump og er villige til å gå over lik for å gjøre det, endelig skjønne at dere bare er kveget han trenger for å spre sin egen og partiets onde politikk? Er dere virkelig så virkelighetsfjerne at dere tenker at han bryr seg om dere? Hvor mye bevis trenger dere for endelig å skjønne at det ikke er liv laga? Selv hans egne vender han ryggen så hva gjør at Ola og Kari Nordmann er fremdeles så begeistret for han?

Har dere ikke lest historien og skjønt at de alle fleste ledere/politikere har spilt på nasjonalismen for å sanke stemmer og makt? Og at denne politikken kommer ikke de fleste til gode enn de få?

Endret av Boing_80
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...