Svein M Skrevet søndag kl 16:18 Skrevet søndag kl 16:18 Donald Trump og Ursula von der Leyen møter pressen i Skottland nå.
Red Frostraven Skrevet søndag kl 16:28 Skrevet søndag kl 16:28 (endret) Neptun1 skrev (13 minutter siden): Det er akkurat dette... - ingen land med radikale regjeringer har demokrati, frihet og likestilling mellom kjønnnene. Trist at du faller ned på et slikt nivå. Beklager at jeg glemte å legge ved 'autoritære', som jo er hovedproblemet. https://v-dem.net/documents/8/vparty_briefing.pdf Det som er trist er at dere ikke evner å vise til kilder som deler deres meninger, som ikke er komplette idioter som er umulig å verken respektere eller ta seriøst, som Donald selv. Jeg mener. Forsøk. Hvem i Norge eller USA innbiller seg at Trump er bedre enn bunn 3 presidenter noensinne, på hvilke områder, og hvorfor? https://en.wikipedia.org/wiki/Historical_rankings_of_presidents_of_the_United_States Endret søndag kl 16:33 av Red Frostraven 2 3
Populært innlegg Casey Skrevet søndag kl 16:56 Populært innlegg Skrevet søndag kl 16:56 Neptun1 skrev (2 timer siden): Denne tråden er en runkering for antivestlige. Nivået er særdeles lavt. Men vokt deg for ikke samstemme i USA-hatet. Avvikende meninger blir ikke tatt nådig opp. Det sunneste for tilgangen er å holde seg unna. Det er da vitterlig dere på ytre høyre som er antivestlige. 6 2 2
Populært innlegg Dragavon Skrevet søndag kl 17:03 Populært innlegg Skrevet søndag kl 17:03 Neptun1 skrev (2 timer siden): Denne tråden er en runkering for antivestlige. Nivået er særdeles lavt. Men vokt deg for ikke samstemme i USA-hatet. Avvikende meninger blir ikke tatt nådig opp. Det sunneste for tilgangen er å holde seg unna. Dette er tullprat. Det er ingen her som hater USA. Det det er motstand mot er det Trump gjør med USA. Fordi vi forstår kva som er i ferd med å skje i USA. 9 1
Neptun1 Skrevet søndag kl 18:03 Skrevet søndag kl 18:03 Casey skrev (1 time siden): Det er da vitterlig dere på ytre høyre som er antivestlige. Nivået i tråden - igjen. Hvem er mest vennligsinnet og takknemlige mot vår nære allierte USA? - og hvilke parti/velgere har historisk sett vært vennlige mot Russland og andre sosialistiske land, t.o.m. spionert for dem? 3
Neptun1 Skrevet søndag kl 18:06 Skrevet søndag kl 18:06 Dragavon skrev (1 time siden): Dette er tullprat. Det er ingen her som hater USA. Det det er motstand mot er det Trump gjør med USA. Fordi vi forstår kva som er i ferd med å skje i USA. Nei, den harde kritikken mot USA er ikke kun etter Trump. Dette vet du inderlig godt. Usaklig kritikk mot USA har vært kontinuerlig i norske medier siden Nato ble opprettet. Derimot slipper alle sosialistiske og muslimske diktatur unna. 2
Populært innlegg Red Frostraven Skrevet søndag kl 18:49 Populært innlegg Skrevet søndag kl 18:49 Neptun1 skrev (28 minutter siden): Hvem er mest vennligsinnet og takknemlige mot vår nære allierte USA? Jeg er mer vennligsinnet enn deg; Man forteller venner når de oppfører seg som idioter, og forsøker å hjelpe dem -- man støtter dem ikke og heier på dem mens de gjør narr av seg selv og driter seg loddrett ut på verdensarenaen, og skakkjører økonomi, demokrati, utenrikspolitikken sin og ryktet sitt ovenfor resten av verden mens de gir Kina og Russland friere spillerom til å påvirke andre land politisk. Takknemlighet er ikke noe som kan eller bør overføres. Hvis en person hopper i bassenget for å redde en hund, så bør ikke eierene være takknemlige ovenfor alle andre mennesker. Trump har ikke skapt NATO, og forsøker aktivt å sabotere flere elementer av samarbeidet, og bruker det som handelsbrikke i sitt lavpannede politiske spill. Vi kan være takknemlige for anti-fascistene i USA som hjalp å bekjempe fascimen i europa -- og samtidig hate fascistene som forsøker å stjele æren og historien. Sitat og hvilke parti/velgere har historisk sett vært vennlige mot Russland og andre sosialistiske land, t.o.m. spionert for dem? Hvem er vennlige mot Russland i dag..? I USA, som tråden handler om, er det hovedsakelig MAGA. 8 3 1
sjamanen Skrevet søndag kl 19:11 Skrevet søndag kl 19:11 Neptun1 skrev (1 time siden): Nivået i tråden - igjen. Hvem er mest vennligsinnet og takknemlige mot vår nære allierte USA? - og hvilke parti/velgere har historisk sett vært vennlige mot Russland og andre sosialistiske land, t.o.m. spionert for dem? Hvorfor gidder du å tillate deg selv å falle ned til dette saueflokknivået det er å ta et fast standpunkt og legge seg i skyttergrav? Det dummeste jeg ser i verden er alle som setter seg selv i en bås og forsvarer den for alt det er verdt. 5
Neptun1 Skrevet søndag kl 19:40 Skrevet søndag kl 19:40 sjamanen skrev (26 minutter siden): Hvorfor gidder du å tillate deg selv å falle ned til dette saueflokknivået det er å ta et fast standpunkt og legge seg i skyttergrav? Det dummeste jeg ser i verden er alle som setter seg selv i en bås og forsvarer den for alt det er verdt. Skal du kanskje forsøke å argumentere for dine påstander? Eksakt hva av det jeg skrev medfører ikke riktighet? 1
Neptun1 Skrevet søndag kl 19:52 Skrevet søndag kl 19:52 Red Frostraven skrev (57 minutter siden): Jeg er mer vennligsinnet enn deg; Man forteller venner når de oppfører seg som idioter, og forsøker å hjelpe dem -- man støtter dem ikke og heier på dem mens de gjør narr av seg selv og driter seg loddrett ut på verdensarenaen, og skakkjører økonomi, demokrati, utenrikspolitikken sin og ryktet sitt ovenfor resten av verden mens de gir Kina og Russland friere spillerom til å påvirke andre land politisk. Takknemlighet er ikke noe som kan eller bør overføres. Hvis en person hopper i bassenget for å redde en hund, så bør ikke eierene være takknemlige ovenfor alle andre mennesker. Trump har ikke skapt NATO, og forsøker aktivt å sabotere flere elementer av samarbeidet, og bruker det som handelsbrikke i sitt lavpannede politiske spill. Vi kan være takknemlige for anti-fascistene i USA som hjalp å bekjempe fascimen i europa -- og samtidig hate fascistene som forsøker å stjele æren og historien. Hvem er vennlige mot Russland i dag..? I USA, som tråden handler om, er det hovedsakelig MAGA. I virkelighetens verden så er det USA som bidrar med klart mest med penger, våpen -og satelitthjelp til Ukrania. (også med Trump) De er ferdige uten USA's støtte. Kina, Nord-Korea, tidligere østblokkland som Ungarn og Slovakia, afrikanske diktatur - og alle muslimske land støtter morderiske Russland. Dette er land som får godkjent-stempel av alle norske medier og venstresiden. Hjelp meg vel altså, man skal lese mye rart av forkvaklede påstander. 3
SpecialForce Skrevet søndag kl 20:11 Skrevet søndag kl 20:11 Neptun1 skrev (14 minutter siden): I virkelighetens verden så er det USA som bidrar med klart mest med penger, våpen -og satelitthjelp til Ukrania. (også med Trump) De er ferdige uten USA's støtte. Eu har per tid samlet gitt 156,1 milliarder, mens USA har gitt 114,6 milliarder. Dette er målt i euro. Kilde: https://www.ifw-kiel.de/topics/war-against-ukraine/ukraine-support-tracker/ Med forbehold om at jeg har tolket dataene rett. 5 2
Neptun1 Skrevet søndag kl 20:14 Skrevet søndag kl 20:14 (endret) SpecialForce skrev (3 minutter siden): Eu har per tid samlet gitt 156,1 milliarder, mens USA har gitt 114,6 milliarder. Dette er målt i euro. Kilde: https://www.ifw-kiel.de/topics/war-against-ukraine/ukraine-support-tracker/ Med forbehold om at jeg har tolket dataene rett. Og hvilket land har bidratt med mer av det jeg listet opp enn USA? https://www.nrk.no/urix/er-det-usa-eller-eu-som-gir-mest-stotte-til-ukraina_-1.17324984 Endret søndag kl 20:15 av Neptun1 2
SpecialForce Skrevet søndag kl 20:16 Skrevet søndag kl 20:16 @Neptun1 Jeg ser ikke relevansen. Det er få land som har så store ressurser disponibelt. Som nevnt har EU-alliansen bidratt med mer enn enkeltlandet USA. 2
Red Frostraven Skrevet søndag kl 20:20 Skrevet søndag kl 20:20 Neptun1 skrev (22 minutter siden): I virkelighetens verden så er det USA som bidrar med klart mest med penger, våpen -og satelitthjelp til Ukrania. (også med Trump) På tross av Donald, ikke på grunn av ham. Du kan ikke gi Donald æren for bidrag han selv, alene, aldri ville gitt. 5
Neptun1 Skrevet søndag kl 20:21 Skrevet søndag kl 20:21 SpecialForce skrev (Akkurat nå): @Neptun1 Jeg ser ikke relevansen. Det er få land som har så store ressurser disponibelt. Som nevnt har EU-alliansen bidratt med mer enn enkeltlandet USA. Det er da relevant at utskjelte USA som enkeltland bidrar med mer livsviktig hjelp til Ukraina enn Europa/EU. Uten USA som ris bak speilet vil det aldri bli noen løsning på konflikten. Europeiske land er konfliktsky reddharer - og Norge verst av alle med sin åpne grense og havner for russere. 1
SpecialForce Skrevet søndag kl 20:23 Skrevet søndag kl 20:23 @Neptun1 det er jo uriktig. EU bidrar krone for krone med mer penger. Kom gjerne med en kilde som beviser ditt standpunkt. Uansett så er det positivt at man forsøker å demme opp for denne geopolitiske uroen Ukraina. Det er vi vel enig om. 3
AMajor Skrevet søndag kl 20:25 Skrevet søndag kl 20:25 For bare noen timer siden inngikk USA og EU den største handelsavtalen noen sinne målt i volum og omfang. Over 1,3 billioner dollar (altså 13.000 milliarder kroner) er involvert i avtalen. EU skal kjøpe $750 milliarder i amerikansk energi og investere $600 milliarder i USA EU slipper med 15% toll på mange varer, i stedet for 30-50%. I retur må EU kjøpe store mengder amerikansk olje, gass og våpen. Europa vil selge vindmøller til USA? Good luck. Trump hater vindkraft mer enn han hater CNN. USA får massive investeringer, mer eksport og en boost i militærindustrien. Historisk merkedag faktisk... Og mens folk fortsatt troller Trump, så leverer han historiens største handelsavtale.
SpecialForce Skrevet søndag kl 20:32 Skrevet søndag kl 20:32 (endret) @AMajor jeg skal være fullstendig ærlig på at jeg ikke følger politikken så nøye per tid, men det som preger Donald Trump sine regjeringsår sett i fra mine sko er jo store mengder desinformasjon, global usikkerhet og med en åpenbar mangel på konsekvens-analyse og diplomatisk takt. Men det som har vært positivt er at det har vært gjort forsøk på å redusere sløsing fra statlig hold, og at det har blitt fremforhandlet høyere budsjetter til forsvarsalliansen NATO, som er strategisk viktig også for Norge og for forutsigbarhet i Europa. Endret søndag kl 20:35 av SpecialForce 4 1
ForTheImperium Skrevet søndag kl 20:47 Skrevet søndag kl 20:47 Jaja. Får leve med MAGA tollen til neste USA valg. Håper han blir erstattet av noen bedre. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå