Gå til innhold

Aleksej Navalnyj død


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I en uttalelse fredag sier Kreml at de ikke har informasjon om dødsårsaken.

 

– Presidenten er informert om dødsfallet, sier Putins talsmann Dmitrij Peskov, ifølge avisen Kommersant.

 

Den russiske etterforskningskomiteen, tilsvarende norsk politi, opplyser på Telegram at de skal etterforske saken.

***

Putin/Russland spiller skuespillet sitt. Det er morsomt at det fortsatt finnes mennesker som tar noe som helst av det Russland og Putin sier seriøst, det må være vanskelig å holde kontroll på virkeligheten når alt man sier og gjør er løgn. 

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Eg støttar på ingen måte det russiske regimet, men det må vel være lov å seie at russiske myndigheiter har eit poeng når dei anklager vesten for å være forutinntatte mot Russland?

Det er heilt klart at Putins regime har skuld i dette dødsfallet, men eg synes kanskje det er litt tidleg å konkludere med at Navalnyj har blitt drept av Putin. At Navalnyj har døyd på grunn av behandlinga han har fått av Putins regime er etter min meining udiskutabelt, men det finnes vel per no ikkje grunnlag for å hevde forgiftning som dødsårsak?
Det er vel like sannsynleg at det er den dårlege behandlinga han har fått i fengsel som er dødsårsaken?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
The Avatar skrev (3 minutter siden):

Eg støttar på ingen måte det russiske regimet, men det må vel være lov å seie at russiske myndigheiter har eit poeng når dei anklager vesten for å være forutinntatte mot Russland?

Det er heilt klart at Putins regime har skuld i dette dødsfallet, men eg synes kanskje det er litt tidleg å konkludere med at Navalnyj har blitt drept av Putin. At Navalnyj har døyd på grunn av behandlinga han har fått av Putins regime er etter min meining udiskutabelt, men det finnes vel per no ikkje grunnlag for å hevde forgiftning som dødsårsak?
Det er vel like sannsynleg at det er den dårlege behandlinga han har fått i fengsel som er dødsårsaken?

Navalnyj er ikke alene :

https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/de-vendte-putin-ryggen-slik-gikk-det-med-dem/15984776/

 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Fengselsvesenet hadde fått klare ordre om at ikke noe skulle skje med Navalnyj før valget, da dette ville ødelegge for Putins feiring av seg selv.
Ingen sa noe om hva som skulle skje etterpå…….

https://www.dagbladet.no/nyheter/skulle-ikke-do-for-presidentvalget/80988643

Vi får bidra til at «feiringen» blir en eneste stor pipekonsert. Russere er jo ikke helt ukjent med revolusjon…..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...