Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Skrevet
Cyrio skrev (7 minutter siden):

Ohhhh, om det er dette som er kravene håper jeg republikanerne faktisk står på sitt for en gangs skyld. 

Hadde vært sykt fett å lese i historiebøkene om at demokratene ofra alle offentlige ansatte for det opplegget som skisseres der. Blir vel i så fall dårlige fremtidsutsikter for fremtidige valg fra deres side. 🙂

Tvilsomt om det der er korrekt fremstilling..USA er uansett totalt skakkjørt. Bare venter på det store krakket. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Cyrio skrev (1 minutt siden):

Hvordan da?

Overalt. Rettsvesenet er i total kollaps..demokratiet bygges ned..Markedene manipuleres..arbeidsledigheten stiger..Mao går det feil vei i USA..Det er som å se imperiet falle sammen. Jeg tror Trump leder USA til avgrunnen. Og demokratene står på siden og heier... 

• Liker 2
Skrevet
obygda skrev (5 minutter siden):

Overalt. Rettsvesenet er i total kollaps..demokratiet bygges ned..Markedene manipuleres..arbeidsledigheten stiger..Mao går det feil vei i USA..Det er som å se imperiet falle sammen. Jeg tror Trump leder USA til avgrunnen. Og demokratene står på siden og heier... 

Meh, har vært et par turer over til statene i år, og folk virker fornøyd. 

De jeg snakker med er som regel uber-sjåfører bartendere og tilfeldig forbipasserende dog. 

I sør er de happy fordi ting endelig går litt rett vei. I nord er det nok litt værre ja, men det er nok ikke fordi demokratiet "bygges ned"

Skrevet (endret)
Cyrio skrev (40 minutter siden):

Ohhhh, om det er dette som er kravene håper jeg republikanerne faktisk står på sitt for en gangs skyld. 

Totalen her blir $46,8 millioner. Det er forventet at USA vil bruke $7 billioner på statsbudsjettet for 2025. 46,8 millioner er 0,00066857% av dette.

Til sammenligning vil Trumps budsjett for 2026 øke gjelden i USA med 3400 milliarder dollar.  Disse 46,8 millionene utgjør 0,01376% av bare den økte gjelden.

$46,8M tilsvarer cirka 475 millioner norske kroner. Med andre ord litt under en halv milliard. Bare for en helt tilfeldig sammenligning, så er det mindre enn det lille Norge bruker på operaen alene i året.

Endret av Nukleosid
  • Liker 3
Skrevet (endret)
Nukleosid skrev (11 minutter siden):

Totalen her blir $46,8 millioner. Det er forventet at USA vil bruke $7 billioner på statsbudsjettet for 2025. 46,8 millioner er 0,00066857% av dette.

$46,8 millioner er ca halvparten av det Trump har brukt på golf siden han ble president..

Endret av aklla
  • Liker 2
Skrevet
31 minutes ago, Cyrio said:

De jeg snakker med er som regel uber-sjåfører bartendere og tilfeldig forbipasserende dog. 

I sør er de happy fordi ting endelig går litt rett vei. I nord er det nok litt værre ja, men det er nok ikke fordi demokratiet "bygges ned"

Sør er glad fordi slaveri er på vei tilbake? 

• Liker 1
Skrevet
23 minutes ago, Nukleosid said:

Til sammenligning vil Trumps budsjett for 2026 øke gjelden i USA med 3400 milliarder dollar.  Disse 46,8 millionene utgjør 0,01376% av bare den økte gjelden.

$46,8M tilsvarer cirka 475 millioner norske kroner. Med andre ord litt under en halv milliard. Bare for en helt tilfeldig sammenligning, så er det mindre enn det lille Norge bruker på operaen alene i året.

Dette er bare noe av det, totalt utgjør det ca $1.5T.
Det er også er bare for å holde statsapparatet åpent til i noen uker til, alt dette er åpent for re-forhandling i det kommende budsjettet, som jo egentlig skulle vært klart allerede.

Skrevet
Nukleosid skrev (37 minutter siden):

Jeg er helt enig, vi bruker altfor mye på operahuset i Oslo. 🙂

Kalle Klo skrev (15 minutter siden):

Sør er glad fordi slaveri er på vei tilbake? 

Slaveriet er ikke på vei tilbake til sørstatene. 🙂

Skrevet
Duriello skrev (3 timer siden):

Hva har noe av dette med at Trump er en oransje psykopat å gjøre? 🤷

Hvorfor må babord side så ofte komme med nedsettende kommentarer om utseendet på dem de er uenig med.

Lite voksent.

• Liker 3
Skrevet (endret)
jallajall skrev (12 minutter siden):

Dette er bare noe av det

Jeg svarte på det som Cyrio siterte, og som var grunn nok til at han/hun håpte republikanerne ikke ga seg.

Og ettersom dette er postene som X-innlegget nevner, må det også være hovedgrunnene til at forhandlingene har gått i stå. Med andre ord, 0,00066857% er grunnen til at republikanerne setter seg på bakbena.

Endret av Nukleosid
  • Liker 1
Skrevet
Cyrio skrev (51 minutter siden):

Meningsmålinger er litt bedre enn et par tilfeldige amerikanere på gaten som treffer en utlending. Som amerikaner selv som bor i et område dominert av Trump støttere så stemmer disse statistikkene med inntrykket mitt:

Among Republicans, 61% said the U.S. was headed the right way and 27% said it was going in the wrong direction. Another 12% of registered Republicans were unsure. 

Among Democrats, 13% said the U.S. was headed in the right direction, while 81% said it was headed in the wrong direction. Another 6% were unsure.

Among independents, 23% said the nation was going in the right direction and 63% said it was going in the wrong direction. About 14% of independents were unsure.

https://www.cbs19news.com/most-americans-say-u-s-heading-in-the-wrong-direction-poll-finds/article_68d37160-b266-59d1-8242-0ff887f20cea.html

• Liker 3
Skrevet
3 minutes ago, Nukleosid said:

Med andre ord, 0,00066857% er grunnen til at republikanerne setter seg på bakbena

Eller for å se det fra et annet perspektiv;
0,00066857% er grunnen til at demokratene gjentatte ganger har stemt mot å holde statsapparatet åpent til de får på plass et budsjett.

Skrevet
Neptun1 skrev (8 minutter siden):

Hvorfor må babord side så ofte komme med nedsettende kommentarer om utseendet på dem de er uenig med.

Lite voksent.

Men det er OK når Trump gjør det, ser det ut

• Liker 3
Skrevet
jallajall skrev (3 minutter siden):

Eller for å se det fra et annet perspektiv;
0,00066857% er grunnen til at demokratene gjentatte ganger har stemt mot å holde statsapparatet åpent til de får på plass et budsjett.

Ingen side bryr seg om ofrene som ikke kan betale for Obamacare og nødvendig medisinsk behandling?

• Liker 2
Skrevet
jallajall skrev (Akkurat nå):

Jo sikkert.

Bare en side snakker om ofrene og deres behovene. Bare en side kommer med et plan. Trumps plan????  Angripe Obamacare

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Neptun1 skrev (24 minutter siden):

Lite voksent.

Hva reagerer du på? At sier han er oransje? Eller at han er psykopat?

Minst 1 av disse stemmer jo 100%.

Og som en annen påpekte, hvorfor reageres det ikke på samme vis når Trump gjør det samme? 🙂

Forøvrig så sitter jeg ikke på babord side. 😘

Endret av Duriello
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...