Gå til innhold

Trump 2025 - 2026

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fatninja skrev (1 minutt siden):

Jeg ba deg komme med holdepunkter for at dette var fake news.

Det eneste du klarer å komme med er en generalisering og du ignorerer at jeg linket til lokalnyheter.

Dette er intellektuell latskap og bad faith argumentasjon.

Det er folk som deg som gjør at vi nå har 13 åringer som blir betalt for å kaste granater på folk i Norge.

Nei. Det er slike som deg som skaper kriminelle 13 åringer. Selv har jeg aldri vært på noen av disse SOME mediene og jeg har ikke en trafikkbot en gang i hele mitt liv. Du er uærlig og lettlurt.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Cascada81 skrev (2 timer siden):

Er for så vidt enig i at Europa bør bygge sitt eget "alt", men slik jeg ser det er jo ikke noe overordnet mål å ødelegge for USA. Det kommer forhåpentligvis en dag etter Trump

Kommer veldig ann på hvordan utviklingen går, hvis denne utenrikspolitiske linja overlever Trump så ser jeg ingen grunn til at Europa skal være "snille" med USA. Mange på høyresiden i USA forakter Europa, og da snakker jeg ikke om EU. De har påført oss mye problemer, spesiellt med alle sine eventyr i midtøsten, noe som Europa får svi for med flyktninger, økende ekstremisme osv. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
1 minute ago, obygda said:

Nei. Det er slike som deg som skaper kriminelle 13 åringer. Selv har jeg aldri vært på noen av disse SOME mediene og jeg har ikke en trafikkbot en gang i hele mitt liv. Du er uærlig og lettlurt.

Gjesp.  Fortsatt ingen argumenter, fortsatt bare gaslighting og hersketeknikk og forsøk på å øke ditt ethos ved å hevde at du er en plettfri fyr. 

PS.  Hvis du aldri har fått så mye som ei fartsbot i hele ditt liv, så må du være en jævla kjedelig og uinteressant fyr, eller så har du vært flink til å slippe unna eller hatt mye flaks.

• Liker 1
Skrevet
Fatninja skrev (Akkurat nå):

Gjesp.  Fortsatt ingen argumenter, fortsatt bare gaslighting og hersketeknikk og forsøk på å øke ditt ethos ved å hevde at du er en plettfri fyr. 

PS.  Hvis du aldri har fått så mye som ei fartsbot i hele ditt liv, så må du være en jævla kjedelig og uinteressant fyr, eller så har du vært flink til å slippe unna eller hatt mye flaks.

Jeg er en jævla ærlig fyr..i motsetning til visse andre

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Fatninja said:

Krigssimulering blir vel ordet på Norsk.  Disse krigssimuleringene har lenge vist at i en konflikt om Taiwan, så vil USA miste hangarskipene sine og da er det egentlig game over for USA.  Jeg tror USA sine egne analyser for at sjansen for at USA skulle vinne en slik konflikt er rundt 7% eller noe.  Og selv da vil det medføre store tap.

Hvilken krigssimulering og gjort av hvem? 

Skrevet
Fatninja skrev (5 minutter siden):

Hvilke holdepunkter har du får å si at dette er fake news?

Er du er lat, stygg og dum?

Neida, du er nok sprek, deilig og vakker tenker jeg, om enn en smule naiv ;)

Her har du en lokal nyhetskilde som omtaler saken:

https://sahanjournal.com/immigration/south-minneapolis-daycare-break-in-nick-shirley-video/?utm_source=chatgpt.com

Det viser jo bare at norsk venstreside har mye av den samme mentale sykdommen som amerikansk venstreside, hvor enhver sak som strider mot narrativet deres møtes med gaslighting.

Venstre siden for nekter seg aldri, for uansett hva som skjer så klarer de ikke se den virkelige verden.
De benekter alt som kan skade dem og de vil ikke våkne før det er for sent.
Denne skandalen vokser og vokser.
CNN var i gatene i Minneapolis å intervjuet YouTube Nick Shirley, der de prøve å under grave hans arbeid.
Men Nick Shirley opp fordret CNN til å gjøre deres egen gransking, og de gjorde det med å sitte på hotell rommet å ringe rundt til forskjellige velferds selskaper.
De fleste svarte ikke , men de som svarte sa at der ikke var noe svindel.
Må gratulere CNN med en fantastisk jobb.

Shirleys video førte til påstander om at tradisjonelle medier hadde ignorert problemet med svindel i Minnesota. Et  innlegg  på X lørdag som hevdet at «du bokstavelig talt ikke finner en eneste mainstream-artikkel om Minnesota-svindelen ... Ikke engang én ...» hadde mer enn åtte millioner visninger per onsdag morgen. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Når vi kommer til Kina så må vi også huske på hvordan man så på Russland før invasjonen, og når det ble alvor var alt bare en bløff.

Tror ikke Kina er noe mindre korrupt, at de kan lage masse som ser fint ut er det lite tvil om, men virker det?

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror Kina bløffer om Taiwan, kan ikke se noen logisk grunn til og utsette seg selv for alt dette for denne lille øya, tror de kommer til og rykke inn i Russland, nå svekker de Russland med og holde de i gang med krigen i Ukraina, gjelda Russland har i Kina svekker de og gir Kina mye innflytelse, så når Russland blir svakt nok og har absolutt null goodwill igjen så kan Kina ta kontroll over ressursene i sitt nærområde uten så stor politisk risiko.

• Liker 1
Skrevet
Fatninja skrev (15 minutter siden):

Ser du brukte ChatGpt til å finne kilden, ta å bruk ChatGpt til å fortelle deg hvorfor kilden er elendig.

Ellers har du helt rett, Youtube er genialt til å mate seg selv med synspunkter, det lastes opp 500 timer med video på Youtube hvert minutt. Det er ingen tvil om at alt er fakta!

Algoritmen gir deg samme synspunkter som du liker, så det underbygger ditt syn og gjør deg mer skråsikker på at du har rett. Det spiller ingen rolle om vedkommende ikke har noe med saken å gjøre eller at bildene er over 30 år gamle. Det underbygger ditt syn, ergo er det fakta. Det blir enda mer fakta når ingen aviser skriver om det! Youtube er best, og algoritmen lurer ikke meg! Alt annet er fake news, siden de må skrive om fakta og virkelige hendelser, det trenger ikke Youtube, så Youtube er den beste nyhetskilden.

• Liker 2
Skrevet
3Maldini skrev (2 minutter siden):

Ellers har du helt rett, Youtube er genialt til å mate seg selv med synspunkter, det lastes opp 500 timer med video på Youtube hvert minutt. Det er ingen tvil om at alt er fakta!

Tja, YouTube er da ett flott sted for informasjon, kan nesten ikke forestille meg noe bedre. 

• Liker 1
Skrevet
Just now, 3Maldini said:

Ser du brukte ChatGpt til å finne kilden, ta å bruk ChatGpt til å fortelle deg hvorfor kilden er elendig.

Algoritmen gir deg samme synspunkter som du liker, så det underbygger ditt syn og gjør deg mer skråsikker på at du har rett. Det spiller ingen rolle om vedkommende ikke har noe med saken å gjøre eller at bildene er over 30 år gamle. Det underbygger ditt syn, ergo er det fakta. Det blir enda mer fakta når ingen aviser skriver om det! Youtube er best, og algoritmen lurer ikke meg! Alt annet er fake news, siden de må skrive om fakta og virkelige hendelser, det trenger ikke Youtube, så Youtube er den beste nyhetskilden.

Hvis du ikke bruker chatgtp eller lignende i dag, så er du en taper.  Rett og slett.  Ingen betaler deg ekstra for å sage ned et tre med håndsag heller.  Get used to it.

Igjen, bare gaslighting i stedet for å faktisk komme med argumenter.

• Liker 2
Skrevet
Fatninja skrev (12 minutter siden):

Hvis du ikke bruker chatgtp eller lignende i dag, så er du en taper.  Rett og slett.  Ingen betaler deg ekstra for å sage ned et tre med håndsag heller.  Get used to it.

Igjen, bare gaslighting i stedet for å faktisk komme med argumenter.

Kildekritikk er viktig uansett politisk ståsted. Det gagner for eksempel ikke en pro Trump at noen sprer udokumenterte eller uriktige påstander på dens vegne. Det samme gjelder alle andre politiske og ideologiske posisjoner.

Når noen fremsetter en påstand om at en hendelse har funnet sted, ligger bevisbyrden hos den som hevder dette. Det er ikke rimelig å forvente at andre skal bruke betydelig tid og ressurser på å motbevise noe som i utgangspunktet mangler dokumentasjon særlig når ingen uavhengige medier eller offentlige instanser har omtalt hendelsen.

Å vise til «mainstream media» eller påstått «fake news» holder ikke i seg selv. Dersom en sak er reell, må det kunne legges frem etterprøvbare bevis: politirapporter, offentlige dokumenter, uavhengige vitner eller bekreftelse fra flere redaksjonelle kilder. Når slike bevis finnes, vil også flere få øynene opp for saken.

En YouTube kanal som presenterer én persons synspunkter er ikke nyhetsjournalistikk. Slike videoer kan være meningsytringer, kommentarer eller aktivisme, men de er ikke underlagt presseetiske krav, kildekontroll eller redaksjonelt ansvar. Derfor kan de ikke alene brukes som dokumentasjon for faktiske hendelser.

• Liker 2
Skrevet
17 minutes ago, agvg said:

Jeg tror Kina bløffer om Taiwan, kan ikke se noen logisk grunn til og utsette seg selv for alt dette for denne lille øya, tror de kommer til og rykke inn i Russland, nå svekker de Russland med og holde de i gang med krigen i Ukraina, gjelda Russland har i Kina svekker de og gir Kina mye innflytelse, så når Russland blir svakt nok og har absolutt null goodwill igjen så kan Kina ta kontroll over ressursene i sitt nærområde uten så stor politisk risiko.

Det du skriver her gir mye logisk mening.

Det jeg tror kan gjøre at Kina invaderer Taiwan er ansiktskultur.   Kinesisk kultur er veldig sentrert rundt dette med å ikke tape ansikt.   De har satt seg Taiwan som mål og det å ikke ta over Taiwan vil være å tape ansikt for kinesiske ledere.

Det andre er å vise svakhet ovenfor Kina.   Det er det ikke mye vi får gjort noe med, annet enn å prøve å være sterke ovenfor Russland.

Russland har gjort seg svært avhengig av Kina.  Fra et slikt ståsted så gir det veldig mye mening for Kina å ta over deler av Russland.

Skrevet (endret)
Fatninja skrev (7 minutter siden):

Det jeg tror kan gjøre at Kina invaderer Taiwan er ansiktskultur.   Kinesisk kultur er veldig sentrert rundt dette med å ikke tape ansikt.   De har satt seg Taiwan som mål og det å ikke ta over Taiwan vil være å tape ansikt for kinesiske ledere.

Da er de blitt irrasjonelle, en slik invasjon gir ingen økonomisk mening, det vil være økonomisk selvskading på høyt nivå og det er veldig risikofylt for regimet og skaper store problemer for Kina i forhold til andre land, som nevnt tror jeg at det er bare bløff og posering.

Endret av agvg
  • Liker 1
Skrevet
3 minutes ago, agvg said:

Da er de blitt irrasjonelle, en slik invasjon gir ingen økonomisk mening, det vil være økonomisk selvskading på høyt nivå og det er veldig risikofylt for regimet og skaper store problemer for Kina i forhold til andre land, som nevnt tror jeg at det er bare bløff og posering.

Jeg håper du har rett.  For vår del er det nok uansett smart å gjøre oss selv så robuste som mulig.

Skrevet (endret)
halnes1 skrev (På 31.12.2025 den 13.51):

Det er ikke republikanerne som har som har funnet ut dette, det er ansatte i Tim Walz administrasjon og media som har fått frem dette.
Og jeg ser en republikaner styrer Ohio så når mer info kommer derfra så kan vi se om han også benekter og fremstår mentalt forstyrret som Walz.
Få av deg demokrat brillene.

Det er repugnikanerne som har løyet om saken, og som har prøvd å blåse den opp med løgnene sine. Repugnikanerne er tatt i direkte løgn og videojuks for å fremstille saken helt annerledes enn den egentlig er.

Tim Walz har ikke gjort noe galt. De som er mentalt forstyrret er psykopatiske repugnikanere som lyver og driver bevisst bilde- og videomanipulasjon.  

halnes1 skrev (På 31.12.2025 den 14.05):

I løpet av COVID-årene utgjorde svindel med arbeidsledighetstrygd minst 32 milliarder dollar. Og for bare noen uker siden skrotet staten et «Next Generation» 911-system til en verdi av 650 millioner dollar fordi teknologien ikke fungerte.

Det er en ekstremt dobbeltmoral med tanke på all svindelen Trump-kretsen har drevet med, og ikke minst den dømte storsvindleren Trump akkurat løslot.

Her er faktisk Trump selv den som styrer svindelen, og som allierer seg med andre svindlere.

Men det sier dere ikke noe om.

halnes1 skrev (På 31.12.2025 den 15.25):

Feeding the Future svindelen var på 250 millioner dollar som vi vet om så langt.

Som sagt, Trump løslot nettopp en som var dømt for å ha svindlet for milliarder. Denne dobbeltmoralen din er ekstremt forkastelig.

Endret av Markiii
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Fatninja skrev (På 31.12.2025 den 13.54):

Hvis Minnesota saken er tolv tretten år gammel, så lurer jeg på hvorfor det ikke er gjort noe med den og det gjør nok mange amerikanere også.

Jeg mener at de uheldige omstendighetene som førte til at den multikriminelle George Floyd, som på tross av at han hadde et langt rulleblad hadde valgt å ruse seg igjen døde, ble blåst opp av influensene og andre for å fremme sin agenda.

Hvis det ble gjort endringer i flere politidistrikter i hele landet i ettertid, så bekrefter vel bare det mitt ståsted.  At håndteringen av George Floyd ikke var uhørt.

Du vet at du lyver, men likevel fortsetter du å lyve. Hvorfor?

• Liker 2
Skrevet
Rhabagatz skrev (På 31.12.2025 den 14.13):

Nå er det to ulike saker som sauses sammen.

Du har en virkelig svindelsak, der Feeding our Future ble brukt til å svindle millioner. Den saken ble avslørt for lenge siden, om mange er dømt.

Nå sauses dette sammen med en 23 årig youtubers anklager om ny svindel, som enn så lenge bare er anklager, og som tilbakeviser av de involverte.

Men Trump administrasjonen hopper på, fordi det passer deres agenda mot innvandrere og velferd. Hadde dette skjedd i en rød strå, hadde det knapt vekket interesse fra Trump 

Det er uansett lurt å trå forsiktig i den nye saken, det er tross alt bare løse anklager enda.

Nettopp. Og faktum er at den "nye" saken basert på 23-åringens påstander, viser seg å være nettopp svindel og bedrag fra 23-åringen:

Repugnikanere lyver skamløst, absolutt hele tiden, samtidig som de svindler aktivt. De er fullstendig skamløse alle sammen.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...