Gå til innhold

Politikere på venstresiden behandles ulikt de på høyresiden. Hvorfor?


Anbefalte innlegg

Giske er ingenting mot Søviknes og Grande. 

Moxnes og Borch er ingenting mot Erna

Tajik var ikke noe verre enn hun unge høyredama. Hvorfor behandles de da ulikt? De som straffer politikere på venstresiden hardere enn politikere på høyresiden svekker demokratiet. Det er handlingen og ikke personen som må være avgjørende

Har man i det hele tatt sett på plagieringssaker til politikere på høyresiden nå?

Endret av majer
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle masteroppgaver av politikere vil nødvendigvis bli tittet på etter dette. Det er åpenbart ikke så vanskelig å avdekke disse tingene i ettertid, og om ikke en journalist gjør det selv, vil privatpersoner gjøre det.

Hadde Sindre Finnes vært statsminister, måtte han gått av. Ingen tvil om det. Men jeg tviler på at kona til Moxnes må trekke seg fra noe bare fordi han er kleptoman.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (8 timer siden):

Alle masteroppgaver av politikere vil nødvendigvis bli tittet på etter dette. Det er åpenbart ikke så vanskelig å avdekke disse tingene i ettertid, og om ikke en journalist gjør det selv, vil privatpersoner gjøre det.

Hadde Sindre Finnes vært statsminister, måtte han gått av. Ingen tvil om det. Men jeg tviler på at kona til Moxnes må trekke seg fra noe bare fordi han er kleptoman.

Jeg vet om en tidligere forsvarsansatt som måtte trekke seg pga vennskap til noen i rusmiljøer

Dama til Moxnes har ingenting å gjøre med at han er kleptoman

Endret av majer
Lenke til kommentar
majer skrev (9 timer siden):

Har man i det hele tatt sett på plagieringssaker til politikere på høyresiden nå?

I skrivende stund er det vel ikke noen aktuelle plagieringssaker på høyresiden. 🙂

Forøvrig finner jeg det festlig at når det dukker opp noe på høyresiden så er det alltid noen som sier "ja, var det jeg visste! Skandale!" 

Når det deretter skjer noe på venstresiden så er mantraet "jammen, høyresiden er minst like ille, vi har bare ikke avdekket det enda!!"

Er jo lett å innta en offer-rolle i situasjoner som dette. Ihvertfall når man har en regjering som har vært til så grader rystet av skandaler. Blir spennende å se om støre endelig er villig til å innrømme at det er krise, eller om dette er business as usual. 

 

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
majer skrev (11 timer siden):

Giske er ingenting mot Søviknes og Grande. 

Moxnes og Borch er ingenting mot Erna

Tajik var ikke noe verre enn hun unge høyredama. Hvorfor behandles de da ulikt? De som straffer politikere på venstresiden hardere enn politikere på høyresiden svekker demokratiet. Det er handlingen og ikke personen som må være avgjørende

Har man i det hele tatt sett på plagieringssaker til politikere på høyresiden nå?

Nå har du helt glemt pressekjøret mot Erna.

Endret av Poor Old Gil
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror det for Norges del har mye å si hvilken side man tilhører. Venstresiden vil mene media er for snill med høyresiden, og visa versa. Sannheten er nok at gjør en kjent rikspolitiske noe galt, så vil avisene tjene gode penger på skandalen uansett om det er lederen i Rødt som er kleptoman eller en frp-er er horekunde i utlandet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Poor Old Gil skrev (2 timer siden):

Nå har du helt glemt pressekjøret mot Erna.

Nei, men det påpekes at hun (og høyresiden) mener det ikke er behov for at hun går av. På venstresiden ville det vært åpenbart at man ikke kunne fortsette som partileder etter en såpass alvorlig sak.

Endret av fjellminimalist
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
majer skrev (13 timer siden):

Giske er ingenting mot Søviknes og Grande.

Altså jeg må bare utbrodere litt her... Søviknes voldtok en beruset mindreårig, og Giske er en handsy sexpest som har flere trakasseringssaker mot seg.

Grande hadde samleie med en ung gutt som ga samtykke og var samtykkekompetent. Det var en ganske flau hendelse, men synes det er ganske drøyt å nevne det i samme utpust som Terje Søviknes og Trond Giske.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
majer skrev (5 timer siden):

Jeg vet om en tidligere forsvarsansatt som måtte trekke seg pga vennskap til noen i rusmiljøer

Dama til Moxnes har ingenting å gjøre med at han er kleptoman

Å trekke seg er valgfritt. Det er noe personen som trekker seg gjør. Alternativ må man bli "sparket" (altså, fratatt sitt verv eller posisjon).

Når det er sagt, at Forsvaret kan ha en del gammeldagse ideer knyttet til f.eks. rusmidler, forbauser meg ikke. Akkurat som de ligger 30 år etter alle andre i kjønnsdebattene.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (1 time siden):

Altså jeg må bare utbrodere litt her... Søviknes voldtok en beruset mindreårig, og Giske er en handsy sexpest som har flere trakasseringssaker mot seg.

Grande hadde samleie med en ung gutt som ga samtykke og var samtykkekompetent. Det var en ganske flau hendelse, men synes det er ganske drøyt å nevne det i samme utpust som Terje Søviknes og Trond Giske.

Søviknes fikk vel også svi ganske kraftig for sine handlinger. Hvertfall politisk (hva han evt. fikk av straff i rettssystemet angår ikke denne debatten)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Finn ikkje grunnlag for å hevde ulik behandling avhengig av politisk tilhøyrligheit. 

Dei ulike skandalane har ikkje vært identiske sjølv om temaet var likt. Det er også ein viss forskjell på når ting skjedde. Sjølv om straffelova er relativt uendra i innhold, så har samfunnsnormene for kva som er akseptabel oppførsel endra seg. 

Giske hadde nok gått heilt klar om han var 10-20 år tidlegare ute ettersom det då var "heilt akseptabelt" med sextrakassering og grafsing på damer. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...