Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 hours ago, Simen1 said:

Når Epstein-Trump skandalen virkelig drar seg til så er det en god anledning og redning med en voldsom avledningsmanøver. Trump starter en krig! Han har til og med lært av sin mester og kaller det "en militæroperasjon". Det mangler bare "spesiell". Det er krigsministeren i krigsdepartementet som meldte dette i natt.

For å virke "nøytral" så nevner han ikke landet krigen føres mot, med navn, men han kaller det "en militæraksjon mot narko-terrorister". Ikke rent ulikt Putins "spesielle militæroperasjon" mot "nazister" i Ukraina. "terrorister" klinger bare litt bedre i USA siden de ikke har så mye frykt for og historie med nazister som Russland har.

KRIG! - Hva ikke den mannen finner på for å skifte fokus bort fra pedofili-skandalen sin.

Må ikke glem at krig også er en god mulighet til å samle det amerikanske folket, og ikke minst bli gjenvalgt. Altså Trump kan sikkert bruke en krig på noe for å bli gjenvalgt, eller få en tredje periode.

Republikanerne eier jo høyesteretten på grunn av naiviteten til spesielt Obama og demokratene før Trump, og de bryr seg ikke om at Trump er en kiddiediddler. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Simen1 skrev (8 minutter siden):

Trump virker desperat. Han skyter løs med et arsenal av flere dumme og simple avledningsmanøvere:

- "Ikke spør meg, jeg har et land å styre"

- "Epstein var demokrat, spør demokratene"

Til sammenligning virker Torbjørn Jagland som en amatør på arrogante avledningsmanøvre.

Typisk unnvikende manøver fra Trump, enda en gang skylder han på demokratene for et eller annet.

Skal én persons handlinger si noe om partiet som helhet? Isåfall, hva sier Trumps handlinger om det republikanske partiet?

90% av det han gjør er jo å skylde på demokratene, surre ut av kurs når han snakker om noe, skryte av seg selv, rope "VALGFUSK!!!" i hytt og pine hver gang det ikke går republikanernes vei og slenge dritt om alt og alle som ikke lyder hans minste vink.

Men stakkars Trumpern er jo uskyldig som et lam, han er jo bare utsatt for en heksejakt...

• Liker 3
Skrevet
Filmvenn skrev (3 timer siden):

Altså Trump kan sikkert bruke en krig på noe for å bli gjenvalgt, eller få en tredje periode.

Det er vel slik at valg blir vanskeligere å gjennomføre om et land er i krig. Er det ikke det som har skjedd i Ukraina, der de egentlig skulle hatt et nytt valg i 2024?

Derfor er vel krig i seg selv en metode Trump kan bruke for å sitte lenger som president, og det er kanskje derfor han ønsker å forsiktig starte en krig, og trappe den opp litt og litt frem mot 2028?

• Liker 1
Skrevet

Heksekakten mot ham kan lett føre til at folk får det inntrykket, ja.

Jeg vet dette er mye å be om, men kan Demokratene vær så snill skaffe en god kandidat neste gang? Ikke la aktivister styre politikken? Det står og faller på at Trump ikke tross alt fremstår som det minste av to onder. Burde være enkelt å finne noe bedre.

• Liker 1
Skrevet
5 minutes ago, Nukleosid said:

Det er vel slik at valg blir vanskeligere å gjennomføre om et land er i krig. Er det ikke det som har skjedd i Ukraina, der de egentlig skulle hatt et nytt valg i 2024?

Derfor er vel krig i seg selv en metode Trump kan bruke for å sitte lenger som president, og det er kanskje derfor han ønsker å forsiktig starte en krig, og trappe den opp litt og litt frem mot 2028?

Nei. Det ble skiftet administrasjon under vietnamkrigen. Ukrainas grunnlov på den andre siden spesifiserer at det ikke skal være valg når landet er i krig. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (7 minutter siden):

Jeg vet dette er mye å be om, men kan Demokratene vær så snill skaffe en god kandidat neste gang?

Det sier mye om Trump, at Biden ble ansett som det minste av to onder. En mer tafatt og forglemmelig president enn Biden er det veldig lenge siden USA har hatt. Selv før han ble president, ble han sett på som distre og surrete, så at han vant sier mer om Trump enn om Biden.

At Trump vant mot Kamala Harris, har ikke så mye å gjøre med hennes politikk. Jeg tror hun kunne vært en god president. Men USA er ikke klar for en kvinnelig president, enda mindre en farget kvinnelig president. Hillary Clinton hadde jeg ikke noen god følelse av, dog bedre enn Trump, men igjen, USA er ikke klar for en kvinnelig president.

Så Trump har ikke vunnet fordi han anses som en god president, men mye på bakgrunn av USAs problemer med å bryte tradisjoner og prøve noe nytt.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Mannen med ljåen skrev (30 minutter siden):

Jeg vet dette er mye å be om, men kan Demokratene vær så snill skaffe en god kandidat neste gang? Ikke la aktivister styre politikken?

Aktivister ()hvis man ekskluderer aktivister for reaksjonisme og hvit, kristen overlegenhet) har egentlig aldri styrt politikken der borte. Noe som er soleklart for alle som ikke har gaflet i seg republikansk propaganda.

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 2
Skrevet (endret)

President Autopen sin ytre venstre aktivistpolitikk var en ting, men Harris lå an til å videreføre og forsterke det.

Det var nye kontroversielt, som Defund the police, gender affirming care for tusenvis av barn uten å sjekke andre muligheter grundig, raseopptøyer, brenning av byer, avskaffing av hvithet, DEI-politikk, klimagnål, ukontrollert masseinnvandring osv...

Jeg forstår at du anser alle disse tingene som positive, og dermed var Biden og Harris fantastiske presidentkandidater.

Men prøv å se det fra en fornuftig person sitt perspektiv.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 2
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (30 minutter siden):

Jeg vet dette er mye å be om, men kan Demokratene vær så snill skaffe en god kandidat neste gang? Ikke la aktivister styre politikken? Det står og faller på at Trump ikke tross alt fremstår som det minste av to onder. Burde være enkelt å finne noe bedre.

Det blir noen vi ikke vet mye om idag, ikke en erfarne politiker.  Hvem ville trodd på Mandami?

• Liker 2
Skrevet (endret)
Mannen med ljåen skrev (1 time siden):

Det var nye kontroversielt, som Defund the police, gender affirming care for tusenvis av barn uten å sjekke andre muligheter grundig, raseopptøyer, brenning av byer, avskaffing av hvithet, DEI-politikk, klimagnål, ukontrollert masseinnvandring osv...

Som jeg sa...

AtterEnBruker skrev (1 time siden):

Noe som er soleklart for alle som ikke har gaflet i seg republikansk propaganda.

Og jeg vet at enkelte liker å merkevare det som "sunn fornuft" å la verden brenne, gi politi fullmakt og immunitet til å utøve fatal statssanksjonert vold mot spesifikke demografier, og å anse transpersoner som en større trussel enn religiøse fundamentalister og høyreekstreme terrorister. Men det spiller ingen rolle å pakke inn avføring som "sunn fornuft". Det er fremdeles avføring.

EDIT: Og Biden gav politiet mer finansiell støtte. Hans egne ord:

"The answer is not to defund the police, but to fund the police! Fund them! Fund Them!!!"

Det demokratiske partiet støtter også folkemordet i Gaza. Ikke så veldig venstrepolitisk av dem.

Jeg er klar over at det finnes en alternativ virkelighet konstruert av det republikanske mediemaskineri, der det demokratiske partiet er et hardbarka ytre venstre aktivistparti. Hvis det var tilfelle, hadde alle amerikanere hatt tilgang på helsehjelp tilsvarende det vi har i Norge.

Og "DEI" på antiwoke folkemunne betyr i praksis dette!

Og for den Epstein'te gang, det var aldri noen innvandringskrise i USA.

https://www.migrationpolicy.org/content/who-is-us-immigrant

https://siepr.stanford.edu/news/mythical-tie-between-immigration-and-crime

https://www.edweek.org/leadership/white-workers-more-likely-to-get-good-jobs-at-every-level-of-education/2019/10

https://www.epi.org/publication/u-s-benefits-from-immigration/#:~:text=References-,Introduction%20and%20executive%20summary,opportunities%20for%20U.S.-born%20workers.

https://www.cbpp.org/research/immigrants-contribute-greatly-to-us-economy-despite-administrations-public-charge-rule

https://www.npr.org/2024/03/08/1237103158/immigrants-are-less-likely-to-commit-crimes-than-us-born-americans-studies-find

https://www.wsj.com/opinion/immigration-is-behind-the-strong-u-s-economy-growth-election-2024-debate-042a8bd8

https://jacobin.com/2025/02/democrats-trump-immigration-deportation-guantanamo

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
3 hours ago, Mannen med ljåen said:

Demokratene er ufattelig tafatte, tøvete og håpløse - det vi har sett fra dem de siste årene er så patetisk at det knapt har sidestykke moderne amerikansk historie.

Men uavhengig av hvor mye idiotisk de har gjort og hvor mange håpløse kandidater de har stilt med, så er det likevel ingen unnskyldning for isteden å velge en langt verre, enda mer korrupt, pervertert, kriminell narsissist som står for det verste i vårt samfunn.

Demokratene har stilt med dårlige kandiater, snublet og tabbet seg ut omtrent så mye som de har kunnet ved enhver korsvei - men å hevde at de har kommet med dårligere alternativer enn ett av verdens verste mennesker er naturligvis ikke tilfelle.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet

Jeg vet ikke hvem du svarer, men antar det kan være meg.

Mannen med ljåen skrev (3 timer siden):

Mye feil og ukorrekt i det du sier her. Som diskutert flere ganger i denne tråden allerede, så jeg går ikke nøyere inn på det.

Jeg forstår at du anser alle disse tingene som positive, og dermed var Biden og Harris fantastiske presidentkandidater.

Som sagt, mye av det du skrev over her er ikke korrekt. Men av det du sier som er korrekt, så ser jeg ikke på alle som positive, og man kan gjerne ha en litt mer restriktiv holdning. Men å gå så langt som Trump gjør er galskap. Og som sagt, jeg mener ikke at Biden var en fantastisk presidentkandidat. Harris hadde jeg mer tro på... i hvertfall mer tro på enn Trump som er i ferd med å "rævkjøre" USA.

En stor grunn til at hun tapte, er at hun er en farget kvinne. Kanskje (fargede) kvinner er de eneste Trump kan vinne mot? Hillary Clinton fikk nesten 3 millioner! flere stemmer enn Trump.

Men prøv å se det fra en fornuftig person sitt perspektiv.

Kan du forklare akkurat hvorfor du mener jeg ikke er en fornuftig person?

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Sitat

USAs president Donald Trump styrer ikke som en folkevalgt politiker, men som en mafiaboss.

Det skriver det amerikanske nyhetsmagasinet The Atlantic i en artikkel med tittelen «Mafia-presidentskapet» denne uka.

The Atlantic peker på hvordan Trump:

Bruker statens penger som pressmiddel.
Nekter nødhjelp til delstater og byer som styres av demokratene.
Bruker sin posisjon til å berike seg selv, sin familie og sine allierte.

https://www.dagbladet.no/nyheter/slar-mafia-alarm-frykt-og-trusler/83841430

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet

Jeg og Trump deler nå syn på Marjorie Taylor Greene ser jeg..

"Trump skriver videre i meldingen at Taylor Greene har fortalt folk at hun er irritert over at han ikke ringer tilbake lenger.

– Men med 219 kongressrepresentanter, 53 amerikanske senatorer, 24 regjeringsmedlemmer, nesten 200 land og et ellers normalt liv å leve, kan jeg ikke ta telefonen fra en rablende galning hver dag, skriver presidenten.

I en melding på Truth Social skriver Trump:

– Jeg trekker tilbake min støtte og min anbefaling av «kongresskvinnen» Marjorie Taylor Greene fra den flotte delstaten Georgia. (...) Alt jeg ser «Wacky» Marjorie gjøre er å KLAGE, KLAGE, KLAGE!"

😂

Marjorie Taylor Greene, Donald Trump | Trump trekker støtten til Marjorie Taylor Greene: – Hun bare klager

• Liker 2
Skrevet (endret)
Dragavon skrev (11 timer siden):

Hadde påpekt dette flere ganger i lang tid. Trump har en meget usunn fascinasjon for underholdning basert på mafiavirksomhet, han var etter sigende helt besatt av "Godfaren". Men MOD har fått et forklaringsproblem; for da jeg søkt etter det innledende innlegget fra januar om dette vist det seg at det har blitt slettet uten forklaring. Sammen med flere innlegg som svar på dette. Hvorfor hadde dette forsøket på å skjule mafiakultur og Trump, funnet sted? 

" - Og det er mye som tyder på at dette kommer fra Gudfaren-sjangeren i 1969-1990 hvor man kunne spore massevis av anførsler, antydninger og annet som kunne sees i Trumps mentale verdensbetraktning. Det er rett og slett forestilte mafioso tankesett som ikke eksisterer i virkeligheten, som finnes i Trumps sinne. Selv en (ekte) gangster har større virkelighetskontakt og selvrefleks enn Trump - " (9. mars, Ukrainatråden)

Trump var helt besatt av Gudfaren-sjangeren som oppsto i 1969, og som han hadde holdt opp som hans inspirasjonskilde, ikke minst ettersom hans familie var dypt kontroversielt for uaksepterte holdninger i et korrupt miljø hvor Mob capos hadde gjennom arbeidsunionenes korrupte og naive ledere og de kompromissløse arbeidsgivernes meget antisosiale holdninger bygd opp en makt som først ble brutt av FBI og DOJ i 1970-1990 perioden. Dette hendt etter New York ble nært erklært konkurs da det var oppdaget at hele forvaltningen var så gjennomkorrupt, at flere mrd. dollar hadde forsvunnet. Byen var reddet i det siste øyeblikket, og det hadde utgjort bakgrunnen for mye av den amerikanske underholdningen - spesielt gjennom film som er meget godt kjent i Norge. Kampen mot korrupsjon, ukontrollert kriminalitet og urettferdighet som formidles i film, TV, tegneserie og så - har sin bakgrunn i New York som hadde seriøst begynt å råtne. Men Trump lærer ingenting av dette, istedenfor fortsette han med å bestikke, true og manipulere som en mafioso i større grad enn hans far - og da nedgangen startet i 1980-årene var det fordi utviklingen hadde gått fra ham. 

The Godfather Presidency: How Donald Trump’s Governing Style Mimics the Mob | Vanity Fair

Historien om hvordan han berget seg og deretter var i stand til å unngå fallet som så mange andre fram til 2015 er kjent, da han åpent innrømte at det politiske systemet er korrupt - som Epstein-saken nå avslører i all sin gru, og som har nå fått ringvirkninger i Norge da det var oppdaget at Jagland og flere viktige personligheter var involvert, hvor makt og rikdom hadde blitt blandet med hverandre under tydelige korrupte tilstander. Trump bestakk enhver og alt - og han beskyttes av andre, som han så beskytte inntil han selv ikke trengte dem, som sett med Epstein. Han var mannen som gikk mot strømmen fordi korrupsjonsbekjempelsen hadde i de siste femti årene lykte med å ødelegge de verste følgene av korrupsjonen, ved å knytte kjendis, politiker, rikdom og innflytelse sammen. Men han gav aldri opp troen på "Gudfaren"-idealene fordi han ville ikke innse at korrupsjon i seg selv innbar stor fare. 

Det er ikke bare mafiametoder; Trump i virkeligheten personalisere den amerikanske korrupsjonen som altfor mange politikerne som synes å ha glemt mafiakrigene og de destruktive følgene av korrupsjon fra 1960-1980 perioden, hadde omfavnet - også i Norge - og han ville ikke fatte hva som kunne ha hendt om New York hadde kollapset den gang. Det var mange dystre fremtidsskildringer om hva som ville ha hendt den gang innenfor underholdning. 

- Ja, jeg er redd for at Trump eroderer de demokratiske normene. Hans åpenlyse korrupsjon gjennomsyrer Det hvite hus og blir normalisert. Når en kultur får satt seg, er det vanskelig å få bukt med den.

Enkelt. Ved å brenne opp elendigheten. Trump bli mer og mer upopulært, det kan sees at mange er blitt veldig sint, Epstein-saken hadde kommet som et knytteslag rett i ansiktet på dem, som ikke bare minnet dem om at de kan ha gjort en grusom feil, men også at hele systemet - hele ideen om Amerika - har blitt altfor råttent. 

Endret av JK22
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...