kremt Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar Kom akkurat opp en ny mcdonals i nærheten her, bare noen få kilometer fra den gamle. Har også kommet en ny en ca 2-3 mil unna der igjen for 1 år siden. Når jeg kjørte forbi den nye var det fullstappet med biler og kunder. Nå skal nordmenn bli overvektige. 1
obygda Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar kremt skrev (1 minutt siden): Kom akkurat opp en ny mcdonals i nærheten her, bare noen få kilometer fra den gamle. Har også kommet en ny en ca 2-3 mil unna der igjen for 1 år siden. Når jeg kjørte forbi den nye var det fullstappet med biler og kunder. Nå skal nordmenn bli overvektige. Skal aldri på en slik så lenge Trump styrer. 2
jjkoggan Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar (endret) kremt skrev (8 minutter siden): Kom akkurat opp en ny mcdonals i nærheten her, bare noen få kilometer fra den gamle. Har også kommet en ny en ca 2-3 mil unna der igjen for 1 år siden. Når jeg kjørte forbi den nye var det fullstappet med biler og kunder. Nå skal nordmenn bli overvektige. Det finnes flere McDonald’s i Europa enn i USA. Ironien er at mange europeere klager på McDonald’s mens de spiser der Endret 3. januar av jjkoggan 3
Zork Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar (endret) 13 minutes ago, jjkoggan said: Det finnes flere McDonald’s i Europa enn i USA. Vet ikke hvor du får tallene dine fra, men Google sier USA har 13 794 McDonalds mens Europa har noe under 10 500 - og Europa har naturligvis langt flere mennesker også, så om en justerer for det så har Europa langt under halvparten av USA når det gjelder McDonalds. Endret 3. januar av Zork 4 2
Boing_80 Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar Zork skrev (3 minutter siden): Google sier USA har 13 794 McDonalds mens Europa har noe under 10 500. Faenskapet har også spredt seg til Afrika og Asia. 1
Reg2000 Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar 35 minutes ago, Boing_80 said: Jeg skulle ønske at flere spilte Europa Universalis 4, Victoria 3, Hearts of Iron 4 og Crusader Kings 3. Disse spillene er prakteksempkler på hvordan politikk kan føres. Om enn meget overfladisk, men ikke så langt unna virkeligheten heller. Elsker de spillene, men de er ikke akkurat noen inpirasjonskilde for god politikk. 22 minutes ago, Boing_80 said: Nordmenn er rett og slett uberørte av det som skjer i USA eller vinner markedskreftene igjen? Nordmenn flest har dessverre ikke ryggrad nok til å stå for noe som koster noe mer enn å bytte ut profilbildet på facebook. Hvis det skal endres må vi nok bli direkte berørt som ved at feks Trumpern gir bort svalbard til Putin. 5
Mbappe09 Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar (endret) AtterEnBruker skrev (45 minutter siden): Var jo en del kritikk mot de da de invaderte Irak i 2003. Sosiale medier var ikke det samme som det er idag, så vet ikke 100% omfanget av kritikken, men det var en snakkis som dukket opp i sosiale selskap på den tiden. Og det er en del av grunnen til at fascister, både i USA, og andre steder hvor de er åpenbart inspirert av USA, hater og forakter miljøverngrupper. Folk har kanskje lagt merke til når fascister namedropper sine fiender, som for tiden er feminister, innvandrere, kvinner som kan ha sex uten å måtte gå gjennom svangerskapet, transpersoner, globalister, osv, så er miljøaktivister oftere og oftere lempet sammen med de andre gruppene. Ofte referert til som "det grønne skiftet", for å forkle trusselbildet som en stor, skummel og alltid tilstedeværende organisasjon som er "ute etter å ødelegge vår levesett og kultur". Man har kanskje lagt merke til denne patetiske hat-ereksjonen mot Greta Thunberg de utøver. Fordi de er rett og slett fotsoldatene til diverse petro-milliardærer som sponser alle disse høyreekstreme grupper og tenketanker, og bruker dem som midler for å holde på sin økonomisk makt. De trenger at fossilt brennstoff forblir den dominerende rersurssen for å ha fordelingsmakt over det meste som gir energi til alle våre essensielle gjenstander og fremkomstmidler. Og anti-miljøvernsfascister er blant deres mest nyttige og trofaste krigere. De økonomiske elitene i USA satser også stort på AI. Folk har kanskje lagt merke til at fascister har en ivrig positiv entusiasme ovenfor AI. Og den grunnen er skremmende enkel; AI er nemlig et kjempenyttig verktøy for fascister å forme og manipulere virkeligheten og fakta slik de ønsker at alle andre skal oppfatte dem. Og nå som mange tech-milliardærer allierer seg med fascister er fascistene selvsagt overlykkelige over AI. Og blir selvfølgelig ikke fullt så blide når reguleringer mot AI blir et tema. Fascister hater også sosialisme. Eller alt de tror og hevder er sosialisme. Og Maduro har et meget beleilig sosialist-stempel på seg, så det blir selvfølgelig brukt til å rettferdiggjøre denne invasjonen. "er jo ikke fullt så bra å innvadere et land, men lederen der var jo sosialist så...". Akkurat som "Hamas" blir brukt for å rettferdiggjøre all slags grusomheter mot palestinere, kan "sosialist" bli brukt som påskudd for all slags grusomheter mot enhver menneske eller gruppe med det stempelet. Får sikkert en sinna tilbakemelding fra forumets nåværende fascist-konge, men det får så være... Man trenger ikke å være en fascist for å skjønne at Greta og det grønne skiftet i praksis har de industrialisert Europa og gjort oss avhengig av (ironisk nok) fascist stater. Man trenger heller ikke å være en fascist for å forstå at innvandring fra Midtøsten og Afrika har skapt alvorlige og demografiske endringer i Europa. Man trenger heller ikke å være fascist for å ta avstand fra sosialismen og hvordan den har blitt praktisert. Sosial demokratiet er noe annet selvsagt. Du gjør en klassisk feil (ironisk) som ytre høyre; ved å putte alle de du har nevnt i fascist bøtta. Endret 3. januar av Mbappe09 2 2
SilverShaded Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar Visepresidenten i Venezuela krever øyeblikkelig løslatelse av Maduro og kona hans. Det kan hun nok se langt etter... Det jeg lurer litt på er hvorvidt Putin blander seg inn her, han skal jo liksom være en alliert/støttespiller. Den pressekonferansen til Trump bestod i at han med nød og neppe klarte å lese opp fra et dokument. Huff...en norsk femteklassing hadde klart det bedre. 1
jjkoggan Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar Zork skrev (15 minutter siden): Vet ikke hvor du får tallene dine fra, men Google sier USA har 13 794 McDonalds mens Europa har noe under 10 500 - og Europa har naturligvis langt flere mennesker også, så om en justerer for det så har Europa langt under halvparten av USA når det gjelder McDonalds. Uansett er det ganske populært for noe som så mange klager på
Satan666 Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar Boing_80 skrev (13 minutter siden): Faenskapet har også spredt seg til Afrika og Asia. Mener du at det er faenskap at folk får mat i magen? Lettvint, ja. Usunt, kanskje litt, men bare hvis man spiser det ofte. Det finnes langt verre mat enn McDonald's, som grillpølser og fersigsmurte baguetter på bensinstasjonen, men McDonald's er altså fienden? 1
Zork Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar https://www.nrk.no/urix/donald-trump-holder-pressekonferanse-om-bombingen-av-venezuela-og-pagripelsen-av-maduro-1.17712861 USA skal nå altså ta over styringen av Venezuela, de kommer til å la oljeselskapene sine gå inn der og trump utelukker at Machado kan bli bli Venezuelas leder... Jeg kan naturligvis ikke snakke for Machado, men jeg vil ikke være overrasket om det begynner å demre for henne at min fiendes fiende ikke nødvendigvis alltid er min venn. 3 2
Zork Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar 2 minutes ago, jjkoggan said: Uansett er det ganske populært for noe som så mange klager på Jeg ser ikke helt hvordan det at junkfood er populært er relevant for noe som helst relatert til denne tråden? 2
Boing_80 Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar Zork skrev (2 minutter siden): https://www.nrk.no/urix/donald-trump-holder-pressekonferanse-om-bombingen-av-venezuela-og-pagripelsen-av-maduro-1.17712861 USA skal nå altså ta over styringen av Venezuela, de kommer til å la oljeselskapene sine gå inn der og trump utelukker at Machado kan bli bli Venezuelas leder... Jeg kan naturligvis ikke snakke for Machado, men jeg vil ikke være overrasket om det begynner å demre for henne at min fiendes fiende ikke nødvendigvis alltid er min venn. Og hun og partiet er støttespillere til den sittende israelske regjeringen. Samme regjering som flørter med Tommy Robinson. 2
jjkoggan Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar Zork skrev (7 minutter siden): Jeg ser ikke helt hvordan det at junkfood er populært er relevant for noe som helst relatert til denne tråden? Det er relevant hvis du vil boikotte McDonald’s pga din antiamerikanisme
Duriello Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar (endret) jjkoggan skrev (4 minutter siden): Det er relevant hvis du vil boikotte McDonald’s pga din antiamerikanisme Blir du trist av vår antiamerikanisme? 👍 Endret 3. januar av Duriello 2
Zork Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar (endret) 9 minutes ago, jjkoggan said: Det er relevant hvis du vil boikotte McDonald’s pga din antiamerikanisme De flestes "antiamerikanisme" nå for tiden handler om at dere har prestert å velge et av verdens verste, og minst egnede, mennesker som president, ikke bare én gang men to, og at det har satt hele verden i fare. Hvilket spisested en velger i alt dette her er fullstendig irrelevant. Endret 3. januar av Zork 6 1
jjkoggan Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar Duriello skrev (4 minutter siden): Blir du trist av vår antiamerikanisme? 👍 Deres perspektiv er interessant. Vi er enige i mye 1
Boing_80 Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar (endret) Duriello skrev (49 minutter siden): Blir du trist av vår antiamerikanisme? 👍 Jeg skjønner ikke dette. Trump & co. har bokstavelig truet med å invadere og annektere Grønland. Å være uenig i det er tegn på antiamerikanisme? Så betyr det at USA skal bare få gjøre som de vil? Og om det er noen amerikanere her på forumet; kanskje du/dere skal prøve å forstå hvorfor antiamerikanismen har økt de siste 10-10 årene? Forresten så har flere amerikanske backpackere og turister besøkt Pakistan og blitt overrasket over at ingenting av det deres ledere forer dere av propaganda var riktig. Skulle gjerne lagt ut videoer, men får vel moderatorene på nakken og klage om at jeg avsporer tråden. Ondskapens akse er visstok et annet sted i verden enn det faenskapet Bush og Blair antydet. EDIT: jeg siterte feil person. Endret 3. januar av Boing_80 2
obygda Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar Duriello skrev (6 minutter siden): Blir du trist av vår antiamerikanisme? 👍 Blir ikke lett å være amerikansk turist i Europa lenger..er nok mange som vil påpeke galskapen som skjer der borte nå. Er amerikanere flest så gale i pappen som denne Trump? Jeg skjønner ikke hvordan man kan støtte denne mannen. Men fredsprisen er i alle fall trygg..Den vil aldri gå til en som startet en krig... 2
kremt Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar 29 minutes ago, SilverShaded said: Visepresidenten i Venezuela krever øyeblikkelig løslatelse av Maduro og kona hans Et spill for galleriet? Bak scenen kan hun jo godta store summer for å lede landet i en periode. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå